Aktuelno iz kulture

Ana Sofrenović: Ne verujem u postojanje čoveka bez strasti, pitanje je samo gde je ključ

Komentari

Autor: 24sedam

05/02/2022

-

15:34

Ana Sofrenović: Ne verujem u postojanje čoveka bez strasti, pitanje je samo gde je ključ
E-Stock/Mihajlo Petrović - Copyright E-Stock/Mihajlo Petrović

veličina teksta

Aa Aa

Kultna pesma "Kaži zašto me ostavi" iz istoimenog filma nastala je u "jednom cugu", samo gitara i glas, ispričala je glumica Ana Sofrenović u Ustanovi kulture "Parobrod" na tribini koja je bila posvećena njenoj karijeri koja je jednako isprepletena muzikom, filmom i pozorištem, piše portal 24sedam.

Ta pesma koju je za film komponovao Zoran Simjanović je doživela toliki uspeh i obeležila je u startu karijere da se ozbiljno uplašila da u njoj više niko nikada neće videti glumicu.

Sreća joj se ipak ubrzo osmehnula tri godine kasnije u filmu "Ubistvo s predumišljajem" koja je za nju bila prva filmska uloga, ali isto tako i za njene kolege Nebojšu Glogovca i Sergeja Trifunovića.

Film "Ubistvo s predumišljajem" je jedan od najznačajnijih antiratnih filmova.

"Čim sam pročitala scenario znala sam da će to biti odličan film iako prethodno nisam imala flmskog iskustva, a moj lik Jeje je mi je delovao potpuno jasno", rekla je ova glumica.

Producent filma Ljubiša Samardžić uspeo je da ubedi pisca Slobodana Selenića da od svog romana napravi odličan scenario, koji je reditelj Gorčin Stojanović koji takođe nije imao filmsko iskustvo, u svom rediteljskom radu na filmu, sledio "korak po korak" kako je scenario napisan.

Selenić nije dočekao film ali je video radnu verziju i bio je potpuno zadovoljan, čak je milslio da će film biti bolji od romana.

"Moj lik Jeje koji je smešten u jednu tešku priču internih odnosa je bio toliko upečatljiv  u celoj priči da je ostao urezan mnogima iako se pojavljuje u samo pet scena", ispričala je Ana.

Film ne govori samo o jednom ličnom melodramskom odnosu između Bogdana Bilogorca kojeg igra Nebojša Glogovac i Bulike koju igra Branka Katić, kroz dve ljubavne priče koje teku kroz dva različita vremenska toka, već o tome da nam se kroz istoriju ali i porodičnu istoriju stvari ponavljaju.

"Mi pričamo o građanskom ratu koji se oslikava u liku Krsmana, oficira Ozne, koji pripada novoj klasi povlašćenih i građanskom ratu koji se ponovio devedesetih", kazala je glumica, dodajući da u ovoj igri nema pobednika, jer gube svi.

Ipak, za nju devedesete, vreme totalnog društvenog kolapsa i građanskog rata, kao umetnika nisu bile crne.

"Imala sam sreću da kao umetnik radim na temama koje se crpe iz trenutka, a to nije tako česta prilika", rekla je Sofrenović.

Kroz  filmove Gorana Paskaljevića i Darka Bajića u kojima je i ona igrala jedna generacija glumaca je mogla da progovori na malo drugačiji način u odnosu na onaj koji je dominirao devedesetih godina.     

Nakon iskustva iz devedesetih u Srbiji Ana Sofrenović koja ima srpsko-englesko poreklo, obrela se i u Engleskoj gde je živela i radila. Jedan od saveta koji je ponela iz tog vremena je savet iskusnog kamermana "da čuva svoje lice", odnosno da pažljivo bira uloge u serijama, a tog saveta se i danas drži.

Iz tog perioda života ostala joj je i u sećanju anegdota kad je na jednom snimanju po celom setu tražila svoju torbu za scenu, a dekorater joj prišao i rekao "da mu ne krade posao".

"U Engleskoj sam shvatila koliko je to zapravo jedna velika industrija gde se tačno zna šta ko radi. Za razliku od Srbije gde su svi radili sve", navela je glumica

Ipak, danas je situacija u Srbiji i svetu, kada je reč o snimanjima mnogo drugačija.

"Danas je mnogo lakše snimiti film, što ne znači da će biti i dobar, ali s druge strane otvara se prostor za mnogo dobrih filmova", smatra Sofrenović

Što se tiče serija, po njenom mišljenju, isuviše smo pod velikim uticajem stranih, poput onih na Netfliksu. Trudimo se da  ličimo, a ne da im damo svoj lični pečat.

"Ipak sve je to deo jednog procesa. Pre 50 godina nismo mogli ni sanjati mogućnost snimanja ovoliki broj serija. U svemu ovome važno je samo da sačuvamo našu kinematografiju", zaključuje Sofrenović.

Danas je ova glumica posvećena pedagoškom radu gde koristi svoje ne samo bogato glumačko iskustvo već i muzičko sa različitih radionica brojnih umetnika.

"Ne verujem u postojanje čoveka bez strasti, pitanje je samo gde je ključ, na tome zasnivam svoj pedagoški rad", kaže glumica reaugujući na opasku iz publike da su današnje mlade generacije bez strasti.

Takođe, kod svojih studenata podstiče takmičenje, i to isključivo takmičenje sa samim sobom, jer je to za nju  jedino pravo takmičenje.

 

I dok je posvećena svom pedagoškom radu svima onima koji su se u petak uveče zatekli na tribini u "Parobrodu" "šapnula" je da sprema jedno potpuno drugačiju ulogu i to u animiranom filmu u kojem će "glumiti" svoj avatar.

Podsetimo, Ana Sofrenović je svoj prvi muzički nastup imala sa četiri godine, a prvo pravo glumačko iskustvo u srednjoj školi sa pozorišnim teatrom "Levo".

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak