Počela izgradnja brze saobraćajnice Požarevac-Golubac
Komentari05/11/2021
-11:31
Radovi na izgradnji brze saobraćajnice Požarevac - Golubac počeli su danas kod petlje Požarevac, u prisustvu predsednika Srbije Aleksandra Vučića.
Brza saobraćajnica je duga 67 kilometara, a projekat je vredan 337 miliona evra.
Ugovor je potpisan s kineskom kompanijom Šandong haj spid grupom (Shangdong Hi Speed Group) i predviđeno je da se radovi završe za dve godine odnosno do novembra 2024. godine.
Brza saobraćajnica će imati po dve saobraćajne trake u oba smera, širine po 3,5 metra.
Takođe, biće izgrađeno više od 20 mostova i nadvožnjaka, uključujući novi most preko Velike Morave.
Planirana je izgradnja 24 petlje i raskrsnice sa lokalnim putevima.
Trasa brze saobraćajnice počinje kod Petlje Požarevac na autoputu Beograd - Niš, a završava se na ulazu u Golubac i nastavlja se na postojeću Dunavsku magistralu koja ide ka Kladovu.
Planom izgradnje zacrtano je da trasa buduće savremene saobraćajnice prolazi pored postojećeg puta za Požarevac do izlaza iz tog grada ka Velikom Gradištu.
Od te tačke novi put će zaobilaziti građevinske zone Požarevca, Velikog Gradišta i Golupca, što znači da neće prolaziti u blizini naselja na teritoriji te tri lokalne samouorave.
Predsednik Srbije Aleksandar Vučić rekao je danas, na početku radova na izgradnji brze saobraćajnice Požarevac - Golubac, da će građani kada taj projekat bude gotovo - 2024. godine moći da stignu od Beograda do Velikog Gradišta za manje od sat vremena, a do Golupca za 70 do 75 minuta.
Vučić je u razgovoru sa kineskim izvođačima kazao da će prva deonica biti završena do kraja 2023. godine.
Istakao je da će brza saobraćajnica biti važna za povezivanje tog dela zemlje sa Beogradom i drugim gradovima.
Takođe, naveo je da će se ta brza saobraćajnica nadovezati na Dunavsku magistralu, gde se već radi obnova. Do kraja ove godine biće završena obnova dela Dunavske magistrale od Kladova do Donjeg Milanovca, a do juna druga deonica od Donjeg Milanovca do Golupca.
Vučić je pozvao izvođače da ubrzaju te radove i ako mogu završe obnovu Dunavske magistrale i pre juna.
Kaže da je problem što trenutno nema slobodnih radnika u našoj zemlji koliko se gradi i da, na primer, na gradnji Moravskog koridora, radi oko 1.000 Turaka i Indijaca.
Početku radova prisustvuju i ministar građevinarstva Tomislav Momirovic i direktor Koridora Srbije Aleksandar Antić.
Komentari (0)