Vujanić: Odluka o izmeštanju tramvajskog saobraćaja sa Starog savskog mosta doneta još pre 20 godina
Komentari01/11/2024
-22:00
Od subote 2. novembra počinju pripremni radovi na demontaži Starog savskog mosta. Od navedenog datuma, biće obustavljen saobraćaj na mostu i počeće isključenje i uklanjanje instalacija, nakon čega sledi skidanje šina i uklanjanje kolovoza i na kraju rasklapanje i sklanjanje noseće i glavne konstrukcije. U skladu sa navedenim, od navedenog datuma doći će do promena u režimu saobraćaja i radu linija javnog prevoza, navedeno je u saopštenju Sekretarijata za javni prevoz.
Odluka gradskih vlasti da počne sa demontažom Starog savskog mosta izazvala je negodovanje kod jednog dela Beograđana, pa je tako sinoć organizovan i protest u znak nezadovoljstva. Neki od demonstranata su i noćili kod Starog mosta, odnosno postavili nekoliko šatora i punkt na početku mosta sa stare beogradske strane.
Međutim, profesor na Saobraćajnom fakultetu Milan Vujanić kaže da je još pre 20 godina doneta odluka da se tramvajski saobraćaj sa ovog mosta premesti na Most na Adi.
"Most na Adi je namenski izgrađen sa srednjim delom rezervisanim za tramvajski saobraćaj, a to je bilo pre 20 godina. Zašto to do sada nije urađeno, nije mi jasno. Stari savski most svakako nije predviđen za tramvajski saobraćaj", rekao je on u razgovoru za Euronews Srbija.
Prof. Vujanić kaže i da taj most ne zadovoljava potrebe saobraćaja i da je grad napravio nekoliko kvalitetnih poteza izmestivši autobusku i železničku stanicu, pre svega zbog loših saobraćajnih pristupnica mestima sa izvorom velikog broja putnica.
"Sada nema potrebe da taj most koji nije ni za tramvajski saobraćaj, bude tu jer su uklonjena dva velika izvora putnika. Mora da se skloni ili da na njegovo mesto dođe veći most"
Profesor ističe da bi najbolje rešenje bilo da se taj most negde premesti.
"Neka ima funkciju tamo gde će biti dovoljne ove dve saobraćajne trake, a na ovom mestu da se izgradi most sa šest saobraćajnih traka. Biće lako jer je tu već ispitan teren, sve postoji, osim same konstrukcije mosta koja bi trebalo da bude moderna i da se sa beogradske strane napravi bolje rešenje ulaznih saobraćajnica, kao i da se na drugoj strani prošire saobraćajnice.
Vujanić podseća Pariz ima čak 17 mostova.
"Ne možete grad koji je na velikoj reci, a Beograd je na dve, zadovoljiti sa tri-četiri mosta. I Gazela, i Most na Adi, kao i Brankov su preopterećeni. Stari savski most bi trebalo premestiti niže ka Smederevu, imalo bi smisla ako bi mogao da obavlja neku funkciju. Ako je ideja da postane spomenik, onda neka na njegovom mestu bude neki drugi bolji i veći most"
Govoreći o gužvama kod Brankovog mosta, Vujanić kaže i da nije problem ni kružni tok, a ni semafori, već broj vozila koji prevazilazi kapacitet izgrađene saobraćajnice.
"Samo ćemo kružnim tokom uz dodatak semafora smanjiti vremenske gubitke u čekanju, i da bude što manji i efikasniji saobraćaj", kazao je on.
Komentari (0)