Politika

Predsednik obišao radove na tunelu Iriški venac na Fruškogorskom koridoru: "Prvi decembar 2026. je za nas dan D"

Komentari

Autor: Tanjug

02/01/2024

-

10:56

Predsednik obišao radove na tunelu Iriški venac na Fruškogorskom koridoru: "Prvi decembar 2026. je za nas dan D"
Euronews/Slaven Dimitrić - Copyright Euronews/Slaven Dimitrić

veličina teksta

Aa Aa

Predsednik Srbije Aleksandar Vučić obišao je radove na tunelu Iriški venac, koji se gradi u okviru budućeg Fruškogorskog koridora, brze saobraćajnice od Novog Sada do Rume. Vučić je rekao da će ceo Fruškogorski koridor u dužini od 47,7 kilometara biti završen za dve i po godine.

"Sever Srbije dobija najviše puteva sada, velika su ulaganja u Vovodinu, projekat Fruškogorskog koridora ide dobro, za dve i po godine se završava, a 1. decembra 2026. za nas je dan D i ima toliko projekata koji do tada moraju da se završe", rekao je on i nastavio:

"Mislim da nikad nije bilo toliko mostova da se grade u Novom Sadu", rekao je Vučić.

Predsednik je rekao da će dogodine morati da se krene u projektovanje proširenja autoputa Beograd - Novi Sad, iako će voz sve više preuzimati putnike.

On je govorio o planovima za završetak više deonica auto-puteva u Srbiji, pa je tako naveo da ove godine treba da se završi 167 kilometara auto-puteva i brzih saobraćajnica, a da je u toku izgradnja 642 kilometara.

"Samo ove godine u vrednosti 2 milijarde evra završenih auto-puteva i brzih saobraćajnica. Time ne mogu da se pohvale ni mnogo jače zemlje od Srbije", rekao je on.

Tanjug/Rade Prelić

 

Na pitanje koga je Srbija pretekla što se tiče kilometara auto-puta, predsednik Srbije je rekao da je svestan poređenja sa Hrvatskom, koja je, kako kaže, proporcionalno fantastično prožeta mrežom autoputeva.

"Još imamo mnogo da ih stignemo. Ali, kao što vidite - stižemo. Stižemo i do Expo-a i prestižemo", rekao je Vučić.

Predsednik Srbije kaže da je u našoj zemlji sve vezano za svetsku izložbu Expo 2027. godine.

Kako je rekao, zahvaljujući Expo-u, podigao se Milano, baš kao što se i Barselona podigla na Olimpijskim igrama.

"Svi često idu u Barselonu zbog Olimpijade '92. i ulaganja koja su tada bila. U Milano niko živ nije išao dok nije Expo došao, a sada će još malo pa da pretekne Rim. Po svojoj ekonomskoj i finansijskoj moći, svakako je već pretekao Rim. Samo još po turizmu je Rim nešto ispred, inače po svemu drugom je Milano ispred", naveo je Vučić.

Tanjug/Rade Prelić

 

Predsednik je rekao da će dogodine morati da se krene u projektovanje proširenja autoputa Beograd - Novi Sad, iako će voz sve više preuzimati putnike.

"Imamo sve više vozila, ljudi to nevoljno priznaju, standard je sve veći pa imaju po više automobila. Ali i međunarodni saobraćaj je sve veći", rekao je Vučić.

Vučić je najavio da u Leskovac dolazi ogromna investicija iz oblasti biotehnologije.

"Veliku vest imamo za Leskovac. Uskoro stiže jedna 'bio-teh' velika kompanija sa ogromnom investicijom. Neće to biti u broju zaposlenih previše ili dovoljno, ali će u svakom slučaju biti izvanredan podstrek za visoko kvalitetne, kapitalne intenzivne tehnološke investicije na jugu Srbije", istakao je Vučić.

Euronews/Slaven Dimitrić

 

Zajedno sa Vučićem radove su obišli i pokrajinski premijer Igor Mirović, ministar građevinarstva Goran Vesić, direktori Koridora Srbije i Puteva Srbije, Aleksandar Antich i Zoran Drobnjak, kao i predstavnici kineske kompanije CRBC.

Tunel Iriški venac spojiće Novi Sad i Rumu i građevinski je najzahtevnija tačka Fruškogorskog koridora i to će biti najduži tunel u Srbiji od čak 3,5 kilometra.

Pošto se sastoji iz dve cevi, to znači da će kineska kompanija CRBC, koja je angažovana na ovom projektu, ukupno izbušiti sedam kilometara tunela kroz Frušku goru.

Euronews/Slaven Dimitrić

 

Izgradnja tunela zvanično je počela 1. maja 2021.godine i radnici CRBC skoro godinu i po dana borili su se terenom na severnom portalu tunela, učvršćujući okolne padine, da bi u jesen 2022. počelo bušenje tunela hidrauličkim bušilicama, pošto je upotreba dinamita u nacionalnom parku zabranjena.

Prema idejnom projektu koji je uradio Institut za puteve 2016, planirana je širina kolovoza od osam metara sa dve saobraćajne trake po smeru.

Tu su i bezbednosne niše na svakih 150 metara i prolazi za pešake na svakih 290 metara kroz koje će moći da se prođe u slučaju požara, saobraćajnih nesreća i drugih nepredviđenih situacija.

Tanjug/Rade Prelić

 

Za vozila i kamione planira se izgradnja dva vezna tunela kroz koje će moći da prođu ako ostanu u kvaru, a sve je projektovano u saglasnosti sa nemačkim standardom bezbednosti RAPT.

Predviđena je i izgradnja kontrolnog centra koji će nadgledati saobraćaj u tunelu ispod Iriškog venca, ali i u 350 metara drugom tunelu Širine, koji će se nalaziti iznad Tekija u Petrovaradinu.

Sistem za nadzor bi trebalo da prati i nivo zagađenja.

Euronews/Slaven Dimitrić

 

Izgradnja Fruškogorskog koridora u dužini od 47,7 kilometara vredna je 606 miliona evra, koji će biti brza saobraćajnica sa po dve trake.

U novembru je bilo završeno nešto više od 30 odsto radova, što znači da će, kako je tada rekao ministar Vesić, prema predviđenoj dinamici radovi biti gotovi do polovine 2026. godine i ceo koridor spojen sa Novim Sadom uključujući i most kod Petrovaradina.

Komentari (0)

Srbija