Plemić: Ništa nismo naučili - kako smo se snalazili na početku epidemije u školama, tada tako se snalazimo i sada
Komentari22/09/2021
-12:01
Kombinovani model nastave – dan u školi, dan od kuće primenjuje se od ponedeljka u 45 gradova i opština i devet lokalnih samouprava za učenike sedmog i osmog razreda osnovne škole. Na kompletnoj onlajn nastavi su srednjoškolci u osam lokalnih samouprava - Bajina Bašta, Užice, Lebane, Lajkovac, Ljig, Ivanjica, Bela Palanka i Sremska Mitrovica. Nastava na daljinu primenjuje u osnovnim i srednjim školama na KiM.
Gordana Plemić, direktor Udruženja "Roditelj" navela je da smo u trećoj školskoj godini koja funkcioniše da se stalno menja model nastave, "da u ponedeljak ne znamo kako ćemo u školu, te da to nije lako deci, nastavnicima, pa ni roditeljima".
Ona je za Euronews Srbija rekla da joj se čini da se ništa nije naučilo iz prethodnih godina i da, "kako su se snalazili u drugom polugodištu školske 2019/20 kada je počela epidemija, tako se snalaze i sada".
"Čini mi se da ova dva raspusta koja smo imali u te tri školske godine da nismo pronalazili rešenja kako bi to moglo da izgleda drugačije. Imali smo mnogo vremena da vidimo kako to izgleda na terenu, šta će reći jedan nastavnik kakav bi model nastave trebalo da bude, šta kaže roditelj, šta kaže dete. Čini mi se da njih niko ne pita, a njima je najgore", navela je ona.
Regularnoj nastavi se obradovali svi
Ističe da su se regularnoj nastavi obradovali svi - deca, nastavnici, roditelji, ali da ni od 1. septembra sve škole nisu krenule sa direktnom nastavom, već da je bilo škole koje su startovale po kombinovanom modelu, ili sa onlajn nastavom.
Navodi da promena nastave u školi komplikuje život roditeljima, koji ga organizuju prema tome kako im dete ide u školu.
"Većina roditelja nema samo jedno dete, imate dvoje i više dece i organizacija postaje jako komplikovana, čak i frustrirajuća, jer neko može da ima srednjoškolce koji idu u dve različite opštine u školu po različitim modelima. To sve utiče, posebno na decu. Stariji učenici su izgubili radne navike koje su imali. Prošle godine su išli jedne nedelje u školu, a druge onlajn i kada su onlajn oni su se ponašali kao da su na raspustu", navela je sagovornica Euronews Srbija.
Napominje da u Srbiji i nije bilo prave onlajn nastave, jer su pojedini nastavnici kačili samo materijale, te se sav teret prebacio na roditelje. Bilo je problema od početka, napominje, da nastavni kadar nije dovoljno obučen, kao i da roditelji nemaju tehničke mogućnosti da deca prate nastavu na daljinu.
"Nekako sve ovo vreme to se nije rešavalo, da vidimo koji je najbolji model, kako možemo pomoći. Mi do kraja avgusta nismo ni znali kako ćemo da krenemo u školu, da li će biti redovno, kombinovano ili onlajn. Da li treba da kupujemo udžbenike ili tehničke uređaje. Svaki put se u poslednjem danu sazna", naglasila je ona.
Dodaje da nije lako ni nastavnicima koji pre podne imaju regularnu nastavu, a popodne moraju sa decom da rade onlajn.
Ne čuje se glas roditelja i učenika
Udruženje "Roditelj" radilo je istraživanje u zemunskim osnovnim i srednjim školama, koliko se čuje glas roditelja kroz "Savete roditelja", i učenika kroz "Đački parlament" i Plemić kaže da se ispostavilo da su ta savetodavna tela uspostavljena samo "pro forme".
"Mislim da je to greška jer roditelji imaju ideje, đaci imaju ideje. Mislim da bi pronašli model koji možda ne bi bio idealan, ali da škola drugačije funkcioniše, da dobije veće mogućnosti", naglasila je ona.
Ističe i da je autonomija škole veoma važna, jer se dešava da Ministarstvo prosvete isto tretira sve škole, a da situacija u svim školama i svim opštinama nije ista.
"Imali smo primere da vidimo kako izgleda onlajn obrazovanje u Beogradu u nekoj centralnoj školi ili u nekom mestu u Srbiji, gde deca nisu bila u mogućnosti da prate takav vid nastave", navela je ona.
Podseća da je epidemija počela u školskoj 2019/20 godini, da generacija koja je tada bila prva godina srednje škole sada je u trećoj i da oni kao i da "nisu išli u srednju školu".
Komentari (0)