Aktuelno

Od Bežanije do Banjice: Šta sada znamo o budućoj liniji 3 beogradskog metroa

Komentari

Autor: Euronews Srbija

07/02/2025

-

21:15

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Potpisan je ugovor za projektovanje linije 3 Beogradskog metroa od Bežanije do Banjice, vredan 2,28 milijardi dinara bez poreza na dodatu vrednost. To je saopštilo JP Beogradski metro i voz, a više o tome je za Euronews govorio direktor preduzeća Andrija Mladenović.

Na samom početku prokomentarisao je konzorcijum koji je dobio posao za projektovanje planirane linije metroa.

"Konzorcijum je mešovit, nosilac je kineska kompanija CRDC sa kojom imamo iskustva. Naime, ona je projektant više od 70 godina, projektovala je u našoj zemlji, naravno, nije projektovala metro, ali je projektovala železničku infrastrukturu. Ipak, ona ima veliko iskustvo u projektovanju metroa, projektovali su na desetine metroa, i u Kini", objašnjava Mladenović i nastavlja:

Euronews

 

"Takođe, u konzorcijumu je i 'Luis Berger' i nekoliko domaćih podizvođača, uglavnom vezanih za geologiju i neke sisteme koje će raditi. Kao što ste rekli, vrednost ugovora je 2,2 milijarde dinara bez PDV-a, odnosno 2,7 milijarde dinara. Uspeli smo da tenderom spustimo cenu u odnosu na procenjenu vrednost."

Mladenović objašnjava proceduru izbora izvođača projekta.

"Počeli smo tu proceduru u avgustu mesecu prošle godine. I evo, uspeli smo u januaru da potpišemo ugovor, bez nekih većih problema. Ali, kažem, to je bilo potrebno vreme da bi se ovako jedan vrlo složen međunarodni tender realizovao. Bilo je četiri ponuđača, sve su to izuzetno renomirane kompanije, a uslovi su bili dosta strogi. Tražili smo da svi ponuđači ispune uslov, prvenstveno na projektovanju automatizovanih metrosistema, jer u Beogradu projektujemo automatizovani metro, znači bez vozača", kaže sagovornik i obrazlaže:

"I zaista, to su bili dosta stroži uslovi u odnosu na neke prethodne. Pored toga, naravno, ocenjivani su i menadžer, glavni menadžer, arhitekta. Naravno, i finansijska ponuda je bila izazovana. Tako da, u tom smislu, najveći broj bodova je osvojio konzorcijum kineske kompanije, 'Luis Berger' i domaći podizvođači."

Navodi kako je zadovoljan onim što je do sada urađeno. 

"Moram da kažem da smo zadovoljni što je sve proteklo bez nekih većih problema i zastoja. I na taj način sada ulazimo u još jednu fazu u izgradnji našeg Beogradskog metroa, a to je treća linija", kaže sagovornik

Linija tri predviđa 22 stanice sa mogućim ekstenzijama

"U pitanju su 22 stanice, s tim što moram da kažem da postoji mogućnost da bude 23 ili 24 stanice. Naravno, zavisi kako će se projekat odvijati. Mi smo već sada u našem projektnom zadatku predvideli određene ekstenzije", navodi Mladenović i objašnjava:

"Šta to znači? To znači da se u ovom osnovnom, konceptualnom rešenju koje je ŽIS uradio ranije, sa nekoliko varijanti, predviđaju i neka produženja koja smo analizirajući uvideli. Kod treće linije smo već predvideli da se uradi ta ekstenzija od Banjice do 'Biokampusa'. To je nekih kilometar i po razdaljine i potpuno je logično da se poveže centar koji će biti naučno-istraživački regionalni centar i koji će imati veliki broj korisnika, fakulteta, istraživačkih centara, i u svakom slučaju ta ekstenzija će se realizovati"

Predviđa se još jedna ekstenzija, do Miljakovca.

"Takođe ekstenzija do Miljakovca je vrlo zanimljiva. Miljakovac je ostao između BG Voza i metrosistema i od Banjice do Miljakovca takođe nije neka velika razdaljina, nekoliko stanica može se izgradi. Ekstenzije predstavljaju taj dalji razvoj metroa jer stalno napominjamo da  metro nikad ne prestaje da se gradi, metro se uvek dograđuje i na taj način se grad dopunjuje sa ovim nezavisnim, visokokapacitativnim šinskim sistemom": i dodaje:

"Treća ekstenzija, moram i nju da pomenem, jeste ekstenzija  od Bežanijske kose do aerodroma, to je nekih pet kilometara.  Mi naravno gradimo sada prugu BG voza do aerodroma i mislim da će to biti zaista nešto što je za ovaj grad revolucionarno, da do aerodroma dođemo vozom, ne samo autobusom ili kolima".

Celo gostovanje pogledajte u videu na početku teksta

Komentari (0)

Srbija