Vučićević: Izložba "Pripreme za raj" je kompilacija svih mojih umetničkih saznanja
Komentari01/12/2024
-14:48
Umetnica Dejana Vučićević kazala je za Tanjug da je izložba "Pripreme za raj“ rezultat dugogodišnjeg umetničkog istraživanja, putovanja i iskustava iz života u Srbiji i inostranstvu.
"Ova postavka je skup uvida u svet umetnosti - u lirski svet, poetski, ali i u svet duše jedne žene. To je, zapravo, čin sakupljanja misli, osećaja i postupaka prema sebi i svetu koji nas okružuje“, istakla je Vučićević.
Izložba, otvorena 16. novembra u galeriji bioskopa "Balkan", oslanja se na strastveno prikupljanje retro tkanina i odevnih predmeta, od kojih su neki stari i čitav vek.
"Tu su i razne grupe predmeta koje su ušle u ove kadrove da bi upotpunile sliku tog mog sveta začudnog koji sam zidala još od prošle godine. Kada sam boravila u Parizu, u Cité des Arts, to je umetnička rezidencija Lamborova, tamo je ta ideja doživela svoju početnu zrelu fazu da bi se realizacija desila ovog leta i proleća", dodala je umetnica.
Kako je objasnila, izložbu čini osam fotografija velikog formata na kojima je po jedna njena junakinja.
Svaka fotografija nosi simboličan naziv – "Dom", "Ručak", "Čaj u pet", "Pučina“ – kroz koje se umetnica bavi univerzalnim temama, uključujući neizbežnost odlaska iz ovog sveta.
"Ove fotografije odražavaju opsesivno stanje izazvano gubitkom dragih osoba. One su omaž životu, uprkos temi odlaska. Moje junakinje stoje nepomične, sa skrivenim pogledima iza maski, čime se dodatno naglašava njihov začudni karakter", objasnila je Vučićević.
Izložba prožeta ličnom poetikom i delikatnošću
Izložba je, prema rečima autorke, prožeta ličnom poetikom i delikatnošću.
"U stvari smatram da je negde vrlo fragilna i nežna, puna nekih ženskih nota i kao što rekoh jednom vrstom slagalice, po mnogim nivoima, da bih dobila taj jedan kadar koji je maltene kao neko odigravanje na jednom scenskom postolju", rekla je ona.
Posetioci su izložbu doživeli kao nadrealnu i intrigantnu, pri čemu maske na licima junakinja otvaraju pitanje identiteta i emocionalne distanciranosti.
"Maske skrivaju pogled, čime izazivaju osećaj usamljenosti i otuđenosti, a istovremeno provociraju posmatrača da interpretira radove iz sopstvene perspektive", dodala je umetnica.
Vučićević je otkrila da junakinje smešta u polunapuštene ili napuštene ambijente beogradskih vila i stanova, često iz perioda pre Drugog svetskog rata, čime izražava nostalgiju za arhitektonskim nasleđem koje nestaje.
"Deo projekta su i tkanine iz 19. veka, rezultat dugogodišnjeg sakupljanja finih materijala. Spajajući nespojivo, ovi elementi dobijaju novi život u kontekstu mojih radova", zaključila je umetnica, dodajući da u ovom aspektu umetničkog izraza oseća da je "potpuno svoja".
Komentari (0)