Digitalni udžbenik "Hemija za prvi razred gimnazije"dobio prvu nagradu na međunarodnoj konferenciji
Komentari06/06/2023
-17:54
Digitalni udžbenik "Hemija za prvi razred gimnazije", izdavačke kuće Novi Logos, dobio je prvu nagradu na Međunarodnoj konferenciji o edukativnim tehnologijama "Moć Izzi obrazovanja".
Međunarodni žiri, sastavljen od evropskih stručnjaka iz oblasti obrazovanja, nagradio je udžbenik za najkreativniji i najinovativniji dizajn.
Uključivanje u proces digitalizacije na svim nivoima, pa i u obrazovanju, danas je jedan od prioriteta savremenog društva.
Ukoliko želimo da motivišemo đake da uče i napreduju, neophodno je da im omogućimo okruženje koje im je blisko i u kojem se osećaju dobro. Najbolji način da im približimo gradivo i slikovito objasnimo različitepojave, procese i promene koje ih okružuju jesu digitalni udžbenici.
Zahvaljujući mnoštvu multimedijalnih sadržaja, pitanja, zadataka i vežbi, digitalni udžbenici oživljavaju teorijska znanja i omogućavaju učenicima da razumeju i pojmove visokog stepena složenosti.
Prema rečima autorke nagrađenog udžbenika Tatjane Nedeljković, digitalni udžbenici su specifičan vid udžbenika koji zbog svojih karakteristika mogu biti od velike koristi učenicima, ali i nastavnicima.
"Za digitalni udžbenik Hemija za prvi razred gimnazije, angažovana sam ne samo kao autorka, već i kao neko ko je izrađivao animacije, simulacije i ostale elemente u udžbeniku. U udžbeniku se nalazi veliki broj video-materijala i ostalih multimedijalnih sadržaja koji kod učenika razvijaju radoznalost, interesovanje za hemiju i olakšavaju razumevanje složenih i apstraktnih hemijskih pojmova" objašnjava Tatjana Nedeljković.
Kako autorka ističe, ono što karakteriše ovaj digitalni udžbenik jeste veliki broj
pitanja i zadataka.
"U digitalnim udžbenicima zadaci su, u najvećem broju slučajeva, interaktivni i to je njihov poseban kvalitet. U udžbeniku su, osim zadataka i pitanja, prikazani i hemijski ogledi bez kojih je nastava hemije skoro nezamisliva. Ti video- materijali su izuzetno važni u školama u kojima ne postoji mogućnost da se ogledi izvedu" kaže Tatjana i dodaje da, kao autor, ali i kao neko ko koristi informacione tehnologije u nastavi, smatra da su digitalni udžbenici budućnost obrazovanja.
Komentari (0)