Biznis vesti

Treći Adria samit u Istri od 8. do 12. maja: Digitalna trgovina i veštačka inteligencija

Komentari

Autor: Euronews Srbija

21/03/2024

-

15:10

Euronews TV

veličina teksta

Aa Aa

Treći Adria Summit, regionalna konferencija za razmenu ideja i izgradnju poslovnih veza, biće održan od 8. do 12. maja u Istri. Samit se održava u hotelu Kempinski Adriatic Savudrija, sa pratećim manifestacijama u hotelu Kempinski Portorož. Centralna tema, koja je prisutna od osnivanja konferencije, jeste digitalna trgovina.

Jedan od organizatora Dejan Tešić kaže za Euronews Srbija da je digitalna trgovina koncept širi od onoga što se podrazumeva pod elektronskom trgovinom ili e-komercom. 

On objašnjava da e-komerc podrazumeva promet opipljivih materijalnih dobara kroz korišćenje onlajn servisa, pre svega interneta. 

"Kada govorimo o digitalnoj trgovini, onda govorimo o nečemu što pored tih opipljivih stvari podrazumeva i gomilu onlajn sadržaja, bilo da je to video, bilo da su to softveri. To mogu da budu različita kreativna rešenja, postoje razne platforme za gejming, popularne su blockchain platforme i kriptotehnologije, NFT-ijevi, tokeni. Sve to čini neki ekosistem digitalne trgovine", rekao je Tešić. 

Euronews

 

On je naglasio da je u ovom trenutku digitalna trgovina globalno prevazišla 20 odsto ukupnog prometa u maloprodaji, a od toga polovinu predstavljaju nematerijalni, odnosno digitalni sadržaj. 

"Rešenja bazirana na veštačkoj inteligenciji zalaze u sve sfere"

Veštačka inteligencija je bila jedna od tema i na prvom Adria samitu, a na prošlom je imala  značajno mesto.

Tešić kaže da će na ovogodišnjem Adria Summit u svakoj diskusiju, direktno ili indirektno, biti teme koje se oslanjaju na rešenja veštačke inteligencije. 

"Prošle godine smo, na primer, imali jednu od prvih globalnih promocija Microsoftove co-pilot tehnologije koji je oficijalno lansiran par meseci posle Adria Summit-a. To je manje od godinu dana, mislim da je već većini korisnika koji koriste Microsoftove alate i okruženja co-pilot postao neizostavno sredstvo i pomoćni alat koji zaista može da reši gomilu problema", rekao je Tešić. 

Prema njegovim rečima, implementacije i rešenja koja se baziraju na veštačkoj inteligenciji, bukvalno zalaze u sve sfere, u kreativnim industrijama i u software developmentu. 

"Postavlja se milijardu pitanja koja se tiču regulacije tog novog ambijenta koji je za kompletno društvo i za sve društvene sisteme i za društvene strukture nov i nepredvidiv. Regulativa skoro da ne postoji. Evropska unija je pre dva dana objavila prvi zakon o veštačkoj inteligenciji i to je prvi oficijalni akt bilo gde u svetu. Kina i njihova sajber institucija je izdala niz obavezujućih uputstava još prošle godine oko toga kako se i na koji način koristi veštačka inteligencija i nove tehnologije. U Americi postoji nekakav sporazum koji su komercijalni entiteti na bazi dobre volje potpisali sa Belom kućom gde praktično postoji dogovor da se sadržaj koji je kreiran veštački uz pomoć veštačke inteligencije označava odgovarajućim vodenim žigom", kaže Tešić. 

Adria Summit/Promo

 

On je naveo da je reč o nečemu što se toliko brzo dešava da institucije ne stižu u punoj meri da odgovore na to i dodao da to, na žalost, otvara mnogo rizika i izazova s jedne strane, ali s druge strane otvara i fantastičan spektar mogućnosti. 

"Nove tehnologije postaju deo svakodnevnice" 

Na Adria Summit tradicionalno dolaze vodeći ljudi i eksperti, top menadžeri, ljudi sa relevantnim iskustvima i uspešnim karijerama. 

Naglašavajući istorijsku i ekonomsku povezanost regiona, Tešić navodi da je u današnje vreme govoriti o malim, ograničenim, zatvorenim tržištima potpuno iluzorno i dodaje da ko god izabere takav koncept, ide nepogrešivo u lošem smeru.

"Adria samit je stecište ljudi koji se sretnu jednom godišnje da bi razgovarali o svemu tome što se dešava i poneli zaključke koji će njima sutra biti korisni u redovnom poslovanju, a istovremeno mogu da imaju uticaj i na širu zajednicu", rekao je Tešić. 

Prvi Adria Summit održan je neposredno posle kovida. Tešić kaže da su tada svi bili željni žive interakcije. 

On je naveo da je tada bilo reči o tome kako je pandemija koronavirusa uticala u sferi tehnologija, razvoja, digitalnog biznisa koji je u tim godinama eksplodirao. 

"Kao posledica pandemija, pojavile su se potpuno nove potrebe koje su morale da budu zadovoljene na potpuno nove i kreativne načine. Tada su na neki način preovladale te teme. U međuvremenu desilo se zaista mnogo toga i mnoge teme koje su tada bile ključne, neću da kažem da su prevaziđene, mnogo toga je još uvek aktuelno i ima vrlo jasne implikacije u društvenim kretanjima. Međutim, nove tehnologije, novi koncepti nemilice izlaze na površinu i postaju deo svakodnevnice", kaže Tešić. 

Komentari (0)

Biznis