Politika

Počinje izgradnja prvog mosta na auto-putu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad: "Menja se krvna slika južnog i srednjeg Banata"

Komentari

Autor: Tanjug

09/09/2024

-

12:21

Počinje izgradnja prvog mosta na auto-putu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad: "Menja se krvna slika južnog i srednjeg Banata"
Počinje izgradnja prvog mosta na auto-putu Beograd-Zrenjanin-Novi Sad: "Menja se krvna slika južnog i srednjeg Banata" - Copyright Euronews/Lana Radmanovac

veličina teksta

Aa Aa


Premijer Miloš Vučević izjavio je , prilikom obilaska radova na izgradnji autoputa Beograd-Zrenjanin-Novi Sad, gde počinje izgradnja prvog mosta na toj deonici, da ova investicija najavljuje bolje dane za Banat koji je, kako je rekao, dugo bio zapostavljen.

"Ovaj auto-put od Beograda preko Zrenjanina, pa na Novi Sad suštinski menja krvnu sliku južnog i srednjeg Banata, donosi optimizam za ostanak građana koji žive na ovim prostorima, Zrenjaninu daje dodatni impuls da se razvija, ali ne samo Zrenjaninu već i Kovačici, Opovu i svim opštinama koje će se naći na putu", rekao je Vučicević novinarima.

Kako je rekao, ovo je projekat koji smo nekada mogli samo da sanjamo, pre svega Banaćani.

"Posebno verujem da ćemo ga uspešno realizovati jer saradnja sa kompanijom Šandong Hajspid je više nego uspešno iskustvo. Poštovali su rokove i kvalitet  i ispunili ono što je bilo dogovoreno", rekao je Vučević.

On je rekao da je siguran da će  za 72 meseca autoput biti završen.

"Projekat koga sa radošću čekamo da vidimo i koji će unaprediti, ne samo infrastrukturnu mrežu, već i doneti život ovde. Kad tome dodamo da ćemo konačno uraditi i poslednju fazu obilaznice oko Beograda, spojiti južni deo Beograda, pa onaj jugoistični sa Pančevom, kada znamo da će Zrenjanin dobiti auto-put ka Novom Sadu i Beogradu, kada znamo da će Novi Sad da dobije i auto-put ka Zrenjaninu, kada znamo da se gradi Fruškogorski koridor, onda vidite da to neće biti isti gradovi", rekao je Vučević.

Nova ulaganja u železnicu

Vučević je podsetio i na ono što se zajedno radi sa predsednikom, a to je razvoj banatske železnice.

"Mi ćemo za kratko vreme da rekonstruišemo kompletnu železničku infrastrukturu od Beograda, Pančeva, pa jedan kraj na Kikindu, kraj na Čoku i Suboticu za vozove koji će ići 120 km na sat...", rekao je Vučević.

Time će Banaćani biti mnogo bliži i Beogradu i Subotici, dodao je on.

"Spajanjem sa Suboticom moći će da koriste brzu prugu Subotica-Novi Sad-Beograd koji završavamo do kraja novembra ove godine, i naravno, onaj severni krak takozvani 'smajli' i spojićemo te možda i najzapostavljenije krajeve u severnom delu Srbije, a to su somborski i kikindski okrug", rekao je Vučević.

Takođe, rekao je da se radi projektovanje auto-puta Beograd-Vršac i rekonstrukcija pruge Beograd-Vršac.

"Čeka nas izgradnja novog mosta na Dunavu", rekao je Vučević.

Projekat u okviru Sporazuma o ekonomskoj i tehnicckoj saradnji Kine i Srbije

Projekat izgradnje auto-puta Beograd-Zrenjanin-Novi Sad je ukupne duzzine 105,4 kilometra. To je važna saobraćajnica u severnom delu Srbije koja povezuje srpsku prestonicu Beograd, industrijski grad Zrenjanin i drugi grad po veliccini u Srbiji Novi Sad.

Ovo je prvi projekat u okviru Sporazuma o ekonomskoj i tehnicckoj saradnji Kine i Srbije u oblasti infrastrukture, koju jedna kineska kompanija izvodi po principu planiranje, projektovanje i izgradnja.

Nakon što ovaj projekat bude završen, promovisaće celokupni drusstveno-ekonomski razvoj Srbije. Period izgradnje je 72 meseca, uključujući i period projektovanja.

Auto-put je projektovan da bude dvosmerni, sa četiri trake i maksimalnom brzinom od 130 kilometara na čas..

Projekat takođe obuhvata 38 mostova, od kojih su četiri sa ekstra velikim rasponom, 19 mostova sa velikim rasponom, 15 sa srednjim i malim rasponom, 16 podvožnjaka, 55 propusta, sedam petlji, osam naplatnih stanica, dva parkinga i četiri odmorissta.

Komentari (0)

Srbija