U Kini u upotrebi oko 350 miliona električnih skutera, modifikacija sve popularnija
Komentari01/10/2023
-11:15
U Šangaju, najvećem gradu Kine i jednom od najvećih gradova sveta sa oko 30 miliona stanovnika, koriste se najrazličitiji modeli motocikala i skutera na električni pogon, a kod Kineza je sve popularnija i njihova modifikacija.
U Kini je, prema nekim podacima, u 2022. godini bilo u upotrebi oko 350 miliona električnih skutera.
Veruje se da je broj skutera i mnogo veći, jer se ne registruju svi u manjim gradovima, iako su jedan od glavnih oblika lokalnog prevoza u unutrašnjosti zemlje.
Gotovo svi motocikli i skuteri u Šangaju su na struju, s obzirom na to da se retko na ulici može čuti reski zvuk motora i auspuha i osetiti miris benzina.
Motocikli i skuteri na šangajskim ulicama su veoma šaroliki i ima ih u najrazličitijim varijantama, veličinama, bojama, a veliki broj njih je i modifikovan, pa je veoma teško videti na ulici dva potpuno ista modela.
Kod mladih Kineza sve je popularniha modifikacija dvotočkaša, odnosno personalizacija njihovog izgleda.
Kinezima, kako sami kažu, skuteri više ne služe samo za prevoz, već su oni i svojevrstan modni izraz kojim izražavaju svoju ličnost i filozofiju života.
Zato mladi Kinezi ulažu dosta i vremena i novca u ukrašavanje i personalizaciju skutera u različitim stilovima, kao što su stimpank, sajberpank, "Hello Kitti", retro i drugi.
Na velikim šangajskim bulevarima je zbog saobraćajnih gužvi zabranjeno korišćenje malih motocikala, dok se manjim ulicama ne može proći od njih.
Motocikle i skutere u Kini gotovo svi voze, mladi, stari, žene, dostavljači, radnici koji prenose na njima razne stvari, prodavaci, službenici...
Dobijanje tablica za korišćenje vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, to jest na benzin i dizel, veoma je skupo, dok su, sa druge strane, za korišćenje električnih bicikala i skutera tablice besplatne, nije potrebna vozačka dozvola i mnogo su manji troškovi za njihovo korišćenje u odnosu na automobile.
Prema zvaničnim podacima, u Naningu, glavnom gradu jugozapadne kineske autonomne regije Guangxi Zhuang, za odlazak na posao električni skuteri se koriste za skoro trećinu svih putovanja, dok se u velikim gradovima, kao što su Šenžen i Šangaj, električni bicikli koriste za više od 20 odsto svih putovanja.
Takođe, u Kini se u skutere ubrajaju i električni bicikli koji nemaju pedale i izgledaju kao skuteri.
Tablice za vozila na električni pogon besplatne
Za korišćenje novih automobila na benzin i dizel u velikim gradovima potrebno je dobiti tablicu na nekoj vrsti licitacije i to samo za vožnju određenim danima, u određenim terminima, delovima grada ili na rutama do posla i slično.
Za dobijanje tablica za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem potrebno je u nekim slučajevima izdvojiti novca skoro koliko i za kupovinu vozila.
Sa druge strane, kada se kupi vozilo na električni pogon, tablice se dobiju besplatno.
Na primer, u Šangaju mali motocikl ili skuter mora biti registrovan i njihova brzina je zvanično ograničena na 25 kilometara na sat, iako često dostižu i više od 35 kilometara na sat i u nekim delovima grada oni koji ih voze koriste biciklističke staze.
Da biste vozili motocikl u centru Šangaja morate imati registarsku tablicu "Šangaj A", koju nije lako nabaviti.
Kada je reč o proizvođačima kineskih električnih brendova, veoma je popularan "Evoke Electric Motorcicle", sa dometom od 124 milje, što je i više nego dovoljno za gradsku vožnju.
Motocikli su u Kini zabranjeni na većini autoputeva, a neki gradovi ih zabranjuju i u centru grada želeći tako da smanje saobraćajne gužve.
Na primer, motocikli su zabranjeni u centru Guangdžoua i Hangdžoua, kao i u određenim oblastima Pekinga i Šangaja.
U slučaju vožnje motociklom u zabranjenim područjima predviđena je novčana kazna, pa čak i konfiskacija vozila.
Kina je svetski lider u korišćenju električnih vozila, između ostalog i zato što je prva u svetu u proizvodnji baterija za električna vozila, s obzirom da na to da su šest od 10 najvećih proizvođača baterija kineske kompanije.
Komentari (0)