Pet razloga zašto je svet postao opsednut serijom "Squid game"
Komentari16/10/2021
-19:49
Serija "Squid game" je za nepunih mesec dana od premijere i zvanično je oborila sve rekorde postavši najgledanija serija na Netfliksu sa više od 111 miliona gledalaca, zvanično je objavljeno iz kompanije na Tviteru.
Da je serija toliko gledana, ne samo u svetu, već i u Južnoj Koreji dokaz je i vest u kojoj se navodi da je vodeći dobavljač internet usluga SK Broadband odlučio da tuži Netfliks zbog porasta prometa koji je nastao nakon emitovanja serije, pozivajući kompaniju da plati troškove povećanog mrežnog prometa i radova na održavanju.
Ujedno, Gugl ističe da je jedna od najtražnijih stvari na pretraživaču konventor iz korejskih vona u dolare, dok su kostimi iz serije najprodavaniji pred predstojeću Noć veštica na Amazonu i Etsiju.
Bele slip-on vansice, slične onima koje igrači nose u serije, beleže rast prodaje od 7.800 odsto od premijere serije 22. septembra, podaci su kompanije Sole Supplier.
Osim toga, kolač od saća predstavljen u seriji, poznatiji i kao dalgona, postao je jedan od najtraženijih recepta, preneo je Rojters. Proizvođači dalgone iz Seula, koji su pripremili poslasticu za seriju, stvarali su nešto manje od 200 komada dnevno. Sada služe više od 500 dalgona dnevno, a Gugl izveštava da je pretraga za kolačićima od saća ovog meseca dostigla rekord.
Postavlja se pitanje zašto su svi opsednuti serijom "Squid game"? Evo nekolliko ključnih razloga:
Osuda kapitalizma
U seriji su prikazani muškarci i žene različitih generacija koji su toliko očajni zbog ekonomske situacije da su spremni da igraju smrtonosnu igru u kojoj mogu osvojiti 38 miliona dolara, na uštrb telesnih povreda, pa čak i smrti.
U jednom delu serije se prikazuje i VIP klijentela koja podržava održavanje igara i uživa u smrti drugih ljudskih bića zarad zabave. Tako se osuđuje i nejednakost u današnjem društvu, koja je univerzalna za gledaoce iz mnogih delova sveta.
Štaviše, tvorac serije Hvang Dong-hiuk bio je u takvoj besparici dok je pisao scenario, da je u jednom trenutku morao da proda svoj laptop za 675 dolara.
Slika govori više od hiljadu reči
Zelene trenerke sa belim brojevima i ružičaste uniforme sa kapuljačama i crnim maskama na kojima su iscrtani trouglovi, krugovi i kvadrati više su nego korisno oruđe kada publika ne govori istim jezikom.
Serija je prepuna univerzalnih simbola i slika koje su lako prepoznatljive što seriju čini savršenom "robom".
Dokaz za to je i činjenica da na Etsiju postoji skoro 8.000 oglasa za kupovinu odeće nadahnute serijom, majice, šablone za heklanje, stikera, nakita, maski i drugih aksesoara.
Naravo, nezaobilazni i mimovi na Instagramu i Fejsbuku, kao i izazovi na TikToku u kojima mladi pokušavaju da se takmiče u nekim igrama predstavljenim u seriji.
Mogućnost nagađanja
Ovakve vrste smrtonosnih takmičenja već su se mogla videti u nekom od filmova Stivena Kinga. Međutim, ova serija donosi sopstvene zaokrete i brutalnost koja, iako preterana, opet mami da se nastavi sa gledanjem. Takođe, serija sadrži veliki broj misterija i nepoznanica da su gledaoci u mogućnosti da do samog kraja prve sezone nagađju i teoretišu.
Univerzalna privlačnost
U seriji su zastupljene igre koje su poznate mnogim gledaocima i koje su toliko jednostavne da ih i dete može razumeti. Čak i neko ko nema veze sa Južnom Korejom može razumeti da ove igre nisu previše složene. Upravo to "poznavanje terena" omogućava međunarodnim gledaocima različitog porekla razumevanje i uživanje u šouu.
Takođe, gađa pravo u metu najprimarnijih osećanja jednog ljudskog bića - očaj i želju za boljim životom i spremnost da se učini sve za one koje volimo.
Vozi se na krilima slave K-popa
Serija se pojavila kada je korejska kultura uveliko počela da dominira svetom. Više od 20 reči korejskog porekla dodato je u Oksofrdski rečnik engleskog jezika u septembru, uključujući i hallyu koji opisuje povećano međunarodno interesovanje za južnokrejsku zabavu i kulturu. Tu je i film "Parazit" koji je osvojio šest oskara, uključujući i za najbolji film, koji je pomogao publici da se zainteresuje za "Squid game". I jedno, i drugo delo dele zajedničku temu o preispitivanju čovečanstva, a ponajviše pojma dostojanstva u 21. veku.
Komentari (0)