Reflektor

"Prolaznici" spajaju Beograd i Pariz: Izložba Cileta Marinkovića otvorena u Kulturnom centru Srbije u Parizu

Komentari

Autor: Tanjug

18/06/2021

-

10:04

"Prolaznici" spajaju Beograd i Pariz: Izložba Cileta Marinkovića otvorena u Kulturnom centru Srbije u Parizu
"Prolaznici" spajaju Beograd i Pariz: Izložba Cileta Marinkovića otvorena u Kulturnom centru Srbije u Parizu - Copyright Ministarstvo kulture i informisanja/Goran Zlatković

veličina teksta

Aa Aa

Potpredsednica Vlade i ministarka kulture i informisanja Maja Gojković otvorila je izložbu "Prolaznici" Milana Marinkovića Cileta u Kulturnom centru Srbije u Parizu i istakla da se ovom postavkom i nastupajućim programima nastavlja unapređenje tradicionalno bogate kulturne saradnje Republike Srbije i Republike Francuske.

"Saradnja se odvija u duhu Zajedničke izjave koju su 2019. godine u Beogradu potpisali predsednik Republike Srbije Aleksandar Vučić i predsednik Republike Francuske Emanuel Makron", rekla je ministarka kulture i informisanja.

Tradicionalnu povezanost Srbije i Francuske, Pariza i Beograda, kakao je naglasila, dodatno su ojačali naši umetnici, koji su u ovom gradu sazrevali i dostizali svoj profesionalni vrhunac.

Ministarstvo kulture i informisanja

"Magija Pariza i njegovih muzeja i galerija, gde se stvaralo, raspravljalo o umetnosti i trošila ‘umetnost življenja’, bila je moćna inspiracija i putokaz za brojne stvaraoce iz Srbije", rekla je Gojković i dodala da su značajni srpski slikari, od Save Šumanovića, Milana Konjovića i Petra Lubarde preko Vladimira Veličkovića i Ljube Popovića, pa sve do autora pomenute izložbe, u "gradu svetlosti" proveli su dobar deo svog života.

"Prolaznici" spajaju Beograd i Pariz, prepliću duh oba grada i kako je sam autor primetio: `Često, šetajući nekim zalutalim ulicama Pariza, iznenada otkrivam Beograd`", rekla je Gojković.

Gojković je naglasila da je na umetničkoj sceni Pariza, srpsko slikarstvo ostavilo dubok trag, da je svojim šarmom i duhom "osvajao" naše velikane, a oni su mu uzvratili istom merom, stvarajući dela za sva vremena.

Izložbu "Prolaznici" Cileta Marinkovića, kako je ukazala, čine dela nastala u proteklih nekoliko godina, a iako predstavljaju slikarevu "zrelu fazu", na njima su i dalje prisutni bogatstvo forme i stilova iz ranijih perioda njegovog stvaralaštva.

Ministarstvo kulture i informisanja/Goran Zlatković

Prolaznici su tema koju obrađujem 50 godina, kaže Marinković

"Na slikama pred nama možemo videti običan svet koji srećemo na ulici, u metrou, kafiću i koji zapravo i ne poznajemo, a deo je naše svakodnevice", rekla je Gojković i podsetila da u ranim radovima Marinkovića, često srećemo mladost Pariza i Beograda kako besciljno luta ulicama ili se zabavlja na gradskim dešavanjima, što je veran prikaz društvene atmosfere toga doba.

Supruga predsednika Republike Tamara Vučić, koja je pokrovitelj izložbe, je govoreći o uticaju dva grada, Pariza i Beograda, dve zemlje i dva naroda na umetnički izraz umetnika, rekla:

"Balkansko i srpsko oko našlo je na ulicama Pariza jedan svoj Beograd, a srce i duša preradili su spoljne slike u vatromet boja i oblika koji i jednom i drugom gradu svojom ekspresivnošću višestruko vraća duh koji su mu podarili.

Umetnost nema ni mesta nastanka ni narodnosti, ona je jedinstveni jezik komunikacije koji već u samoj zamisli govori sve jezike i potiče sa svakog mesta na kome žive ljudi, ne zaustavlja se na granicama, već širi obasipajući lepotom i sadržajnošću čitav svet. Srećna sam što sam deo našeg malog naroda, brojčano malog, ali duhom velikog, koji, svedočimo i danas ovde, može da iznedri takve veličine u oblasti umetnosti kakve smo svetu darivali u oblasti nauke."

Na otvaranju su se obratili ambasadorka Srbije u Francuskoj Nataša Marić i autor Milan Marinković, koji je rekao da su dela koja su izložena nastala i u Beogradu i u Parizu.

"Tema izložbe su prolaznici. To je tema koju obrađujem 50 godina, posle prvog Oktobarskog salona stalno je obogaćujem pored mojih redovnih slika", izjavio je Marinković.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak