Filharmonijska Rapsodija u plavom uz Fazila Saja i Džona Akselroda
Komentari25/04/2023
-13:34
Jedan od najpopularnijih programa u filharmonijskoj sezoni uz svetske zvezde – pijanistu Fazila Saja i dirigenta Džona Akselroda, zakazan je za petak 28. aprila, na Kolarcu od 20č. Beogradska filharmonija svira hit dela Bernštajna, Geršvina i Dvoržaka, a ulaznice za stajanje biće u prodaji sat vremena uoči početka koncerta.
Filharmonijska sezona "Na dobrom putu“ stiže do Njujorka, a u slavu grada koji nikada ne spava, program spaja legendarne zvuke Bernštajnove “Priče sa zapadne strane” i Geršvinove “Rapsodije u plavom” uz muzičku zvezdu Fazila Saja, u ulozi pijaniste i Bernštajnovog učenika, Džona Akselroda. Simfonija “Iz Novog sveta” Antonjina Dvoržaka, napisana iz ugla doseljenika na novi kontinent, jedan je od hitova klasične muzike, čiji je snimak misija Apolo 11 na čelu sa Nilom Armstrongom 1969. godine odnela na Mesec.
Jedinstveni Fazil Saj, jedan od najposebnijih umetnika današnjica, veoma je poznat filharmonijskoj publici. Način na koji već 25 godina svojom izvanrednom pijanističkom sposobnošću dotiče i publiku i kritičare je zaista unikatan. Njegovi koncerti su uvek drugačiji: direktniji, otvoreniji, uzbudlјiviji, zato će biti veoma posebno čuti “Raspodiju u plavom” koju odlikuje specifični džez-stil, baš u izvođenju Fazila Saja.
Čest gost filharmonijskih sezona, dirigent Džon Akselrod pravi je izbor za žanrovski raznovrstan repertoar u znaku Njujorka. Leonard Bernštajn zauzima posebno mesto u formiranju Akselrodove tridesetogodišnje karijere, tokom koje je predvodio više od 175 orkestara, 35 opera i 60 svetskih premijera, čime je postao jedan od vodećih dirigenata današnjice. Koncert sa Filharmonijom započinje najpoznatijim Bernštajnovim delom, mjuziklom "Priča sa zapadne strane“ čija se radnja odvija na Menhetnu, a završava remek delom simfonijske literature Devetom Dvoržakovom simfonijom. Ulaznice su rasprodate, a karte za stajanje biće u prodaji sat vremena uoči nastupa, odnosno od 19 časova na blagajni Kolarca.
Komentari (0)