Počinje gradnja novog Savskog mosta: Hoće li 2023. biti godina saobraćajnih gužvi u Beogradu
Komentari02/03/2023
-19:01
Uklanjanje starog Savskog mosta počeće u junu, a dve godine će biti rok da se na mestu starog izgradi novi most sa četiri saobraćajne trake, pešačkom i biciklističkom stazom. Najveći izazov u tom periodu biće saobraćajne gužve, jer će vozila biti preusmerena ka ionako preopterećenoj Gazeli i Brankovom mostu. Iako je najavljeno da će za izgradnju novog mosta biti potrebne dve godine, stručnjaci smatraju da je za takav poduhvat neophodno duplo više vremena i da bi radovi, a samim tim i gužve u saobraćaju mogli potrajati i četiri godine.
Gradski menadžer Miroslav Čučković je izjavio za Euronews Srbija da su pripreme za izgradnju novog mosta već u toku i da u Gradu ne očekuju veće gužve tokom 24 meseca izgradnje novog mosta. On je rekao i da je u pripremi eleaborat u kojem će biti detaljno predstavljeno kako će biti regulisan saobraćaj tokom izgradnje. Kao adut Čučković je naveo obilaznicu oko Beograda, koja bi trebalo da bude puštena u saobraćaj u junu, a na koju će biti preusmeren tranzitni saobraćaj sa Gazele.
"Obilaznica oko Beograda otvara saobraćajna pluća grada, a biće puštena u pogon 1. juna. Vozila koja prolaze preko Gazele, a nemaju nameru da ostaju u Beogradu, to su oni koji dolaze iz Evrope i idu ka Bugarskoj i Grčkoj, moći će u punom profilu sa šest traka da koriste obilaznicu i neće više opterećivati Gazelu. Taj kapacitet vozila koja neće od juna koristiti Gazelu biće slobodan za prelazak onih ljudi koji su do sada u nekom nužnom trenutku koristili Savski most. Od pet vozača, četiri svakog dana ni ne pomišljaju da odu na Stari savski most. Tramvajski saobraćaj će biti preusmeren preko mosta na Adi u tom periodu dok traju radovi", naveo je Čučković.
On je napomenuo i da neke tramvajske linije mogu biti preusmerene na autobus i da tako prelaze Brankov most. Čučković je rekao da novi most i njegovo gradilište predstavljaju samo deo buduće saobraćajne kičme Beograda koji će povezivati Mirijevo, Karaburmu i levu obalu Dunava sa Novim Beogradom i svim ostalim delovima grada.
Objašnjava da je postojeći most širok nepunih 12 metara, a da će novi imati čeličnu konstrukciju širine 36 metara. S obzirom da prolazi kroz Beograd na vodi, na pitanje da li to znači da će, pošto će biti tri puta širi od postojećeg, proći tik uz stanove ljudi čije se zgrade već nalaze sa obe strane starog mosta, Čučković je rekao da ima dovoljno mesta.
Dodaje da je kapacitet starog mosta "samo nekoliko procenata u odnosu ono što prođe Gazelom ili Brankovim mostom" i ukazuje da je trenutno prilaz postojećem mostu posebno porblematičan iz Ulice Vladimira Popovića i da vozači moraju da preskaču šine, kao i da na njega ne mogu da se popnu ako njiime ide tramvaj ili neko drugo vozilo.
Inženjer Lukić: Kap koja će preliti čašu kada su u pitanju gužve na mostovima
Iako je najavljeno da će za izgradnju novog mosta biti potrebne dve godine, stručnjaci kažu da je za takav poduhvat neophodno barem četiri.
"Ako se realizuje to da četiri godine budemo bez saobraćaja, onda će sav saobraćaj koji danas prelazi preko Starog savskog mosta, iako to nije velika brojka, već oko 10.000 motornih vozila na dan, biti kap vode koja će da prelije čašu na susednom Brankovom mostu i pogotovo na Gazeli", izjavio je za Euronews Srbija inženjer Dragomir Lukić.
Struka sugeriše da postoji rešenje za saobraćajne gužve, koje gradske vlasti ignorišu.
"Da se podignu stubovi Starog železničkog mosta tri metra i na te stubove da se preseli kompletan Stari savski most, a na mestu Starog savskog mosta da se izgradi novi. Prethodno treba nizvodno, odmah do Starog savskog mosta izgraditi most od sedam metara širine koji će za to vreme da prihvati saobraćaj tramvaja i motornih vozila tako da neće biti gubitka saobraćaja", objašnjava inženjer Dragomir Lukić.
Božović: Određeni broj ljudi će odustati od korišćenja automobila
Milan Božović iz Komiteta za bezbednost saobraćaja rekao je za Euronews Srbija da zbog sklanjanja starog i izgradnje novog mosta, grad neće pretrpeti dramatičnu promenu zbog gužvi u saobraćaju. Ističe da je elegantnije rešenje, kao što je izgradnja jednog ili više mostova pa tek onda sklanjanje starog moguće, ali bi bilo dosta skuplje i da nije siguran da je takav plan uopšte bio razmatran.
"Mislim da on nije nešto preterano puno opterećen, ali da će svakako uticati na gužve na ostalim mostovima, recimo na Gazeli ili Brankovom mostu. Kada pogledamo ove dnevne varijante, ne mislim da je tu nešto drastično veliki broj vozila, nema ni tu neku veliku širinu, a i njegov kapacitet nije ogroman, pa prema tome mislim da će uticati na povećanje vemenskih gubitaka i gužve na ostalim mostovima, ali isto tako mislim da to neće biti nešto epohalno drastično", kaže Božović.
On smatra da će određeni broj korisnika i odustati od korišćenja svog automobila i da će se osloniti na usluge javnog prevoza. Božović kaže da će gužve biti onoliko veće koliko građanima bude prihvatljivo da čekaju u koloni ili koliko im bude prihvatljivo da potroše vremena od izvora do cilja putovanja.
Početak marta znači i novu građevinsku sezonu u glavnom gradu Srbije, a ona je otvorena radovina u Bulevaru despota Stefana koji će se u etapama odvijati do 25. septembra. Trenutno su, od četiri trake, za saobraćaj zatvorene dve ispod Palmotićeve ulice, koja će biti neprohodna do 6. marta.
osim toga, na Novom Beogradu će do kraja godine trajati radovi na rekonstrukciji distributivnih toplovoda, koje izvode "Beogradske elektrane".
Komentari (0)