Glumica Jelena Trkulja: Uz dostojanstven i marljiv rad možete se večno osećati kao dete koje se igra
Komentari17/10/2022
-17:14
Glumica Jelena Trkulja glumi u novoj predstavi "Ubistvo u Orijent ekspresu" koja se od septembra igra u pozorištu "Boško Buha", a koju će publika ponovo moći da vidi 18. oktobra.
Trkulja je rekla da je zahvalna na poverenju reditelju Darijanu Mihajlovću na ulozi u predstavi, rađenoj po romanu Agate Kristi, koji joj je dao "igralište o kome je samo mogla da mašta".
Cenjena glumica je dodala da joj je bilo bitno i poverenje kolega, "kao tima u koji igra utakmicu za druge, a ponajviše za (detektiva Herkula) Poaroa", koga tumači Andrija Milošević.
"Kad je toliko božanstven tekst, kad je toliko lepo napisano, onda nam je svima zadovoljstvo da se zaigramo i ne znamo šta sledeće moze da nastane", rekla je Trkulja u nedavnom intervjuu za Tanjug.
Prema njenim rečima, do mešanja žanrova je došlo zahvaljujući rediteljskoj indikaciji jer je Mihajlović rekao glumcima da se igraju "sa svim žanrovima, svako u sklopu svoje uloge".
Glumci u predstavi igraju različite nacionalnosti, na srpskom jeziku, ali svako je imao slobodu da ubacuje reči nacije koju predstavlja, i Trkulja primećuje da je "to je otvorilo divan prostor".
Trkulja je rekla da je predstava delom mjuzikl, "sa divnom koreografijom Milana Gromilića", gde se pevaju songovi sa Brodveja, kako je to dramaturg Ken Ludvig predvideo.
"Najdramatičniji trenutak je na kraju predstave gde se sve razotkriva. Tu dolazi do gradacije svih žanrova koji su se izmešali, od bajke, trilera, preko operete, vodvilja do skoro antičke tragedije".
Prema njenim rečima, u glumačkom poslu se mera stiče kontinuitetom rada, nastojanjima da se bude vredan i drugačiji, i da se pronalaze nova sredstva.
Trkulja je primetila da su televizijski formati lakši, jer je tu potrebno biti brz i koncentrisan, "naročito ukoliko su serije u pitanju i nema vremena za velike pripreme".
Ostvarivši i filmsku ulogu u "Medenom mesecu" (2009), Trkulja se priseća da je učila od reditelja Gorana Paskavljevića, koji je bio kao "dobri vilenjak, nestvaran filmski maher".
Prema njenim rečima, Paskaljević je imao "posebne pripreme i konsultacije sa glumcima, oslanjao se na njih i osluškivao, tražeći potpunu dokumentarnost".
Trkulja je rekla da je "pozorište je predivno - pruža slobodu, igralište i prostor koji se pronalazi i u dve replike, a kamo li u dvadeset".
"Divno je igrati za decu i veliko zadovoljstvo. Žao mi je što sam primetila taj neki blagi zazor i malo nepoštovanje. Zahtevno je igrati za decu. Tu se mnogo lepo glumački aparat vežba", navela je glumica.
Trkulja je dodala da su klinci "toliko divni i surovi da nemate kud, i date sve što imate tog trenutka".
Glumica je rekla da joj je cilj da nastavi da se igra, istražuje i da pomera granice, dodavši da je Mihailovićeva predstava "svima omogućila taj prostor".
"Intuitivno osećam da će biti drugačije posle (uloge) Helen Habard i da će se granice tek pomerati", rekla je Trkulja.
Glumica je navela da želi da svojim mlađim kolegama pokaže "da se dostojanstvenim, marljivim radom, poštenim pristupom možete osećati večno kao dete koje se igra i raduje".
Komentari (0)