Aktuelno iz kulture

Veljko Mićunović: U predstavi "Švejk" bavimo se pitanjem lične odgovornosti i umetnosti preživljavanja u svakom vremenu

Komentari

Autor: Tanjug

24/01/2024

-

09:23

Veljko Mićunović: U predstavi "Švejk" bavimo se pitanjem lične odgovornosti i umetnosti preživljavanja u svakom vremenu
Veljko Mićunović: U predstavi "Švejk" bavimo se pitanjem lične odgovornosti i umetnosti preživljavanja u svakom vremenu - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Reditelj Veljko Mićunović postavio je predstavu "Švejk", koja se od kraja decembra igra na sceni Beogradskog dramskog pozorišta. Mićunović smatra da su "Doživljaji dobrog vojnika Švejka u Prvom svetskom ratu", prema kom je rađen komad, "verovatno najveći antiratni roman ikad napisan", ali je ostao nedovršen, pošto je češki pisac Jaroslav Hašek preminuo 1923. godine.

Hašekovo delo posmatra jednog vojnika "za koga nismo sigurni da li je idiot ili genije", a u predstavi se "koristi ta nedovršenost, pošto se ni ratovi u istoriji ljudske civilizacije nikad se ne završavaju", ocenjuje reditelj.

U predstavi je napravljena simbioza Hašekovog dela sa nastavkom "Švejk u Drugom svetskom ratu" Bertolda Brehta, a Mićunoviću se "dramatizacija čini vrlo aktuelna".

"Predstava i pored toga što se drži Hašeka i svih njegovih velikih tema, i one najveće antiratne, tog besmisla rata, mislim da učitava i svoju neku vizuru. Bavimo se pitanjem lične odgovornosti i umetnosti preživljavanja u svakom vremenu ili nevremenu", naveo je reditelj.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

U trenutku kad u okruženju bukte dva rata, što ranije niko ne bi mogao poverovati, Mićunović je nastojao da predstava pobegne od dnevne aktuelnosti i da "duhovitošću, satirom postavi gledaoca u poziciju koja mu više nije mučna, pošto mu je mučno očigledno sve što konzumira tokom dana".

"U isto vreme se bavite ozbiljnom temom, ali sa otklonom, koji je lekovit, kroz smeh, kroz nešto što može da katarzično bude i zaleči dušu, ali isto tako i da zapita", naveo je Mićunović.

Upitan da li je Švejk genije ili idiot, Mićunović je odgovorio da je to ivica noža po kojoj gaze i da je "nešto što je publici inspirativno da sama otkriva". 

Konstatujući da izbor glumaca nije bio težak, pošto BDP ima dobar ansambl, Mićunović je dodao da je "motor predstave" hrvatski glumac Ozren Grabarić.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

"Da nije njega, verovatno bi predstava imala neko drugo biće, možda bih je drugačije režirao. To je zaista veliki glumac, i meni je čast što sam već treći put radio sa njim", istakao je Mićunović.

Prema njegovim rečima, predstava BDP-a je novo čitanje "Švejka", koji nije neki pučki, opšti, zabavljački "Švejk" kakav je obično postavljan, a nije ni neki hermetičan, i poseduje sve stvari koje su važne, aktualnost, temu koja nas se itekako tiče.

"Pozorište ne sme da bude zabavljačko. Ja ne volim da pravim zabavljačko, nikad ni nisam, ali mislim da je tu izazov da vi publiku pozovete, tako što će se to duboko ticati", naveo je reditelj.

Mićunović je rekao da ga očekuju predstave u Srpskom narodnom pozorištu, prvo "Iskupljenje Brane Šćepanovića" sa Borisom Isakovićem, a nakon toga u Ateljeu 212. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak