Kako je snimljen "Top Gan: Maverik", jedan od najboljih filmova o letenju svih vremena
Komentari03/06/2022
-07:47
Kako da uverljivo snimite scene u kojima glumci izgledaju kao da lete u borbenim avionima i to naglavačke? Ako pitate Toma Kruza, rešenje je da izbegnete pomoć kaskadera i savremenih kompjuterskih efekata i glumce zaista pošaljete u let.
Ma koliko njegova ideja delovala sumanuto, reditelj filma "Top Gan: Maverik" je pristao na nju, a veliki rizik se isplatio - nastavak popularnog ostvarenja iz osamdesetih je tokom prvog vikenda prikazivanja inkasirao na blagajnama bioskopa Severne Amerike 124 miliona dolara, što je najveći uspeh koji je neki Kruzov film postigao za tako kratko vreme.
"Bilo je to mnogo posla. Bilo je mukotrpno i teško, ali snimak govori za sebe", kaže reditelj Džozef Kosinski za Entertainment Weekly.
Njegov kolega Toni Skot, koji je režirao originalni film iz 1986. nije imao toliko sreće. I sam je želeo da pošalje glumce na nebo, ali bi oni povraćali, kad god bi se našli u ludom letu u borbenim avionima.
Iako činjenica da kadrovi nisu snimljeni autentično nije smetala da to ostvarenje stekne status kultnog, Tom Kruz bio je rešen da u nastavku to ispravi, a Kosinski ga je podržao.
"Oduvek sam voleo avijaciju, od malena sam pravio makete aviona i učio vazduhoplovstvo u školi. Svaki film je izazov, a ja to volim. Ako nemaš leptiriće u stomaku dok radiš na nekom projektu, to verovatno nije prava stvar. Uvek tražim nešto novo da isprobam i ovo je bio zahtevan izazov, ali sam imao Džerija (Brukhajmera, producenta filma). Imao sam Toma, imao sam sjajnu glumačku ekipu i priču u koju smo zaista verovali. Tako da smo dali sve od sebe", ispričao je Kosinski.
Tom Kruz je glumio kadeta vojne škole u filmu "Taps" iz 1981. a zajedno sa Šonom Penom i Timotijem Hatonom išao je na vojnu obuku.
Inspirisan tim iskustvom, rešio je da svojim kolegama priušti slično iskustvo i pre snimanja nastavka "Top Gana".
"To je Tomova ekspertiza. On je pilot, a bavio se i aerobatikom i bio u prvom 'Top Ganu. Znao je da neće moći da uđu u avion, a da ne povrate, pa je napravio program obuke kroz koji su svi prošli", objašnjava reditelj.
Glumci su dobili časove letenja u jednomotornim avionima Cesna 172 Skihoks, zatim prešli na Ektra 300, koji je sposoban za više akrobatskih manevara, da bi konačno završili obuku na L-39 Albatros jednomotornim avionima visokih performansi, što ih je pripremilo za F/ A-18 u kojima su snimali film.
"Tom je iskoristio deo budžeta za ovaj film kako bi osigurao da nam je udobno i da možemo da oponašamo pilota borbenog aviona iz stvarnog života", rekao je Kruzov mlađi kolega Glen Pauel.
"Nema šanse da bismo uspeli ovo da izvedemo bez tog režima", dodao je on.
Da li je Pauel nekad povratio po komandnoj tabli svog aviona? "Ne u avionu", pravda se glumac, "tu su bile kese. Nikada nisam promašio kesu".
Dok su se glumci spremali da se ponašaju kao pravi piloti, Kosinski je smišljao kako da ih snimi.
"To je zahtevalo dosta priprema. Morali smo da radimo oko 15 meseci sa mornaricom da smislimo kako da ubacimo kamere u kokpit", rekao je reditelj, dodajući da su kamere postavljali svakog puta kada su glumci ulazili u kokpit.
Izazov je bio i to što Kosinski nije imao potpunu kontrolu nad onim što se dešava u kadru, jer bi glumci, logično, leteli bez njega.
U vazduhu su provodili oko dva sata po svakom pokušaju, a onda bi snimci bili pregledani i dati predlozi za poboljšanje.
"Bilo je veoma zamorno — svaki dan dobijate samo minut ili dva dobrih snimaka. Ali to je bio jedini način da dobijete film koji izgleda ovako", objasnio je Kosinski.
Da li to znači da je Kosinski spreman da radi i na nastavku?
"Sve zavisi od Toma. Ako možemo da smislimo šta Maverik sledeće namerava, ko zna?", rekao je reditelj.
O čemu se radi u filmu "Top Gan: Maverik"
Nakon više of 30 godina služenja u mornarici, kao jedan od najboljih pilota, Pit Maverik Mičel (Tom Kruz) je tamo gde i treba da bude. Ne preza da probije barijere kao hrabar test pilot i izbegava da prihvati unapređenje koje bi ga zauvek spustilo na zemlju.
Kada je počeo da podučava vod mladih pilota koji su na obuci za specijalne misije, kakve ni jedan živi pilot nikada još nije video, Maverik sreće poručnika Bredlija Bredšoa čiji je nadimak Ruster, sina Maverikovog pokojnog prijatelja i oficira za presretanje radara poručnika Nika Bredšoa, zvanog Gus.
Suočavajući se sa neizvesnom budućnošću i sa duhovima prošlosti, Maverik se upušta u borbu sa svojim najvećim strahom, što će kulminirati misijom koja zahteva veliku žrtvu svih koji budu izabrani da u nju polete.
Komentari (0)