Kampanja "Pravo na obrok": Užina za decu žrtve porodičnog nasilja
Komentari03/02/2025
-19:42
Kampanja "Pravo na obrok" ima za cilj da obezbedi užine za 45-oro dece koja su žrtve porodičnog nasilja ili nemaju roditeljsko staranje. O tome je za Euronews Srbija govorila Neda Pavlović, direktorka vaspitno-obrazovnog sistema "Kreativno pero".
"Priča je zanimljiva i počinje još krajem prošle godine, u decembru, kada smo imali našu tradicionalnu novogodišnju humanitarnu akciju 'Svi smo mi Deda Mraz'. Tom prilikom svi roditelji iz našeg vaspitno-obrazovnog sistema, zaposleni, prikupe zaista mnogo stvari – slatkiša, knjiga i igračaka, a zatim napravimo novogodišnje paketiće. Uvek dobro razmislimo kome ćemo to da podelimo. Ove godine su paketići otišli deci na Kosovu, kao i deci iz spomenutog centra 'Dar', deci koja su pretrpela nasilje u porodici ili su bez roditeljskog staranja", kaže Pavlović i nastavlja:
"Kada smo videli koliko je to potresna priča, koliko je tu puno dece koja žive u lošim egzistencijalnim uslovima, odlučili smo da odemo korak dalje – da pored tih paketića, i određena novčana sredstva preusmerimo upravo za njihove obroke, odnosno užine koje su im potrebne, jer se radi o oko 40-45 dece na rubu egzistencije."
Neda se zahvalila roditeljima na podršci humanitarnoj akciji.
"Ovom prilikom moram da pohvalim roditelje 'Kreativnog pera' i da im se zahvalim na dobroj volji, na energiji koju svi delimo i tim istim vrednostima. Ali, nećemo stati, jer kada su nas pozvali iz Centra i rekli da je to sada njima oročeno, da sredstva za užine imaju do petog februara, mi smo odlučili da idemo dalje, da se ta humanitarna akcija nastavi. Sada pozivamo ne samo naše roditelje, nego i sve ljude koji osete tu vrstu potrebe da određena sredstva mogu da uplate direktno ovom centru. Apelujemo da to učine i neke društveno odgovorne kompanije. Ovo je možda pravi trenutak i za njih da se pokažu", objašnjava Pavlović.
Sagovornica objašnjava kako funkcioniše akcija i koje sve aktivnosti ona podrazumeva.
"Čitava ideja potekla je od jedne naše vaspitačice iz vrtića i nastavnika fizičkog iz osnovne škole. Akciju su nazvali 'Step by Step for a Better World' i ceo sistem je krenuo da prikuplja kilometre kroz četiri discipline: pešačenje, trčanje, biciklizam i plivanje. Sakupljeno je mnogo kilometara i sada je naša ideja da ih neko otkupljuje", ističe ona.
Ističe kako je akcija uspešna i da je vrednost kilometra ekvivalentna ceni obroka.
"Uspešni smo već u tome, jedan kilometar je 60 dinara, simbolično, kao jedan obrok i tako je, dakle, krenula čitava ova priča", kaže Pavlović.
Uzimajući u obzir kako "Kreativno pero" ima nekoliko obrazovnih sistema, sagovornica ističe važnost učenja empatije u praksi.
"Volimo da kažemo da smo sistem jer pokrivamo obrazovanje za decu uzrasta od dve, tri godine do 19 godina i bez obzira na to što su to različiti uzrasti, ideja je ista, misija je ista – da ih od malih nogu naučimo šta je empatija u praksi. Da to ne ostane neka reč koja visi u vazduhu, nego da je stvarno osete na delu, da znaju kako mogu da pomognu, da moraju da budu preduzimljivi, konkretni. I lepo je to kada dete daruje detetu, dobro se osećamo i mi sami kada darujemo. Učimo ih od malih nogu, jer činjenica je da obrazovanje ne treba da bude samo prenošenje informacija i činjenica, nego prenošenje vrednosti. I ovo su vrednosti koje mi u stvari želimo da prenesemo na njih na vreme", pojašnjava Pavlović.
"Kalendar aktivnosti je uvek bogat, ali konstantno imamo humanitarnu crtu koja se provlači. Sledeće što nam sigurno predstoji je Vaskrs i Vaskršnji praznici, uvek gledamo da te praznike obogatimo nekom humanitarnom komponentom, da li će se ponovo prikupiti neka sredstva, da li će deca izraditi neke rukotvorine", navodi ona.
Celo gostovanje možete pogledati u videu na početku teksta
Komentari (0)