Gnevni bajkeri "ruše" Harley-Davidson: "Mi smo od vas stvorili brend, ne damo da postanete levičarska kompanija"
Komentari20/08/2024
-21:40
Kompanija Harley-Davidson je u ponedeljak objavila izjavu u kojoj se odriče DEI strategije (Diversity, equity, and inclusion) i drugih kontroverznih inicijativa u svetlu gneva društvenih medija i pod pritiskom bajkera koji su dugogodišnji lojalni kupci proizvoda HD proizvoda.
DEI - raznolikost, jednakost i uključenost, je organizacioni okvir koji promovše pravedno postupanje i puno učestvovanje svih ljudi, posebno onih grupa koje su istorijski bile manje zastupljene ili podložne diskriminaciji na temelju identiteta ili invaliditeta.
"Za naše poslovanje je od ključnog značaja da zaposlimo i zadržimo najbolje talente i da se svi zaposleni osećaju dobrodošlo", navodi se u saopštenju.
"S tim u vezi, nismo imali DEI funkciju od aprila 2024. godine i danas nemamo DEI funkciju. Nemamo kvote za zapošljavanje i više nemamo kao cilj potrošnju na temelju raznolikosti dobavljača". Da podsetimo, brojne organizacije u poslednje vreme postavljaju ciljeve za potrošnju na raznolikost dobavljača, kako bi osigurale da nedovoljno zastupljene grupe imaju pristup poslovnim prilikama i ekonomskom osnaživanju.
Zakasnelo izvinjenje
U saopštenju se takođe navodi da Harley-Davidson preispituje inicijative za obuku zaposlenih i sponzorstva, kao i da se ponovo fokusira na svoje najlojalnije kupce.
"Kao potrošački brend, fokusiraćemo se isključivo na razvoj motociklističkog sporta i zadržavanje naše lojalne vozačke zajednice, pored podrške koju već pružamo onima koji prvi reaguju, hirnim službama, aktivnim vojnim pripadnicima i veteranima".
Jedan veteran smatra da je to prilično zakasnelo priznanje od strane proizvođača motocikala, ali je i dalje skeptičan.
"Mislim da je to sjajno. Ali oni nikada nije ni trebalo da se menjaju", rekao je za Fox News Digital Džesi Klej, bivši američka mornarička "foka" i dugogodišnji vozač Harley-Davidsona iz Kolorada.
Šta se zapravo desilo?
Harley-Davidson se godinama suočavao sa negodovanjem dugogodišnjih kupaca, uključujući tvrdokorne bajkere, koji su tvrdili da ih je kompanija iz Milvokija "iskoristila" da izgradi svoj "loši momci" brend, a zatim ih je napustila pošto je popularnost motocikla porasla među imućnijim motociklistima.
Nezadovoljstvo je eksplodiralo u julu kada je, uticajni na društvenim mrežama, Robi Starbak izneo nekoliko kontroverznih internih "woke" politika u Harliju.
"Harley-Davidson je bio jedan od najomiljenijih brendova u Americi, ali nedavno, pod vođstvom izvršnog direktora Johena Zejca, postali su potpuno "woke", rekao je Robi Starbak sa svojih više od 528.000 pratilaca na mreži X.
Starbak, koji živi u Tenesiju, postavio je ovu objavu u ponedeljak.
"Imamo misiju da srušimo DEI i "vokizam" u korporativnoj Americi i vratimo malo razuma na radna mesta", rekao je Starbak u telefonskom intervjuu.
"Korporacije više ne mogu da ignorišu naš pokret. Moraju da nas shvate ozbiljno. Ovu izjavu su dali jer očigledno imamo uticaj na njihovu bazu kupaca".
Starbak je rekao da je njegov pokret na društvenim mrežama sada "uticajan" nakon što su nedavni napori da se ukaže na slične levičarske korporativne inicijative doveli do promena politike u kompanijama John Deere i Tractor Supply Co.
"Johene, odlazi!"
U izjavi Harley-Davidsona se navodi da je kompanija "tužna zbog negativnosti na društvenim mrežama tokom poslednjih nekoliko nedelja, osmišljenih da podele Harley-Davidson zajednicu".
Starbak je odgovorio na te kritike:
"Mogu da budu tužni koliko god žele. Dobili smo promene koje smo želeli, ali i dalje želimo da i izvršni direktor (Johen Zajc) ode“, rekao je on.
"On je istinski vernik u svoju stvar, ali mi ćemo stalno pratiti njihovo interno poslovanje", rekao je Starbak.
"U njegovim elitnim društvenim krugovima, ovaj potez neće biti popularan. Njegov svet ne uključuje bajkere. Ova izjava zvuči kao odluka odbora, a ne kao njegova odluka. Bio bih iznenađen da se saglasio sa ovom odlukom".
Komentari (0)