Reflektor

Poslednja pozorišna premijera u Beogradu u 2021. godini: "Adresa svemir..." u Bitef teatru

Komentari

Autor: Tanjug

18/12/2021

-

15:34

Poslednja pozorišna premijera u Beogradu u 2021. godini: "Adresa svemir..." u Bitef teatru
Tanjug/Sava Radovanović - Copyright Tanjug/Sava Radovanović

veličina teksta

Aa Aa

Poslednja pozorišna premijera u Beogradu ove godine biće održana 25. decembra u Bitef teatru - drama "Adresa svemir - nekoliko poruka" nemačkog autora Volframa Loca, u režiji Anje Suše, najavljeno je danas na konferenciji.

Istaknuta rediteljka se posle skoro 10 godina vraća da stvara u ovo pozorište, a već godinama živi i uspešno radi u Švedskoj.

Dugo je bila upravnik Malog pozorišta "Duško Radović", kao i selektor Bitef festivala, uz Jovana Ćirilova.

U novom komadu igraju - Mladen Andrejević, Milutin Dapčević, Danijel Sič, Aleksandar Vučković, Nikola Malbaša, Jelena Ilić, Milica Sužnević, dok scenski pokret potpisuje takođe glumac Damjan Kecojević, čest saradnik rediteljke.

Tanjug/Sava Radovanović

 

O ovom projektu Suša je navela da sam tekst ''Adresa Svemir" nije njen prvi susret sa čudesnim i prostranim univerzumom pisca Volframa Loca, jer je 2016. već režirala njegov komad "Urnebesna tama" u Gradskom pozorištu u Helsingborgu, u Švedskoj.

Ta drama, prema romanu "Srce tame" Džozefa Konrada (inspiracija za čuveni film “Apokalipsa danas”) je poznata domaćoj publici, jer se igra na maloj sceni pozorišta Atelje 212, a pre pet godina je taj komad iz Nemačke gostovao na festivalu BITEF.

"Univerzum ovog pisca je veoma nedokučiv, uzbudljiv i zanimljiv na više nivoa. Autor ne piše o dnevno političkim temama, taj ugao ga ne zanima. Kako se ja bavim tom tematikom u svojim delima, probala sam da ubacim te elemente, ali nije nam uspevalo. On piše o svetu u najširem egzistencijalnom smislu", rekla je rediteljka.

Suša je otkrila da je "Adresa svemir" prva napisana drama trenutno jednog od vodećih savremenih dramskih pisaca u Nemačkoj i Evropi, za koju je odmah dobio veliki broj značajnih nagrada.

Tanjug/Sava Radovanović

 

Takođe, sva pozorišta nemačkog govornog područja su igrala ili i dalje igraju ovu dramu, koja je, prema Sušinim rečima, napisana na jedan inteligentan, duhovit i dubok način.

Rediteljku ovaj komad podseća kao referenca na “Čekajući Godoa” Semjuela Beketa, kao odsjaj avangardnog teatra, ali kaže da je Loc radikalniji autor, ima poetski jezik, gde je izražen depresivan ton, ali pun humora i brutalnosti.

O saradnji posle 10 godina u Bitef teatru i radu sa nekim novim licima u svetu srspskog teatra, Suša je istakla da pozorište u Srbiji ima veoma lepu budućnost zahvaljujući mladim ljudima koje je sada upoznala - Aleksandar Vučković, Nikola Malbaša, Milica Sužnević.

Autorka živi u Stokholmu gde predaje predmet Pozorišna režija na njihovoj dramskoj akademiji, i na ovaj projekat je dovela sa sobom saradnike iz ove zemlje - Ilva Norlin (rešenje scene) i Bendžamin Fjelman (dizajn svetla), što je za srpsku ekipu bilo veoma značajno i dragoceno iskustvo.

"Moj angažman u Bitef teatru nakon 10 godina odsustva ima simboličnu vrednost, uzimajući u obzir koliko sam provela u direkciji festivala BITEF. U poslednjem periodu karijere uradila sam više od 20 predstava van Srbije, i mogu samo reći da je pozorišni jezik svuda univerzalan", naglasila je Suša.

Tanjug/Sava Radovanović

 

Jelena Ilić, jedna od glavnih glumica u predstavi, izrazila je ogromnu sreću što ponovo radi sa rediteljkom nakon tolike pauze i istakla da je njeno stvaralaštvo veoma važno za kulturni prostor naše zemlje u svakom pogledu.

"Anja je mene formirala kao glumicu na čemu sam joj večno zahvalna. Ona je poseban reditelj, daje glumcu veliki prostor, slobodu u radu, i vraća mi nadu i svetlost u pozorište. A inače nemam pozitivnu sliku o teatru danas u Beogradu i Srbiji, a sa njom se to polako menja", navela je Ilić, stalni član Malog pozorišta "Duško Radović".

Milutin Dapčević decenijama stvara uspešnu karijeru u Italiji, pretežno u pozorištu, a sada je obnovio kontakt sa rediteljkom.

Danijel Sič je zadovoljan saradnjom sa mlađim glumcima, pohvalio je atmosferu, i podvukao da je sa Anjom uvek zadovoljstvo raditi, a do sada su imali više uspešnih projekata.

O velikoj slobodi koju rediteljka nesebično pruža glumcima, složili su se i mladi umetnici Nikola Malbaša i Aleksandar Vučković i primetili da sam tekst drame ima mnogo slojeva koji se neprekidno otkrivaju na probama svaki dan.

Upravnik Bitef teatra, književnik i dramaturg Miloš Latinović, u preseku kalendarske godine ovog pozorišta, ocenio je da su uspeli nešto gotovo nemoguće - da realizuju sve planirane premijere u dramskoj i plesačkoj produkciji, i da održe 54. i 55. izdanje Bitefa, iako je pandemija tada bila u novom opasnom talasu.

Autorsku ekipu nove predstave čine još - Maja Mirković (kostim), Igor Gostuški (muzika), Teodora Marković (dramaturg), dok je dramu sa nemačkog prevela Bojana Denić.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak