Deca iz Srbije ostvarila natprosečan rezultat u čitalačkoj pismenosti
Komentari16/05/2023
-19:04
Deca iz Srbije uzrasta 10 godina ostvarila su natprosečan rezultat u čitalačkoj pismenosti, prema rezultatima istraživanja Studije o napretku u međunarodnoj čitalačkoj pismenosti (PIRLS 2021), i plasirala se na 26. mesto u svetu.
Učenici četvrtog razreda osnovnih škola iz Srbije dobili su 514 poena, što je više 500, to jest više od prosečne vrednosti skale, navodi se u studiji PIRLS-a (Progress in International Reading Literacy Study).
Na osnovu pomenutog istraživanja, čiji se rezultati objavljuju svakih pet godina, deca iz Singapura zauzela su prvo mesto sa 587 poena, drugi je Hong Kong (573), a treća Rusija (567).
U prvih 10 su i Engleska, Finska, Poljska, Kineski Tajpeh, Švedska, Australija i Bugarska.
Na toj tabeli je ispred Srbije od država regiona je Slovenija, koja se sa 520 poena plasirala tri mesta iznad naše zemlje, dok je na 33. mestu Crna Gora, sa osvojenih 487 poena.
Istraživanjem je obuhvaćeno stotine hiljada dece, a prema izveštaju PIRS-a, u ovom testiranju učestvovalo je 4.037 učenika četvrtih razreda iz 169 škola, koje su činile nacionalni reprezentativni uzorak.
Prema tim istraživanjima, u Srbiji su devojčice četvrtog razreda imale veći prosečni uspeh od dečaka, sa prednošću od devet poena.
Učenici četvrtog razreda u našoj zemlji imaju bolja postignuća u čitanju zbog književnog iskustva (518 poena) u odnosu na čitanje radi pronalaženja i upotrebe informacija (511).
Desetogodišnjaci u Srbiji bili su uspešniji u tumačenju, integrisanju i vrednovanju nego u pronalaženju i direktnom izvođenju zaključaka.
Njihovo prosečno postignuće u procesima pronalaženja i zaključivanja je 510 poena, dok uspeh, kada je reč o tumačenju, integrisanju i vrednovanju, iznosi 516 poena.
Komentari (0)