Adria Summit 5. maja u Istri: Kako se onlajn trgovina menja, gde smo mi u digitalnom ekosistemu?
Komentari24/03/2022
-13:53
Posle dve godine pandemije koronavirusa, značajno je unapređeno beskontaktno plaćanje – došlo je do eksplozije kriptovaluta, dostava hrane, digitalizacije servisa po državama, debirokratizacija, rad van kancelarija, naplata digitalnih sadržaja. Rat Rusije i Ukrajine napravio je nove izazove, prekid transakcije novca i opredeljivanje IT kompanija.
Gde smo mi u tom digitalnom ekosistemu, tema je prvog Adria Summita "Future of digital commerce", koji se održava od 5. do 8. maja u Istri.
"Samit je zamišljen kao tačka susreta profesionalaca iz regije, ljudi koji su u različitim vertikalama digitalne industrije ostavili dobre rezultate koji su prepoznati šire. Koristimo ovu priliku nakon pandemije da okupimo te ljude i napravimo jednu vrstu savetovanja, razmena mišljenja o nekakvim procesima i trendovima i uživo da se sretnemo", ističe za Euronews Srbija Dejan Tešić jedan od organizatora događaja i dugogodišnji stručnjak u oblasti bankarstva.
Digitalna trgovina se razvija što u velikoj meri utiče na lokalne i regionalne trgovce, dodaje koordanizator ovog događaja, izvršni konsultant i investitor, Boris Vujičić.
"Vi iz svoje stolice možete da kupite čaj iz Pariza, vitamine iz Nemačke, kozmetiku iz Engleske – proizvod će za dva dana biti na vašoj adresi. Lokalni i regionalni trgovci sada moraju da se bore na jednom globalnom tržištu. Digitalna trgovina podrazumeva pravljenje jednog potpuno novog ekosistema, to ne podrazumeva samo trgovce i potrošače već i dostavu, logističare, isporuku dronovima, nove platne metode", objašnjava Vujičić.
On naglašava da ovim samitom žele da skrene pažnju na to da regionalni trgovci i mreže moraju da dignu nivo svoje igre na nivo globalnog tržišta.
"Biće diskusija o svemu što čini takozvani metavrers – ekosistem u kome se razvija digitalna trgovina. To je mnogo više od toga da neku svoju prodavnicu iz tržnog centra preseli digitalno onlajn. Tu postoji ceo niz pretpostavki i elemenata koji čine da to sve funkcioniše – infrastruktura, tehnološka rešenja, nova metoda plaćanja...", dodaje Tešić.
On podvlači da je jedan od ciljeva samita da se ovaj region podigne na novi nivo i da se otvori šansa za mala i srednja preduzeća jer, kako ističe, "digitalna trgovina daje prostor za sve".
Što se tiče marketinga i brendinga Vujičić naglašava da će jedan poseban panel biti posvećen samo tome.
"Brending je izuzetno važan u digitalnoj trgovini. Imaćemo neke od najznačajnijih stručnjaka iz te regije", kazao je Boris Vujičić.
On ističe da u brendingu važno da korisničke navike moraju da se dignu na digitalni nivo.
"Danas kada klijent uđe u radnju vidimo kako reaguje na proizvode, postoji dodir. Kad klijent kupuje onlajn, nepoznato je emotivno stanje. Za to sada postoje nove tehnike, poput primenjene neuronauke koja pokušava da spozna šta se dešava u mozgu korisnika kad kupuje onlajn", objasnio je investitor.
Komentari (0)