Kako se društvene mreže bore protiv dezinformacija i koja je najuspešnija u tome
Komentari25/06/2021
-21:24
Priča o dezinformacijama na društvenim mrežama je posebno aktuelizovana u vreme pandemije koronavirusa. Na onlajn konferenciji u organizaciji AVAAZ-a objavljeni su rezultati anketa na kojima je prikazano kako se razne društvene mreže bore protiv širenja dezinformacija.
AVAAZ je najveća svetska mreža onlajn aktivista koja promoviše aktivizam u ljudskim pravima, borbu protiv korupcije, siromaštva, kao i borbu protiv klimatskih promena.
Glavni zaključci konferencije su da se najveći broj dezinformacija širi preko Fejsbuka (68 odsto). Slede Instagram (12 odsto), Tviter (11 odsto), i Jutjub (devet odsto).
Prema rezultatima anketa Jutjub nije reagovao u više od 92 odsto slučajeva dezinformacija, Tviter nije reagovao u 74 odsto, Fejsbuk u 27, dok se Instagram pokazao dosta dobro sa rezultatom od svega sedam odsto nereagovanja kada su uočene netačne informacije.
Posle konferencije obratila se i podpredsednica Evropske komisije Vera Jurova koja najavljuje da će EK do kraja godine izneti svoj pravni okvir kako će se EK suočiti sa ovim problemom.
Veliki skok dezinformacija na društvenim mrežama počeo je posle proglašenja pandemije koronavirusa širom sveta.
Komentari (0)