Redovi u Novom Sadu ispred Elektrodistribucije: Nadležni najavili da će greške biti ispravljene
Komentari03/10/2024
-20:31
Redovi koji se već danima formiraju ispred prostorija Elektrodistribucije Srbije u Novom Sadu svedoče da značajan broj građana ima problema sa računima za struju. Mnogi od njih žale se na značajno uvećane račune poslednjih meseci. Iz Elektrodistribucije Srbije saopštili su da je do grešaka i zastoja došlo prilikom uvođenja novog softvera u Vojvodini.
Uz izvinjenje korisnicima, napominju da će oni koji su dobili račune bez očitanog stanja dobiti ispravke računa od snabdevača.
Kako navode u saopštenju, novim očitavanjem koje je počelo 1. oktobra biće ispravljene i eventualne greške i snabdevač će dostaviti korekciju računa korisnicima.
Međutim, na uvećane račune za struju i to naročito nakon ugradnje novih, pametnih brojila, žale se i Beograđani, o čemu je Euronews Srbija izveštavao.
Iz EDS-a, međutim, tvrde da novi uređaji ne mogu biti uzrok uvećanih računa za struju i pozvali su korisnike koji sumnjaju u ispravnost računa, da upute reklamaciju snabdevaču.
Šta kažu građani Novog Sada
Prethodnih dana bili su redovi ispred Elektrodistribucije u Novom Sadu, a i juče ujutro je šalter sala tog preduzeća bila puna ljudi.
Građanima Novog Sada ponovo stižu viščestruko uvećani računi za struju ili računi na kojima stoji, na primer, da je očitana potrošnja 0 kW.
Reporterka Euronews Srbija prenela je da su građani prilično revoltirani, mnogi su nosili u rukama račune za struju, a pojedini kažu da ovo nije prvi put da dolaze da se žale i da ulože reklamaciju.
Problem sa računima za struju traje od maja, a jedan građanin kaže da već mesecima niko nije ni došao da im očita brojala, da im stalno stižu visoki računi za struju, pa se pitaju kako je to moguće.
"Kada sat nije opšte radio, napravili su mi da sam potrošio 1.500 kWh, ja i žena sami živimo i trošim mesečno do 2.000 struje. I došao sam sad ponovo za ovaj računu, kao korigovaće ponovo. Ali dug stoji da ja platim", rekao je jedan Novosađanin za Euronews Srbija.
Njegova sugrađanka kaže da je dobila veliki račun, navodeći da je ranije plaćala 2.000 dinara mesečno, a da je sada dobila račun na kojem je pisalo 12.000 dinara.
"Plaćen račun, a dolazim da ga ponovo platim. Sad sam došao da reklamiram", rekao je još jedan Novosađanin.
Pojedini građani su revoltirani zbog toga što moraju da napuštaju svoje radno mesto kako bi došli da rade, kako kažu, posao nekog drugog ko je za to plaćen. Drugi su opet ljuti zbog toga što moraju da fotografišu, kako su im rekli, svoja brojila i donesu dokaz da je stanje drugačije od onog koje se ovde očitava.
Dragić: Zakonski je dozvoljeno reklamaciju uložiti i usmenim putem, putem telefona ili digitalno
Pravnik iz Nacionalne organizacije potrošača Srbije Marko Dragić kaže da je za potrošače najvažnije da se pridržavaju zakona, odnosno da plate ono što su "zaista" potrošili.
Gostujući na Euronews Srbija, Dragić navodi da je na komunikacija na nivou EPS-a i EDS-a "jako loša", te i da je problem što su "zakon" i "relanost" često ne poklapaju.
"Ono što ćemo uvek savetovati potrošače je da ulože reklamaciju, ali svakako uvek bude promenjen rok, čujemo da je uvek promenjen rok od strane EPS-a. I samim tim jedini korak koji potrošač ima, to je da se uputi prigovor nadležnoj tržišnoj inspekciji za region na kojem se oni nalaze", objašnjava naš sagovornik.
Govoreći o načinu na koji građani mogu da upute reklamaciju, Dragić navodi da su građani navikli da tradicionalno čekaju u redovima i da na taj način ulažu prigovor.
"Zakonski je dozvoljeno reklamaciju uložiti i usmenim putem, putem telefona ili da kažemo digitalnim putem, tako da to su sve vidovi na kojima može da se uloži reklamacija. Nezahvalno je videti redove i zaista nije lepo biti u tom redu i čekati zbog nečijeg propusta, pogotovo što potrošači nisu krivi za taj propust", ukazjuje Dragić.
Kompletno gostovanje Marka Dragića možete pogledati ispod:
Komentari (0)