Društvo

Uskoro plaćanje parkinga na Adi Ciganliji TAG uređajima, neophodno prekonfiguracija za rad preko web platforme

Komentari

Autor: Tanjug

11/03/2025

-

23:42

Uskoro plaćanje parkinga na Adi Ciganliji TAG uređajima, neophodno prekonfiguracija za rad preko web platforme
Uskoro plaćanje parkinga na Adi Ciganliji TAG uređajima, neophodno prekonfiguracija za rad preko web platforme - Copyright Tanjug/Beoinfo

veličina teksta

Aa Aa

Darko Savić iz Sektora za putarine JP "Putevi Srbije" izjavio je danas da 50 odsto korisnika koji prolaze kroz naplatne stanice na autoputu više ne staju da plate putarinu direktno i najavio da će uskoro ulazak na parking na Adi Ciganliji i plaćanje biti moguće preko TAG uređaja.

"TAG mora da bude prekonfigurisan samo za rad preko web platforme, to je jedino što mora da se uradi. Prekonfiguracija se vrši na nekom od prodajnih mesta distributera, a na internet prezentaciji Puteva Srbije su tačno navedene sve lokacije gde možete da izvršite prekonfiguraciju TAG-a i prvu registraciju platnih kartica. Nakon toga, sve sami radite preko svog korisničkog naloga na mobilnom telefonu", objasnio je Savić za Tanjug.

On je istakao da je do sada registrovano 900.000 korisnika za elektronski sistem naplate putarine, a da će za dve do tri godine, zahvaljujući modernizaciji sistema, više uopšte neće biti rampi za naplatu putarine.

"Kada budemo pustili ovaj sistem, svi kamioni će morati da imaju TAG, a oni koji nemaju, imaće malo drugačiji obračun, odnosno, imaće obračun naplate putarine sa nekim dodatnim troškovima dok ne nabave TAG uređaj", rekao je Savić.

Naglasio je da zakonske regulative u Evropskoj uniji nalažu korisnicima i vlasnicima svih teških teretnih vozila da od 1. januara 2025. godine moraju da imaju smart tahografe koji funkcionišu koristeći tehnologiju kratkih talasa, isto kao i TAG.

"Mi smo instalirali par antena pre nekoliko dana i testirali da li te antene mogu da čitaju TAG uređaje i smart tahografe kod kamiona koji prolaze kroz naplatne stanice, i rezultati su pozitivni.

Ono što nas takođe u budućnosti očekuje je da nova vozila, pogotovo vozila iz Evropske unije, neće morati čak ni da kupuju TAG, nego će moći da prijave svoj smart tahograf preko web platforme i na taj način plaćaju putarinu", objasnio je Savić.

nisgazprom.rs/printscreen

 

Naveo je da plaćanje putarine srpskim TAG-ovima funkcioniše u Severnoj Makedoniji i Crnoj Gori, i da je u Makedoniji čak traženiji od makedonskog taga, dok se sa Hrvatskom i Grčkom još uvek radi na tome.

"Sa Grčkom intenzivno radimo na povezivanju, ali problem je što oni u svojoj državi imaju šest naplatnih sistema, odnosno šest koncesionara koji upravljaju određenim deonicama autoputeva. Mi gledamo da se povežemo bar sa severnim delom, gde najčešće građani Srbije idu na odmor, a kasnije, u narednoj fazi, i sa ostalim koncesionarima", kazao je Savić.

Kao odgovor na zabrinutost građana koji su zaposleni na naplatnim rampama, rekao je da građani nemaju razloga da budu zabrinuti jer niko neće dobiti otkaz.

"Niko neće dobiti otkaz zbog tehnološkog viška u Putevima Srbije. Povećava se obim poslova vezanih za fakturisanje, kontrolu, rešavanje određenih reklamacija, tako da će druge vrste poslova biti proširene, dok će broj kasira ili kasanata na naplatnim stanicama biti smanjen. Ali nijedan radnik Puteva Srbije neće dobiti otkaz", rekao je Savić.

Ukazao je da će strani državljani koji dolaze u Srbiju moći da iznajmljuju TAG-ove na ulazima u zemlju, a da će prilikom izlaska iz zemlje biti u obavezi da vrate TAG uređaje.

AI Preporuka

Komentari (0)

Srbija