Made in Serbia: Prvi električni automobili Grande Panda napustili Kragujevac
Komentari21/02/2025
-14:27
Predsednik Srbije izjavio je da je prvi voz iz Stelantisove fabrike sa električnim automobilima Fiat Panda namenjenim izvozu, krenuo iz Kragujevca na zapadnoevropska tržišta.
Vučić je u razgovoru za televiziju Insajder rekao da je to velika vest za našu zemlju i da će umnogome pomoći da Srbija prevaziđe trenutne poteškoće izazvane neodgovornim postupanjem političkih protivnika, kao i "onih misle da blokiranjem Srbije mogu da postignu neke velike rezultate".
Podsetimo, u Torinu je prošle godine na ceremoniji povodom 125 godina postojanja Fiata predstavljana Grande Panda, električni automobil. Tada je rečeno da će proizvodnja u Kragujevcu početi na jesen, a potom i u januaru ove godine.
Kako je izgledalo poslovanje Fiata za 17 godina koliko je u Kragujevcu?

Promo
Fiat je u Kragujevcu od 2008. godine. Reč je o zajedničkom ulaganju tadašnjeg Fiata sa gotovo 70 odsto vlasnštva, dok je 30 odsto u vlasništvu Republike Srbije (67 odsto vlasništvo Stellantisa i 33 odsto vlasništvo Srbije).
Najveći prihod od izvoza Fiat je ostvario 2013. godine, čak 1,53 milijarde evra kada je proizvoeo preko 100.000 vozila. Nakon toga kreće pad, da bi prvi put 2017. godine pao na ispod 850 miliona evra. Čak je i proizvodnja modela 500L bila u konstantnom padu i trajala je do 2022. godine.
Tada, za mnoge neočekivana, nastupila je pauza u proizvodnji. Dve hiljade radnika je obavešteno da će tri četvrtine njih morati da ode iz fabrike. Radnicima je ponuđeno da idu na dvogodišnji rad na neki od pogona kompanije Stellantis u inostranstvu ili da napuste fabriku uz otpreminu.
Nakon više od dve godine pauze, u Kragujevcu je predstavljen električni i hibridni model Fiat Grande Panda, čiju proizvodnju država subvencioniše sa 48 miliona evra, dok je većinski vlasnik bio u obavezi je da uloži još najmanje 162 miliona evra do kraja 2024.
Promo
Ovaj model će se u martu ove godine pojaviti u Italiji, a već od kraja januara Fiat je primao prve porudžbine. Početna cena hibridne verzije je 18.900 evra, a električne od 24.950 evra.
Iako u svom nazivu nosi reč "grande" (veliki), to zapravo ne označava njegove dimenzije. Grande Panda je ipak, mali gradski auto dužine 3,99 metara, visine 1,57 i širine 1,76 metara. Kod nas je najavljeno da će kupovina ovog automobila biti subvencionisana sa 5.000 evra.
Dok je 1955. godine prvi Fića izašao iz tadašnje fabrike "Zastava" koji je za tri decenije proizveden u gotovo milion primeraka, 70 godina kasnije iz Kragujevca u svet odlazi električni Fijat Grande Panda. Ostaje samo da vidimo da li će dostići i prestići obožavanog Fiću.
Komentari (0)