Politika

Žarić Kovačević u Nišu promovisala uslugu ePisarnica i posetila SKIP centar

Komentari

Autor: Euronews Srbija

16/09/2024

-

15:21

Žarić Kovačević u Nišu promovisala uslugu ePisarnica i posetila SKIP centar
Žarić Kovačević u Nišu promovisala uslugu ePisarnica i posetila SKIP centar - Copyright MDULS/Tamara Mladenović

veličina teksta

Aa Aa

Ministarka državne uprave i lokalne samouprave Jelena Žarić Kovačević održala je u Nišu radni sastanak sa gradonačelnikom Dragoslavom Pavlovićem i obišla Jedinstveno upravno mesto, gde je promovisala uslugu e Pisarnica. 

Posetila je i Srpsko-korejski informatičko-pristupni centar za besplatne obuke (SKIP), otvoren pre godinu dana zahvaljujući saradnji Ministarstva i Nacionalne agencije za informaciono društvo Republike Koreje.

Prilikom posete IT centru, ministarka Žarić Kovačević je podsetila da je Ministarstvo 2017. godine, uz pomoć Republike Koreje, u Beogradu otvorilo moderan IT centar za besplatne obuke. Kako je navela, na osnovu uspešnog rada ovog centra, u kojem je dosada sprovedeno približno 4.000 besplatnih obuka i obučeno više od 80.000 građana, takav centar je otvoren i u Nišu, 12. jula 2023.godine, uz podršku partnera iz Republike Koreje.

"Drago mi je da vidim da niški centar dobro funkcioniše, da se obuke odvijaju kontinuirano i da građani i u ovom delu Srbije imaju korist od njegovog rada. U SKIP centru Niš održano je preko 200 događaja, a usluge centra od njegovog otvaranja koristilo je oko 3.000 korisnika - učenici osnovnih i srednjih škola,studenti, zaposleni u javnom ili privatnom sektoru, kao i penzioneri", izjavila je ministarka čestitajući menadžmentu na rezultatima. 

MDULS/Tamara Mladenović

 

Navela je kako je Centar za nešto više od godinu dana rada postao prepoznatljivo mesto za sve koji žele da se edukuju, razviju svoje digitalne veštine i učestvuju u stvaranju budućnosti utemeljene na znanju i tehnologijama.

Ministarka Žarić Kovačević je tokom obilaska Jedinstvenog upravnog mesta podsetila da je Ministarstvo sa pet miliona dinara podržalo njegovo uspostavljanje. Naglasila i je važnost korišćenja dostupnih digitalnih usluga i navela da njena današnja poseta ima za cilj promovisanje nove usluge na Portalu e Uprava.

MDULS/Tamara Mladenović

 

"Građanima smo omogućili da potpuno elektronski komuniciraju s državom, podnose zahteve, šalju dopune, prate stanje predmeta. Najvažnija novina jeste da ne moraju znati koji organ je nadležan, koji je naziv postupka ili kakav je obrazac. Bez gubljenja vremena, onlajn od svoje kuće, pretragom prema ključnoj reči, građani mogu da pokrenu jedan od 2.000 trenutno dostupnih postupaka. Posebna pogodnost je dobijanje obaveštenja o statusu svog predmeta, putem imejla ili SMS poruke, a rešenje dobijaju u e Sanduče", objasnila je ministarka Žarić Kovačević i pozvala građane da se registruju na Portalu e Uprava i postanu e Građani, kojih u Srbiji zasad ima više od 2,2 miliona, jer je e Uprava digitalni šalter, dostupan 24 sata, sedam dana u nedelji, 365 dana u godini i nema više čekanja u redovima.

Na sastanku u Nišu ministarka je sa gradonačelnikom razgovarala o razvoju elektronske uprave i radu gradske uprave, kao i modelu njene organizacije i funkcionisanja. Inače, resorno ministarstvo u Nišu pomaže uspostavljanje međuopštinske saradnje sa Gadžinim Hanom sa ciljem osnivanja zajedničke kancelarije lokalnog ombudsmana. Na dodeli godišnjih nagrada Ministarstva za četiri oblasti dobrog upravljanja, Niš je proglašen za najbolju lokalnu samoupravu u oblasti „efikasnost i delotvornost“ za 2023. godinu.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija