Društvo

Pošta Srbije ulazi u digitalnu eru: Novi zakon i paketomati donose brže i lakše usluge korisnicima

Komentari

Autor: Euronews Srbija

16/03/2025

-

11:57

Euronews Srbija

veličina teksta

Aa Aa

Skupština Srbije usvojila je novi zakon o poštanskim uslugama koji ima za cilj da unapredi digitalizaciju poštanskog sistema i omogući brži i efikasniji pristup uslugama za korisnike. Ovim zakonom se stvara pravni okvir za primenu novih tehnologija i savremene poštanske opreme, što će omogućiti korisnicima brže, lakše i fleksibilnije korišćenje poštanskih usluga.  

Direktorka funkcije usluga i prodaje u Pošti Srbije Bojana Nikolić rekla je za Euronews Srbija da je jedna od najznačajnijih novina zakona uvođenje elektronskog poštanskog sandučeta.  

Prema njenim rečima, u narednim mesecima građani će moći da primaju određene pošiljke, kao što su računi i pisani dokumenti, elektronskim putem.  

“U toku ove godine, očekuje se da će moći da dobijaju poštu kroz elektronsko poštansko sanduče. To znači da će broj odlazaka u poštu biti znatno smanjen“, izjavila je Nikolić.  

Ovaj korak, objasnila je, omogućava korisnicima da obavljaju poštanske usluge brže i sa manje fizičkog kontakta. 

Takođe, zakon predviđa i digitalizaciju procesa koji se odnose na dostavu i primanje pošiljaka. Tako će korisnici moći da dobiju elektronske potvrde o prijemu pošiljke putem e-maila ili SMS-a, što će ubrzati celokupan proces. 

Euronews

 

S obzirom na to da je elektronska trgovina u Srbiji značajno porasla, Pošta Srbije je u prethodnom periodu uložila u razvoj paketomata.

Ovi automatizovani uređaji omogućavaju korisnicima da preuzmu svoje pošiljke u bilo koje doba dana, bez potrebe da čekaju dostavljača kod kuće. Poštanska usluga sada broji 584 paketomata, koji su postavljeni na frekventnim mestima, uključujući benzinske stanice, velike trgovinske centre i prometna stajališta. 

Nikolić ističe da paketomati nisu samo popularni među mlađim korisnicima, već i među starijim građanima. 

Koristiti paketomat je vrlo jednostavno, a korisnicima omogućava veliku fleksibilnost. Pošiljke mogu biti dostupne čak 48 sati, a preuzimanje je brzo i bez stresa“, kaže Nikolić. 

Iako digitalizacija donosi velike promene, izazovi u dostavi pošiljaka i dalje postoje. Na pitanje o teškoćama sa kojima se suočavaju dostavljači, Nikolić ističe da problem nije samo brzina uručenja pošiljaka, već i pronalaženje odgovarajućeg mesta za parkiranje u velikim gradovima.  

Euronews Serbia

 

“Zonsko parkiranje i saobraćaj čine posao dostavljača teškim, a to je samo jedan od izazova. Ipak, zakonska obaveza je da pošiljke budu uručenine na adresi korisnika“, dodaje Nikolić. 

Iako je sve više paketa koji se dostavljaju putem paketomata, dostava na adresu je i dalje važan segment poslovanja. Međutim, sa novim zakonom dolazi i mogućnost da korisnici odobre da pošiljke preuzmu komšije ili da ih ostave na sigurnim mestima.

Ova novina biće omogućena samo uz saglasnost korisnika, čime će se dodatno povećati fleksibilnost usluge. 

Budućnost zaposlenih u Pošti Srbije i digitalizacija 

Nikolić je naglasila da digitalizacija ne znači nužno smanjenje broja zaposlenih. Iako broj pismonosnih pošiljaka opada, segment elektronske trgovine raste, što zahteva veći broj kurira i paketa. Pošta Srbije trenutno zapošljava oko 14.000 radnika, a konkursi za nova radna mesta su stalno otvoreni. 

“Iako se neki poslovi menjaju, mi trenutno imamo dovoljno zaposlenih za obavljanje svih usluga, a sa novim zakonom i digitalizacijom, radnici u Pošti Srbije će se prilagoditi novim izazovima“, kaže Nikolić.  

Ona dodaje da će digitalizacija, u stvari, olakšati posao zaposlenima, jer će smanjiti broj fizičkih interakcija i ubrzati mnoge procese, ali i dalje biti potrebna ljudska ruka za dostavu, preuzimanje i rešavanje reklamacija. 

Tanjug/JP Pošta Srbije/Vuk Branković

 

Zakon predviđa i brže rešavanje reklamacija, čime će korisnici moći da brže dobiju odgovore na svoje pritužbe.

Prema Nikolić, zakonom je propisano da poštanski operator mora u roku od osam dana da obavesti korisnika o prijemu reklamacije, što je znatno kraći period u poređenju sa ranijim rokovima. 

“Ovaj zakon omogućava brži i efikasniji postupak rešavanja reklamacija i pruža korisnicima više opcija da ostvare svoja prava“, zaključuje Nikolić. 

AI Preporuka

Komentari (0)

Srbija