Reflektor

Nova podela u operi "Manon Lesko": Prvi Pučinijev "hit" na daskama Madlenijanuma

Komentari

Autor: Euronews Srbija

25/05/2022

-

12:50

Nova podela u operi "Manon Lesko": Prvi Pučinijev "hit" na daskama Madlenijanuma
Nova podela u operi "Manon Lesko": Prvi Pučinijev "hit" na daskama Madlenijanuma - Copyright Promo/Zoran Škrbić

veličina teksta

Aa Aa

Prvi put na našoj sceni u operi "Manon Lesko" Đakoma Pučinija debituju Dejan Maksimović kao Vitez de Grije i Vladimir Andrić kao Lesko, u naslovnoj ulozi nastupa Ana Rupčić, uz soliste, hor i orkestar Narodnog pozorišta, kojim diriguje Đorđe Pavlović.

Ova koprodukcija Narodnog pozorišta i Madlenijanuma biće premijerno odigrana u četvrtak 26. maja od 19.30 časova.

"Manon Lesko" je prvi Pučinijev "hit" i jedina njegova opera koja na svojoj premijeri u Teatru Ređio, u Torinu, 1893. godine, nije bila osporavana. "Manon Lesko" je Pučinija postavila među vrhunske svetske kompozitore. Pučini je u priču uveo novi nivo iskrene emocije i tok melodije, a uz to je stvorio jednu od arhetipskih operskih heroina, koja i danas očarava publiku.

Promo/Zoran Škrbić

Ana Rupčić

Vrhunski autorski tim iz Italije predvođen rediteljem Pjer Frančeskom Maestrinijem učestvovao je u produkciji naše "Manon". Veoma veliki orkestar pripremio je dirigent Stefano Romani, a nasleđuje ga Đorđe Pavlović. Preko 250 raskošnih kostima osmislio je kostimograf Luka Dal Alpi, a monumentalna scenografija je delo Alfreda Troizija.

Veliki ansambl ove opere u kojoj učestvuju solisti, hor i orkestar Narodnog pozorišta u Beogradu predvodi Ana Rupčić, Lesko brat Manon je Vladimir Andrić, Vitez de Grije je Dejan Maksimović. Žeron de Ravoar je Mihailo Šljivić. Učestvuju i sledeći solisti: Milan Obradović, Siniša Radin, Ivana Živadinović, Mihailo Otašević i Luka Pređa.

Sopran Ana Rupčić, prvakinja opere završila je srednju muzičku školu "S. Mokranjac" u Beogradu, odsek-solo pevanje. Tokom školovanja osvaja tri republičke, tri savezne nagrade u svojim kategorijama, kao i prvu nagradu u kategoriji kamerne muzike. Upisuje Fakultet muzičke umetnosti u Skoplju u klasi prof. Milke Eftimove. 

Nakon dve godine, u Operskom studiju 1994/1995 dobija stalni solistički angažman u ansamblu Narodnog pozorišta u Beogradu. Diplomirala je i 1996. godine magistrirala na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.

Madlenianum/Promo

 

Peva u naslovnim i vodećim ulogama sopranskog faha: Saloma, Toska Aida, Arijadna iz Naksosa, Elizabet de Valoa (Don Karlos), Odabela (Atila), Senta (Leteći Holanđanin), Santuca (Kavalerija Rustikana), Leonora (Moć sudbine), Stanka (Na uranku), Mimi i Mizeta (Boemi), Fatamorgana (Zaljubljen u tri narandže), Euridika, Mikaela (Karmen)…

Gostovanja ostvarila u: Italiji, Nemačkoj, Hrvatskoj, Austriji, Makedoniji, Bugarskoj, Poljskoj, Rumuniji, Mađarskoj, Švedskoj, Izraelu...

Tenor Dejan Maksimović, prvak Narodnog pozorišta u Beogradu, diplomirao je solo-pevanje na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Debitovao je kao Bastijen u Mocartovoj operi Bastijen i Bastijena (1996), a iste godine i u Narodnom pozorištu u Beogradu kao Grof Almaviva u Seviljskom berberinu. Tokom studija bio je laureat svih značajnih pevačkih takmičenja u zemlji. Od 2005. usavršava se kod prof. Rite Susovski.

Promo/Željko Jovanović

Dejan Maksimović

Njegov operski repertoar čine značajne tenorske uloge: Don Ramira (Pepeljuga), Paolino (Tajni brak - Madlenianum), Lenski (Evgenije Onjegin), Grof od Mantove (Rigoleto), Rodolfo (Boemi), Faust (Faust), Tamino (Čarobna frula), Nemorino (Ljubavni napitak), Alfredo (Travijata, pored Narodnog pozorišta i u Madlenianumu), Don Otavio (Don Đovani – koprodukcija Narodnog pozorišta i Madlenianuma), Princ (Zaljubljen u tri narandže), Ernesto (Don Paskvale), Princ Vladimir (Knez Igor), Ferando (Tako čine sve), Pinkerton (Madam Baterflaj), Hofman (Hofmanove priče - Madlenianum), Verter (Verter).

Kao solista izveo je mnoga vokalno-instrumentalna dela sa orkestrima Beogradske filharmonije, Simfonijskog orkestra iz Rima, Rajnske filharmonionije, Simfonijskog orkestra

Bariton Vladimir Andrić, prvak je Narodnog pozorišta u Beogradu. Diplomirao je solo pevanje na Muzičkoj akademiji u Novom Sadu, u klasi prof. Biserke Cvejić. Član je Narodnog pozorišta od 1996. godine gde nastupa u sledećim ulogama: Don Đovani u istoimenoj Mocartovoj operi, Figaro (Seviljski berberin), Enriko (Lučija od Lamermura), Valentin (Faust), Žermon (Travijata), Onjegin (Evgenije Onjegin), Silvio (Pajaci), Belkore (Ljubavni napitak), Šarpls (Madam Baterflaj), Papageno (Čarobna frula), Marčelo (Boemi), Ajzenštajn (Slepi miš), Dandini (Pepeljuga), Dr Malatesta (Don Paskvale), Džon Proktor (evropska premijera opere Iskušenje Roberta Varda).

Vladimir Andrić se posle dužeg vremena vraća na našu scenu i u novoj produkciji – opereti "Pariski život", Žaka Ofenbaha

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak