Zorica Mitev Vojnović o četrdeset godina karijere: Da nisam postala dirigent, bila bih kosmonaut
Komentari04/07/2024
-10:50
Dirigentkinja Zorica Mitev Vojnović nedavno je izvođenjem opere "Kavalerija rustikana“ u Narodnom pozorištu u Beogradu obeležila 40 godina svoje umetničke karijere.
Mitev Vojnović govorila je o izazovima s kojima se suočavala tokom četiri decenije rada u uslovima kakvi su kod nas, usled raznih turbulencija, od materijalnih do umetničkih, ali je naglasila da bi sve opet isto uradila.
Iako je išla u muzičku i ekonomsku školu, i potom upisala dva fakulteta po želji roditelja, Mitev Vojnović je rekla da je ipak znala da se želi baviti muzikom.
"Nisam imala dileme. Znala sam da ću da budem dirigent. A drugi izbor je bio kosmonaut", priznala je Mitev Vojnović.
Upitana koji joj je bio najblistaviji trenutak u karijeri, Mitev Vojnović je odgovorila da to ne može odvajati i da su najblistaviji moment ljudi i predstava koju u tom trenutku radi.
"Uopšte ne mogu da napravim razliku da li su neki bolji, neki gori uslovi. Tog trenutka je to šta hoću i to je ono najlepše", navela je umetnica.
Mitev Vojnović je naglasila da joj je bitno da postoji empatija, da su dobri i talentovani muzičari, kako bi mogli podeliti osećaj lepote onoga što iščitavaju i prenose publici.
Prema njenim rečima, publika čini posebnom svaku predstavu ili koncert, koji mogu biti fantastično izvedeni a da izazovu tek blagi odjek, i "onda to nije nešto".
"Može da bude sa dosta sitnih greškica, sa malo odstupanja od ritma ili nečega, a da energija toliko ponese i da to bude fantastično", ocenila je Mitev Vojnović.
Navevši da ne može izdvojiti nikog od umetnika sa kojima je sarađivala, Mitev Vojnović je dodala da su "svi bili toliko veličanstveni".
Pomenuvši, između ostalih, omladinski orkestar u Grožnjanu, Zagrebačku filharmoniju ili Beogradsku filharmoniju, Mitev Vojnović je navela da ne može da greši dušu i kaže da je jedno bilo lepše, a drugo ne.
Upitana kako vidi budućnost prosvetnog rada kod dirigenata, Mitev Vojnov je podsetila da već dve decenije u Narodnom pozorištu postoji Operski studio.
"Obično je to bilo da se školuju mladi pevači, koji treba da debituju i još uvek nemaju iskustva. Međutim, od pre dve godine se školuju i pijanisti, korepetitori i mladi dirigenti. Mislim da postoji svetla budućnost što se tiče naših operskih dirigenata", navela je Mitev Vojnović.
Na pitanje kako vidi operu u doba tehnoloških revolucija, Mitev Vojnović je to vezano za pitanje obrazovanja i promene strukture u pedagogiji.
"Kako objasniti mladom čoveku što znači čitanje, objasniti što znači pozorište i onda opera? Jer to je sublimacija glume, scene, dekora, pevanja i sviranja. Zato je potrebna dobra priprema i obrazovanje", naglasila je umetnica.
Gledajući mlade ljude koji su sada trenutno u pozorištu, Mitev Vojnović je ocenila da "ima nade i da će to ići i dalje dobro".
Komentari (0)