Društvo

Metro, žičara preko Ade, gondola: Gradski urbanista o glavnim projektima Beograda u 2022. godini

Komentari

Autor: Tanjug

24/12/2021

-

21:21

Metro, žičara preko Ade, gondola: Gradski urbanista o glavnim projektima Beograda u 2022. godini
Metro, žičara preko Ade, gondola: Gradski urbanista o glavnim projektima Beograda u 2022. godini - Copyright E-Stock/Dušan Milenković

veličina teksta

Aa Aa

Gradski urbanista Beograda Marko Stojčić najavio je za 2022. godinu stotine projekata za čiju će ralizaciju pojedinačno biti potrebno od tri do pet godina i istakao da su u budžetu za narednu godinu izdvojena sredstva za izgradnju žičare koja treba da poveže Savu sa Košutnjakom.

Stojčić je za RTS naglasio je da je "jedno žicara, a drugo gondola".

"Imamo neku trasu kojom žičara treba da ide kroz Grad Beograd, nevezano od gondole koja je bila najprisutnija u medijima, i to je projekat koji će se nastaviti. On ne podrazumeva nikakve sporne situacije u odnosu na spomenike kulture", rekao je Stojčić.

Kako je objasnio, žičara će povezivati reku Savu i Košutnjak i trasa će ići preko Ade Ciganlije na Novi Beograd, ali još nije u potpunosti definisana.

Za izgradnju gondole na Kalemegdanu kaže da će se, kada se završi pravni deo, videti šta će biti sa tim projektom.

Tanjug/Strahinja Aćimović

Marko Stojčić

Kao najvažnije projekte u 2021. godini naveo je početak radova na metrou i linijskom parku u Beogradu.

"Uveliko radimo na projektovanju prve faze prve linije metroa, druge faze prve linije i druge linije, kako bismo taj zadati rok, koji smo sami sebi zadali, ispoštovali i da dobijemo metro sistem u narednih devet godina", rekao je Stojčić i dodao da će se paralelno sa tim izgraditi nekoliko desetina kilometara tramvajske mreže i gradske železnice, kako bi se dobio ozbiljan sistem gradske mreže.

Istakao je i da je linijski park najveći projekat uređenja javnih površina u Beogradu i da će ovih dana Gradsko zelenilo krenuti sa radovima.

"Objekti kulture su nešto što je zapostavljeno decenijama. Videćete koliko će sledeće godine krenuti sa izgradnjom. U pitanju su stotine projekata", rekao je gradski urbanista dodajući da je reč o ozbiljniim, višegodišnjim projektima.

Glavna autobuska i želenznička stanica

Na pitanje da li će Beograd konačno dobiti glavnu autobusku i železničku stanicu, Stojčić je rekao da realizacija kasni zbog dinamike izvođenja radova za koje je, kako kaže, zadužena kompanija BAS.

"Trebalo je radovi da budu do kraja ove godine, oni su se prolongirali, nadam se u naredna dva meseca, najdalje tri, da će autobuska stanica konačno profunkcionisati, naročito zbog toga što prekoputa Železnička stanica ''Novi Beograd'' treba da počne sa funkcionisanjem u nekom višem obimu u naredna četiri meseca. Tako da je u tom roku ideja da konačno imamo taj centar", rekao je Stojčić.

Gradski urbanista je naveo i da je Savski most prevaziđen, pre svega zbog svoje širine i da grad, kojem je potreban tri puta veći most od tog, nema luksuz da ga zadrži.

"Planska dokumentacija je završena, nisu pribavljene sve dozvole. Očekujem da to krene, videćemo naredne godine kada", rekao je Stojčić.

Stare zgrade oko parka Manjež se neće rušiti

Govoreći o parku Manjež, oko kojeg se nalaze zgrade stare više od 90 godina, rekao je da se ti objekti neće rušiti.

Poručio je i da će vila u ulici Internacionalnih brigada, koja je proglašena kulturnim dobrom, a koju je investitor više do pola porušio, biti vraćena u prvobitno stanje.

Pravni postupak je u toku i u svakoj opciji će prvobitni izgled morati da bude vraćen, rekao je gradski urbanista.

Komentarisao je i navode da "Beograd na vodi" duguje Gradu Beogradu sto miliona evra i da je dogovoreno da kompenzacijom gradi javnu infrastrukturu koja će da pređe u ruke u grada.

"Nije tačno, 'Beograd na vodi' ne duguje Gradu Beogradu, on izvodi sam infrastrukturu, u okviru projekta 'Beograd na vodi', koja će postati vlasništvo Grada Beograda kada bude završena. Taj iznos koji se pominje je knjigovodstveni iznos koji još uvek Grad nije preuzeo - to su sve one ulice, sva infrastruktura, sve ono što je javno u okviru projekta, svi oni parkovi, sve je to javno, sve je to vlasništvo Grada Beograda, tj. svih građana Beograda", rekao je Stojčić.

Naglasio je da je reč o čisto pravnom postupku.

"Kada se završi svaka ulica, ona ima svoju vrednost, investitor dobije upotrebnu dozvolu, preda je gradu i tada se taj iznos sredstava umanji", kaže Stojčić. 

Preporuka za vas

Komentari (0)

Srbija