Film sa najvećom zaradom u 2021. u Kini dobio svoj nastavak: Ratna akcija preti da obori rekord
Komentari03/02/2022
-08:20
Nastavak kineskog blokbastera "Bitka na jezeru Čosin" prvog dana prikazivanja u tamošnjim bioskopima zaradio je 105 miliona dolara, a prema predviđanjima državnih medija, taj film bi mogao da u nedelji proslave Kineske nove godine pređe zaradu od milijardu dolara i postane najprofitabilnije ostvarenje svih vremena u toj zemlji.
Da bi mu to pošlo za rukom, treba da nadmaši prvi deo, koji je premijerno prikazan 1. oktobra prošle godine i koji je zaradio 913 miliona dolara na blagajnama.
U foto-finišu na kraju godine, za dlaku ga je prestigao "Spajdermen: Put bez povratka", pa je u 2021. na svetskom nivou ipak ostao na drugom mestu.
Uprkos tome što je između dve premijere prošlo samo nekoliko meseci, postoji šansa da nastavak nadmaši original.
Drugi deo koji nosi podnaslov "Watergate bridge" je slične tematike, a napravio ga je isti tim koji čine Cui Hark, Dante Lam i Čen Kaige.
Ono što bi moglo da stane na put ovom ostvarenju su epidemiološka ograničenja, kao i Zimske Olimpijske igre koje se održavaju u Pekingu od petka, ali analitičari smatraju da mu drugi filmovi nisu konkurencija.
Državni projekat
Originalna "Bitka na jezeru Čosin" je kineski ratni film, koji je poručila Komunistička partija, a koji je takođe najskuplji film ikada snimljen u istoriji te zemlje sa budžetom od navodno 200 miliona dolara.
Kinesko tržište je poslednjih godina u mnogim aspektima bilo važnije za Holivud i od severnoameričkog, ali su kineske vlasti zbog cenzure i strogih propisa učinile gotovo nemogućim za filmske studije iz SAD da svoja ostvarenja plasiraju na njihovo tržište.
To je otvorilo vrata domaćim kinematografima, kao što su Čen Kajge, Cui Hark i Dante Lam, reditelji "Bitke na jezeru Čosin", da imaju punu pažnju kineske publike.
Rezultat je ostvarenje koje domaštava stvarnu bitku između kineske i američke vojske kod jezera Čosin tokom Korejskog rata, ne vodeći mnogo računa o istoriji, ocenio je nedavno Indian Express.
Taj portal piše da poznati svetski filmski kritičari spočitavaju mu naivan prikaz u kom su kineski vojnici prikazani kao "nadljudi" i što je propagandna poruka tamošnjih vlasti prenaglašena.
Ipak, ako je suditi prema rezultatima na blagajnama, kineskoj publici se film i te kako dopao.
Komentari (0)