Politika

Lozničanka počela od jednog ručno pravljenog sapuna, danas izvozi kozmetiku od balkanskih biljaka i pčelinjeg otrova

Komentari

Autor: Euronews Srbija

25/03/2023

-

18:00

Euronews

veličina teksta

Aa Aa

Kozmetički proizvodi kompanije "Hedera Vita" iz Loznice, osvojili su ceo svet. Sve je počelo od jednog ručno pravljenog sapuna, a danas imaju više od 500 proizvoda za negu lica, kose i kože. Kompaniju je osnovala Olgica Samoilović, a 95 odsto zaposlenih čine žene. 

"Moj san je bio da za deset ili dvadeset godina imamo kozmetičku liniju koju ćemo sa ponosom moći da ostavimo i našoj deci da koriste, i da tu rade, da im bude lepo kao i nama", kaže Olgica za "Euronews o uspehu".

Sve je počelo pre 11 godina, kada je mlada ekonomistkinja sa iskustvom u prodaji farmaceutskih proizvoda, odlučila da napravi prvi sapun.

"To je bio sapun sa kozjim mlekom, i moram da kažem da je to najlakše što sam ja u tom trenutku mogla. Ja sam imala u glavi da želim celu kozmetičku liniju, ali ništa nisam znala o tome. Znala sam da želim kvalitetno, da želim dobro, lepo, znala sam šta želim, ali sapun je nešto što je bilo izvesno", ističe Olgica.

"To sam pravila u kući - ja sam tako krenula, malim koracima, jedan sapun danas pravim, sutra idem na teren da prodajem... tako je to, korak po korak", dodaje ona.

Euronews

 

Od ručno pravljenih sapuna, do danas nije odustala. Prave ih od kozjeg i magarećeg mleka, u raznim bojama i oblicima, a ova prostorija u celoj proizvodnji najlepše miriše.

"To je, pre svega, ljubav", kaže Olgica kratko.

Želela je da radi ono što voli i u tome je istrajala. Proizvodnja je počela na jednom šporetu. Šporet i lonac i dalje su neizostavni deo opreme, jer postoje proizvodi koji se prave na tradicionalan način.

"Pravi se sve na prirodan način i ručno. Sad pravim piling za telo, koji je od prirodnih materija. Prvo sam otopila mnogo vrsta ulja, hladi se, i dodajem prirodne sastojke: šećer, kuhinjsku so, miris i na kraju čestiće koštica grožđa. To sve mora da se meša ručno", kaže piling majstor Biljana Bošnjak.

Dodaje da se uvek radi u loncu, i da ona već deset godina radi ovaj posao, sve ručno. Kako kaže, i sama koristi ovaj proizvod.

Egzotični sastojci: Od balkanskih biljaka do pčelinjeg otrova

Kažu da je ideja od početka bila da prave proizvode sa što manje hemije, bez veštačkih mirisa i boja. Baš takvi postepeno su osvajali domaće, ali i svetsko tržište. Njihovi proizvodi prodaju se u nekoliko desetina zemalja, a tražnja za njima iz godine u godinu sve više raste.

"Ono što je specifično za naše proizvode, jeste da u svim proizvodima preko 95 odsto sastojaka je prirodnog porekla. To nas razlikuje od ostalih", navodi Olgica.

U proizvodnji koriste biljke sa balkanskog poluostrva, ali i egzotična ulja kaktusa, nara, kokosa, babasua, kao i redak pčelinji otrov. Za recepture su zaduženi farmaceuti i tehnolozi, a svaki proizvod najpre probaju svi zaposleni.

"Podelimo svima da vidimo mišljenja, kako nekom miriše, kako je na koži, da li je dobro upijajuće ili nije... sve zavisi koji je proizvod u pitanju, ali svi ga probamo pre nego što izađe u prodaju", navodi Ivana Kojić koja je zaposlena u proizvodnji.

Olgica objašnjava da sami moraju da probaju proizvode, jer su tako sigurni da mogu da ih plasiraju dalje i da će ti proizvodi ostvariti očekivane rezultate.

Svojim najvećim uspehom, Olgica smatra to što je uspela da okupi ovakav tim ljudi, jer se radi uz muziku i čini se da svi vole svoj posao.

"Moja zamisao je od početka je bila ta da imam svoj mali krug ljudi gde ćemo dolaziti na posao zadovoljni, i odlaziti zadovoljni. Gde ćemo provoditi neko lepo vreme, kvalitetno, gde ćemo učiti, usavršavati se, raditi ono što volimo, gde ćemo odlaziti svojoj kući nasmejani i vraćati se da jedva čekamo da dođemo na posao", kaže Olgica.

Euronews

 

Prema njenom mišljenju, u ovoj svojoj nameri je i uspela, jer kaže da i dan danas voli da uđe u svaki sektor ove firme da vidi je li sve u redu, "jesu li ta lica namrštena ili su mi raspoloženi, da vidim ima li neko neki problem".

"Najbitnije je što nemamo tenziju, što radimo svi opušteno, timski, i mislim da nam je to najvažnije, što radimo svi kao jedno, snalazimo se i to je to", kaže Ivana Kojić.

Ulaganje u razvoj proizvoda cilj od samog početka

Euronews

 

Uspeh ovde nije došao preko noći. Cilj od početka nije bio profit već konstantno ulaganje u razvoj proizvoda. Sa takvim načinom rada došle su i mnogobrojne nagrade. Olgica je 2020. godine proglašena za Ženu zmaja u Srbiji, a dve godine kasnije u Madridu svrstali su je među 40 najboljih preduzetnica u celom svetu.

"Prosto sam zahvalna Privrednoj komori što je prepoznala moj rad, naš rad, jer to je jako bitno i to to nam daje vetar u leđa da idemo hrabrije i brže napred. Ali, mi radimo ne očekujući nagrade, mi radimo pa one dođu same, i to je stvarno lepo kad vas neko posmatra i prepoznaje kvalitet", navodi Olgica.

Uspeh je veći kada se zna da je ova preduzetnica istovremeno i supruga i majka dvoje dece. Iako na samom početku okolina nije mnogo verovala u nju, porodica ju je od početka podržala.

"Negde su i oni zavoleli ovo što ja radim, i moja deca sad vole kozmetiku, i vole da dođu ovde. Mi smo napravili jednu divnu priču ovde u Loznici, ljudi znaju šta mi radimo, i mogu da kažem da nas ljudi kao firmu vole i podržavaju. Stvarno je to jedna lepa satisfakcija", navodi Olgica.

"Znate kako kažu - u svom selu je najteže, ali to za nas nije slučaj. Mi to ne osećamo. Mi ovde osećamo puno ljubavi ovde u Loznici a najviše se prodajemo u Beogradu, što je i normalno", navodi Olgica.

Iako su joj planovi da u budućnosti proširi proizvodnju, od početne vizije nikada neće odustati - čvrsto stoji iza svakog svog proizvoda i s ponosom ga ostavlja generacijama koje dolaze.

Komentari (0)

Srbija