Nikolić: Oduzimanje vozila je mera koja će se primenjivati na "najbahatije" vozače
Komentari22/09/2023
-20:29
Pomoćnik načelnika Uprave saobraćajne policije Vladan Nikolić rekao je danas da vozači koji u saobraćaju naprave lakše prekršaje ne treba da budu zabrinuti zbog nove odredbe Zakona o saobraćaju kojom se u slučaju prekršaja privremeno oduzima vozilo, već oni "najbahatiji".
"Običan učinilac prekršaja - svakome može da se desi, neće biti u toj opasnosti. Neko ko je kandidat da mu oduzmemo vozilo mora da bude de facto nesavestan vozač. Zakonski uslov je da je zatečen u saobraćaju u činjenju težeg prekršaja bezbednosti saobraćaja, a da se ustanovi da je u prethodne dve godine već dva puta pravosnažno osuđen za neki od prekršaja iz te grupe", objasnio je Nikolić za Tanjug.
To su prekršaji, dodao je, kao na primer nasilnička vožnja, vožnja vozila bez ikakve vozačke kategorije, alkoholisanost preko 1,2 promila, zatim vožnja u zoni škole za 60 i više kilometara na čas od onoga što je dozvoljeno, odbijanje alkotestiranja, korišćenje vozila koje prethodno isključeno iz saobraćaja, vožnja vozila od strane vozača koji je prethodno isključen iz saobraćaja - onoga koji ima meru zabrane upravljanja.
Komentarišući sam Zakon Nikolić ističe da je jedan broj zakonskih odredbi već stupio na snagu, a jedan nije jer se čeka donošenje pojedinih podzakonskih akata.
"Tako da, još uvek nije u punoj primeni, on je stupio na snagu ali puna primena će biti nakon donošenja podzakonskih akata, čije donošenje je oročeno na šest meseci", rekao je Nikolić.
Najveću pažnju osim mere privremenog oduzimanja vozila privukle su odredbe koje se odnose na električne trotinete i njihovo korišćenje, a Nikolić je za Tanjug pojasnio neke od njih.
"On mora da se kreće biciklističkom stazom, pešačko-biciklističkom stazom ili biciklističkom trakom ukoliko takva infrastruktura postoji ili je dostupna. Ako nije, onda je dozvoljeno vozačima lakog električnog vozila koji imaju više od 14, a manje od 18 godina, da koriste kolovoz saobraćajnice na kojoj je brzina kretanja ograničena na najviše 30 kilometara na čas. Punoletnim vozačima dozvoljeno je da koriste i kolovoz saobraćajnice na kojoj je brzina kretanja ograničena na najviše 50 kilometara na čas", objasnio je Nikolić.
Na taj način, dodaje, posredno je zabranjeno kretanje lakih električnih vozila trotoarima, pešačkim stazama, i napominje da pomenuta zabrana još nije započela, jer je vezana za donošenje jednog podzakonskog akta koji će poslužiti da bude jasno da se radi o tim vozilima.
"Ta vozila će dobijati posebne nalepnice na osnovu kojih će moći da se utvrdi da su to upravo laka električna vozila i tu nalepnicu izdavaće Agencija za bezbednost saobraćaja. U laka električna vozila spadaju vozila koja imaju najmanje dva točka, mehanički upravljač, bez mesta za sedenje, čija snaga elektromotra ne prelazi 600 vati, čija brzina konstruktivna ne prelazi 25 kilometara na čas i čija masa praznog vozila ne prelazi 35 kilograma", rekao je Nikolić.
Ona vozila koja ne zadovoljavaju ove kriterijume, dodao je, imaju veću snagu ili mogu da razviju veću brzinu neće biti dobrodošla na našim putevima, za njih već postoje propisane sankcije i biće isključivana iz saobraćaja.
Komentari (0)