Prosečan učenik i genijalni pronalazač - Mate Rimac je evropski odgovor na Ilona Maska
Komentari28/05/2021
-23:21

"Evropski odgovor na Ilona Maska" – tako hrvatskog preduzetnika Matu Rimca opisuje nemački Velt. A činjenica da elektro-preduzetnik dolazi baš iz Hrvatske, čitavoj priči daje dodatni, poseban element, piše nemački list, a prenosi Dojče vele.
"Mate Rimac je u stvari samo hteo da bude uspešan profesionalni auto-moto vozač“, ali vremenom je postao simbol nade za proizvođače automobila na putu u elektromobilnost, piše Velt.
Berlinski list se osvrće na epizodu s kojom je i počela uspešna priča hrvatskog preduzetnika. Rimčeva stara BMW "trojka" otkazala je u jednoj trci, motor je "crkao". "Tada mu se to činilo kao najveća moguća nesreća, ali Rimcu u stvari ništa bolje nije moglo da se dogodi", navodi list.
Da nije bilo tog tehničkog problema, Rimac možda nikada ne bi došao na ideju da u svoj auto, umesto skupog, novog motora, ugradi električni motor sa viljuškara.
I tako je, piše Velt, Rimčeva zelena "trojka" postala "Green Monster", a sam Rimac "kralj friziranja" čije su video-snimke na Jutjubu pogledali milioni ljudi. A kasnije i "čovek koji je napravio najjači sportski e-auto na svetu, odnosno veliki zagovornik elektro-pogona".
profimedia
"Spretni Hrvat s gotovo sramežljivim osmehom skrivenim iza guste brade danas je jedan od najtraženijih ljudi u branši", piše nemački list u članku pod naslovom "Vizionar pod strujom". Naglašava se da Rimac ima samo 33 godine, te da se u proteklih deset godina u njegovom životu dogodilo veoma mnogo toga.
"Nekada prosečan učenik, ali zato genijalni pronalazač" danas je partner i dostavljač sofisticiranih tehnoloških rešenja, od baterija do motora. On je u međuvremenu postao „Ilon Mask Balkana“, ocenjuje nemački list.
Činjenica da elektro-preduzetnik dolazi baš iz Hrvatske, čitavoj priči daje dodatni i poseban element, piše Velt.
"Na šarenoj automobilskoj karti sveta bivša Jugoslavija je još od kraja proizvodnje malog Juga 2008, relativno bela tačka. Tamo gotovo da nema ni proizvođača auto-delova. I svejedno je baš tamo je počeo odlučujući razvoj. Inače, samo 200 kilometara jugoistočno od sedišta Rimčeve firme u Svetoj Nedelji, rođen je izvesni Nikola Tesla", napominje berlinski list i ocenjuje: Rimac je geografski bliže Tesli od Ilona Maska.

profimedia
Bez obzira na elektrotehniku zahvaljujući kojoj je postao poznat, Rimac ne „insistira“ na promeni sveta na bolje, barem ne na asfaltu, napominje se u članku: "Ko želi nešto da učini za klimu – moto je tog vegana – bolje da odustane od mesa nego od svog benzinca ili dizelaša".
Sklonost elektro-automobilima kod Rimca svoj izvor nema u zaštiti životne sredine, već u radosti vožnje, uživanju koje mu ti automobili pričinjavaju, napominje novinar Velta Tomas Gajger koji je na parkingu Rimčeve fabrike uočio i šefov BMW sa V8-motorom.
Bez obzira na sve uspehe koje Rimac beleži poslednjih godina, na sve modele koje je razvio i koje prodaje za visoke novčane iznose, Velt se ipak na kraju članka osvrće i na jedan problem – nedostatak kvalifikovane radne snage.
"Hrvatska nije baš pupak sveta, a periferija Zagreba nije baš magnet za stručnjake iz inostranstva. Zato i ne čudi da Rimac upravo planira novu centralu koja pomalo podseća na Autoštat u Volfsburgu ili još malo više na Eplovu centralu u Kupertinu", navodi se.
A u novoj centrali počasno mesto će, naravno, dobiti Rimčeva "zelena neman".
Komentari (0)