Aktuelno iz kulture

Delo Lusinde Čajlds u fokusu drugog dana 15. Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa

Komentari

Autor: Euronews Srbija

25/10/2022

-

13:21

Delo Lusinde Čajlds u fokusu drugog dana 15. Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa
Delo Lusinde Čajlds u fokusu drugog dana 15. Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa - Copyright Vladimir Opsenica

veličina teksta

Aa Aa

Drugog dana 15. Kondenza – Festivala savremenog plesa i performansa, 24. oktobra u Centru za kulturu "Vlada Divljan", "Dance On Ansambl" je izveo istorijsko delo "Works in Silence" Lusinde Čajlds, čuvene njujorške koreografkinje i jedne od pionirki savremenog plesa.

"Works in Silence" je rad koji pruža uvid u ključnu fazu razvoja jedne od najznačajnijih koreografkinja / koreografa 20. veka. Ova zbirka ranih dela iz njenog obimnog repertoara posebno je uzbudljiva kako zbog retkih prilika da se izvodi, tako i zbog značaja za istoriju plesa. Većina ovih dela nije viđena od kada su prikazana sedamdesetih godina.

Taj Bumeršajn, direktor i plesač u "Dance On" ansamblu, osvrnuo se na sopstveni izbor ovih dela: "Bio sam plesač u delima Lusinde Čajlds preko 20 godina. Uvek je postojalo nešto što sam naročito želeo da radim i pokažem. Ona sama je govorila da ne želi da se osvrće, ide unazad i pokazuje stare radove. Molio sam je 10 godina da dozvoli da pokažem ova stara dela, jer sam shvatio da fali razumevanja o tome šta je novim radovima prethodilo. Većinu ovih dela niko nije video još od sedamdesetih. Osećao sam da je važno za publiku savremenog plesa da razume šta se dešavalo, na koji način je to uticalo na radove drugih autora. Mnogo ljudi je ove radove svojevremeno videlo u Njujorku, i oni su potom uticali na plesni svet, nastavili da žive u njemu".

Vladimir Opsenica

 

Izvođenju predstave prethodilo je predavanje Roka Vevara o radu Čajlds.

"Lusinda Čajlds je između 1968. i 1973. prestala da kreira svoje autorske radove. Kada se vratila koreografskom radu, osnovala je vlastitu kompaniju i počela da se bavi kreiranjem vrlo elementarnih, relativno kratkih plesnih kompozicija, koje funkcionišu kao apstraktne i vrlo kompaktne kinetičko-prostorne 'mašine'. Baziraju se na selektivnom, jednostavnom izboru pokretnog materijala, koji se sporo transformira i menja kao kontrapunkt i harmonija u baroknoj matematici muzičkih kompozicijskih tehnika. Imaju snažnu metriku, prostor je planiran zapisima koji sadrže geometrijske tlocrte i publika ih prepoznaje, plesačice i plesači ne kriju da su 'ljudi', a iz te rigoroznosti izlazi neka ludistička karakteristika", opisao je Vevar stvaralaštvo Lusinde Čajlds u periodu nastanka sinoć izvedenih dela.

Vladimir Opsenica

 

Trećeg dana festivala, u utorak 25. oktobra, na programu su predstave "4IMNNML (For I am an Animal)" Stefana Veselinovića i Romaina Lafon-Pachota (UK "Vuk", 18h) i premijera rada "Zašto ne (?)" Ivane Kalc i Igora Koruge (Atelje 212, 21h).

Festival se ove godine održava od 23. do 30. oktobra na više lokacija u Beogradu pod sloganom "Radikalna ranjivost", a na repertoaru ukupno devet predstava i performansa, uz brojna predavanja i razgovore.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak