Aja Jung: Holandaska trupa Introdans otvara Beogradski festival igre
Komentari06/02/2023
-14:40
Gošća nove epizode video serijala Tanjug Reflektor bila je umetnička direktorka Aja Jung koja je govorila o jubilarnom 20. Beogradskom festivalu igre koji će trajati od 17. marta do 13. aprila.
Jung je rekla da će festival imati neobični uvod 8. marta iskorakom u budućnost - prvom VR predstavom "Pariski bal" koreografkinje Blanke Li, koja je imala premijeru 2021. godine na Filmskom festivalu u Veneciji.
Predstava sadrži mnogo igre, a spaja dizajn, arhitekturu, nove tehnologije i modu, a Jung se učinilo važnim da budu "prvi festival igre koji će pozvati jedan ovakav događaj".
Prema njenim rečima, klasično otvaranje festivala je 17 marta u "Madlenianum" sa holandskom trupom Introdans, koju beogradska publika pamti iz Sava centru, a sada su tri koreografa Sidi Larbi Šerkauji, Andonis Fonjadakis i Manuel Vinjul radili komade na muziku Johana Sebastijana Baha.
"Od osnivanja festivala 2004. godine trudili smo se da predstave ne upadnu u jedan kalup, da ne budu slični autori i jedan ukus. Najveća zamka je kad selektor zadovoljava svoj ukus. Zaista smo se trudili da svako nađe nešto za sebe", navela je Jung.
Ovim izdanjem Beogradski festival igre je hteo pokazati još jedna hrabriji iskorak u različite forme umetničke igre i nisu smeli propustiti dolazak zvezde flamenka Izraela Galvana 1. i 2. aprila, istakla je Jung.
"Galvan dolazi posle mnogo godina. Nisam želela da imam flamenko na svom festvalu, nisam smatrala da je to nešto što nam pripada. Ali sa druge strane ne smemo ovakvog umetnika da ispustimo", dodala je Jung.
Osvrćući se dve decenije unazad, Jung primećuje da je "najveći uspeh trajanje", pošto je festival "prošao neka turbulentna vremena, promene, uvek neke nove izazove".
"Neki standardi su nesigurnost kad su finansije u pitanju. Kasno apliciranje i odgovori institucija u odnosu na program. Naš festival će se završiti u aprilu a još nećemo imati informaciju sa koliko sredstava raspolažemo", navela je Jung.
Prema njenim rečima, "to je tužna konstanta i nešto što dosta utiče na čitavu našu scenu, na planiranje", i sistem je koji mora da se menja.
"Zaista nas muči poslednjih godina i tera iz Beograda nedostatak prostora. Beograd nema više nijednu scenu koja po svojim gabaritima, atmosferi otvorenosti može biti festivalska", istakla je Jung.
Scena mora imati dubinu, širinu, rasvetu i druga neophodna svojstva u tehničkom smislu, pošto je "igra najzahtevnija forma za izvođenje", dodala je Jung.
Komentari (0)