U Kini u upotrebi oko 350 miliona električnih skutera, modifikacija sve popularnija
Komentari01/10/2023
-11:15

U Šangaju, najvećem gradu Kine i jednom od najvećih gradova sveta sa oko 30 miliona stanovnika, koriste se najrazličitiji modeli motocikala i skutera na električni pogon, a kod Kineza je sve popularnija i njihova modifikacija.
U Kini je, prema nekim podacima, u 2022. godini bilo u upotrebi oko 350 miliona električnih skutera.
Veruje se da je broj skutera i mnogo veći, jer se ne registruju svi u manjim gradovima, iako su jedan od glavnih oblika lokalnog prevoza u unutrašnjosti zemlje.
Gotovo svi motocikli i skuteri u Šangaju su na struju, s obzirom na to da se retko na ulici može čuti reski zvuk motora i auspuha i osetiti miris benzina.
Motocikli i skuteri na šangajskim ulicama su veoma šaroliki i ima ih u najrazličitijim varijantama, veličinama, bojama, a veliki broj njih je i modifikovan, pa je veoma teško videti na ulici dva potpuno ista modela.
Kod mladih Kineza sve je popularniha modifikacija dvotočkaša, odnosno personalizacija njihovog izgleda.

Tanjug/Anđelko Utješanović
Kinezima, kako sami kažu, skuteri više ne služe samo za prevoz, već su oni i svojevrstan modni izraz kojim izražavaju svoju ličnost i filozofiju života.
Zato mladi Kinezi ulažu dosta i vremena i novca u ukrašavanje i personalizaciju skutera u različitim stilovima, kao što su stimpank, sajberpank, "Hello Kitti", retro i drugi.
Na velikim šangajskim bulevarima je zbog saobraćajnih gužvi zabranjeno korišćenje malih motocikala, dok se manjim ulicama ne može proći od njih.
Motocikle i skutere u Kini gotovo svi voze, mladi, stari, žene, dostavljači, radnici koji prenose na njima razne stvari, prodavaci, službenici...
Tanjug/Anđelko Utješanović
Dobijanje tablica za korišćenje vozila sa unutrašnjim sagorevanjem, to jest na benzin i dizel, veoma je skupo, dok su, sa druge strane, za korišćenje električnih bicikala i skutera tablice besplatne, nije potrebna vozačka dozvola i mnogo su manji troškovi za njihovo korišćenje u odnosu na automobile.
Prema zvaničnim podacima, u Naningu, glavnom gradu jugozapadne kineske autonomne regije Guangxi Zhuang, za odlazak na posao električni skuteri se koriste za skoro trećinu svih putovanja, dok se u velikim gradovima, kao što su Šenžen i Šangaj, električni bicikli koriste za više od 20 odsto svih putovanja.
Takođe, u Kini se u skutere ubrajaju i električni bicikli koji nemaju pedale i izgledaju kao skuteri.
Tablice za vozila na električni pogon besplatne
Za korišćenje novih automobila na benzin i dizel u velikim gradovima potrebno je dobiti tablicu na nekoj vrsti licitacije i to samo za vožnju određenim danima, u određenim terminima, delovima grada ili na rutama do posla i slično.
Za dobijanje tablica za vozila sa unutrašnjim sagorevanjem potrebno je u nekim slučajevima izdvojiti novca skoro koliko i za kupovinu vozila.
Sa druge strane, kada se kupi vozilo na električni pogon, tablice se dobiju besplatno.
Na primer, u Šangaju mali motocikl ili skuter mora biti registrovan i njihova brzina je zvanično ograničena na 25 kilometara na sat, iako često dostižu i više od 35 kilometara na sat i u nekim delovima grada oni koji ih voze koriste biciklističke staze.
Da biste vozili motocikl u centru Šangaja morate imati registarsku tablicu "Šangaj A", koju nije lako nabaviti.
Tanjug/Anđelko Utješanović
Kada je reč o proizvođačima kineskih električnih brendova, veoma je popularan "Evoke Electric Motorcicle", sa dometom od 124 milje, što je i više nego dovoljno za gradsku vožnju.
Motocikli su u Kini zabranjeni na većini autoputeva, a neki gradovi ih zabranjuju i u centru grada želeći tako da smanje saobraćajne gužve.
Na primer, motocikli su zabranjeni u centru Guangdžoua i Hangdžoua, kao i u određenim oblastima Pekinga i Šangaja.
U slučaju vožnje motociklom u zabranjenim područjima predviđena je novčana kazna, pa čak i konfiskacija vozila.
Kina je svetski lider u korišćenju električnih vozila, između ostalog i zato što je prva u svetu u proizvodnji baterija za električna vozila, s obzirom da na to da su šest od 10 najvećih proizvođača baterija kineske kompanije.
Komentari (0)