Liste čekanja za polaganje vozačkog ispita: Kandidati "pauziraju" i duže od mesec dana
Komentari07/05/2023
-10:58
Najviše budućih vozača za početak obuke bira proleće. Kandidati koji planiraju da upišu vožnju moraju se naoružati strpljenjem. Za polaganje vozačkog ispita čeka se nekada i više od mesec dana.
U idealnim uslovima nekada se vozačka dozvola mogla dobiti za tri meseca, sada je potrebno minimum šest meseci. Auto škola Sušić je na osnovu razgovora koji smo imali sa zaposlenima u toj školi počela da pravi listu čekanja.
Nevena Z. iz Beograda kaže da je testove i časove vožnje završila ustaljenom dinamikom. U dogovoru sa instruktorom usklađivala je časove vožnje sa poslom. Problem je nastao kada je trebala da izađe na vozački ispit.
"Zvala sam auto školu početkom meseca i svi termini su bili popunjeni do kraja meseca. Rekli su mi da će naknadno javiti ukoliko dobiju dodatne termine", priča ona.
To polaznicima stvara velike probleme jer se pravi velika pauza, te neki moraju da plaćaju dodatne časove vožnje pred polaganje. Osim toga trošak je i lekarski pregled.
"Lekarski pregled važi godinu dana za izlazak na vožnju, ali kada položite i treba da izvadite vozačku dozvolu lekarski pregled ne sme da bude stariji od šest meseci. To znači da ukoliko u roku od šest meseci ne položite vožnju morate da vadite novo lekarsko uverenje", priča ona..
Nedostaju instruktori
U Srbiji ima oko 700 auto- škola. Kako kažu, svima veliki problem predstavlja nedostatak instruktora, ali se liste čekanja stvaraju jor nema dovoljno ispitivača koje šalje MUP na polaganje vožnje. Zbog toga se čeka i po mesec dana za izlazak na ispit, a u nekim gradovioma i dva meseca.
Slobodan Milošević, predsednik Privredne komore auto-škola kaže da je osetan nedostatak instruktora za vožnju, jer ljudi izbegavaju da se bave tim poslom.
"Posao instruktora je nekada bio interesantan i poželjan, ali danas nije. Razlog za to je zarada, zbog toga nema zainteresovanih. Velika je odgovornost, ima puno administrativnih obaveza, a zarada nije adekvatna. Zbog toga odustaju od ovog posla i idu prema drugim zanimanjima koja su plaćenija", priča Milošević.
Navodi da se cene vozačćkog ispita u auto-školama nisu menjale od 2012. godine i da variraju u rasponu od 60.000 do 100.000 dinara.
"Da bi auto-škola mogla da poveća zarade instruktora i pokrije ostale troškove - zakup poligona, lokala cene moraju da se povećaju. Ekonomski isplativa cena je 120.000 do 128.000 dinara, koliko smo tražili", naveo je Milošević.
Nedostatak ispitivača
Milošević navodi da se dugo čeka na polaganje same vožnje, jer nedostaju ispitivači u pojedinim mestima. Problema ima u Sremskom okrugu, konkretno u Sremskoj Mitrovici, zatim u nekim auto-školama u Nišu, Beogradu.
"Jedan ispitivač na ispitu je uvek iz MUP-a, a drugi iz auto škole. Broj ispitivača iz MUP-a varira. Neko vreme čekanja je od 30 do 60 dana. Mesec dana je i razuman rok, ali sve duže od toga je problem. Dosta ispitivača do kraja godine odlazi u penziju i o tome treba razmišljati", priča on.
Koliko je taj problem eskalirao već sada najbolje govori podatak da u pojedinim gradovima ima tri ispitivača na tridesetak auto-škola.
Komentari (0)