NADYA za Euronews Srbija: Rep je kod nas i dalje po strani, devojkama put još nije skroz otvoren
Komentari05/02/2025
-22:24
![NADYA za Euronews Srbija: Rep je kod nas i dalje po strani, devojkama put još nije skroz otvoren](/data/images/2025-02-04/307506_5839238249615312613_s.jpg)
Među brojnim mladim muzičkim talentima koji su poslednjih godina dobili priliku da nastupaju na vodećim regionalnim festivalima u okviru projekta "Serbia Creates: The Spotlight", izdvojila se NADYA, reperka koja je prošle godine objavila svoj prvi album.
Nakon što je nastupila na slovenačkom showcase festivalu Ment, učešće na nacionalnom konkursu omogućilo joj je da se predstavi i na Exitu i Music Week-u.
Nađa Tomašević, kako glasi njeno pravo ime, svoj prvi EP Ethiccal Play objavila je tokom leta 2023, a krajem prošle godine izdala i prvi album.
Za Euronews Srbija kaže da je oduvek znala da će se baviti muzikom, a kako su izgledali počeci njene karijere, kako je život u Francuskoj uticao na formiranje njenog muzičkog izraza, ali i koliko su žene koje se bave rep muzikom u Srbiji prihvaćene od strane ostatka industrije, pročitajte u nastavku.
U kom trenutku si odlučila da se baviš repom?
NADYA: To se desilo kada sam se porodila. Bila sam "stay at home" mama, nisam imala šta da radim, ali nije ni bilo puno nove muzike koja mi se dopadala u tom momentu. Falilo mi je nešto i onda sam tražila od Gudrija da mi napravi bit. Smarala sam ga mesecima, i tako je nastala pesma "Bogata". To mi se dopalo, i htela sam da napravim EP. Onda sam shvatila - to je to.
Za godinu i po dana karijere, nastupala si na nekim od najznačajnijih muzičkih događaja u Srbiji i regionu. Kako je došlo do toga?
NADYA: Prvo mi se javio Aleksa Nedić iz Vizelja, i pitao me da li bih htela da nastupim sa njima u sklopu Hali Galija na Mentu, i naravno da sam pristala. On je prvi koji mi je pružio ruku i izvukao me iz tog mraka, da tako kažem. Onda sam se prijavila na Serbia Creates Music, i preko njih sam nastupala na Music Week-u i na EXIT-u.
Kad uporediš nastup na Mentu i Music Week-u, kakve su reakcije publike na tvoju muziku?
NADYA: Na Mentu je bilo super. Tu su bile neke devojke koje su znale sve tekstove mojih pesama. Ne znam kako se to desilo. Tu su uglavnom ljudi dolazili da slušaju KOIKOI i Vizelj. Ta Gala Hala je bila puna, i tu me većina ljudi nije znala, ali čini mi se da im se dopao nastup. A Music Week s druge strane, tu su u publici samo deca od 12 do 19 godina. Ali i njima je bilo super, jer su oni bili toliko srećni što su tu. Njima je to sve bitno jer će tu videti sve svoje omiljene pevače. Tako da njima nije ni bilo bitno što me ne znaju. Na primer, kad sam izlazila na scenu, oni su vrištali, iako verovatno nisu imali pojma ko sam.
Promo/Petar Stanić
S kim bi volela da sarađuješ?
NADYA: Skapirala sam se sa Mladom Bebom, tako da mislim da ćemo nas dve odraditi neku saradnju.
Nekoliko godina si živela i u Parizu...
NADYA: Dok sam živela tamo, uglavnom sam slušala francuski rep, i uopšte nisam mogla da se prebacim na američki, koji mi je u tom trenutku postao baš dosadan. Svi tekstovi su mi uvek bili isti. A ovamo opet imaš ulični rep sa tim forama. Uvek si imao neku zanimljivu poruku, nešto smešno da čuješ, sve je nekako vezano za ulicu. Ono što je meni tu bilo zanimljivo jeste što ti to sve viđaš na ulici svaki dan. Tebi je to ispred zgrade, ali i pretočeno u pesmu. Kod njih klinci po ceo dan repuju. Bleje ispred zgrade i puštaju matrice sa telefona i bacaju fristajl, i to se dešava po ceo dan. Meni je bilo prezanimljivo da sve to posmatram. Jedno vreme sam živela u pravom getu južno od Pariza. To je južno od Pariza i svi poznati reperi su bili odatle. Kao prolazim ulicom i gledam njih. Oni se, naravno, osećaju kao zvezde, zato što su i dalje tamo u getu...
Kako je sve to uticalo na tvoj muzički izraz?
NADYA: Što se tiče mojih tekstova, mislim da ništa nije mnogo uticalo na mene. Moji tekstovi su baš nekako iz mene, mislim da to nema nikakve veze ni sa čim što čujem. Ta neka agresivna energija koja se provlači kroz rep, to me je najviše privuklo, i to želim da čujem i u svojoj muzici. I tu ne mislim na destruktivnu energiju, već na jak stav.
A kako ostatak muzičke industrije gleda na žene u repu?
NADYA: Meni je to sve mnogo čudno. U Francuskoj na primer oni guraju svoje reperke. U Americi su ljudi toliko naviknuti na rep, da njima nije ni bitno da li si muško ili žensko. Kod nas je potpuno drugačije. Rep je i dalje nekako po strani. Osim ako upadneš u mejnstrim kao što je slučaj sa Crnim Cerakom. Oni su super, ali imaš hiljadu ljudi koji takođe super repuju, ali im se ništa slično nije dogodilo. Drago mi je što sada sve više devojaka kod nas počinje da repuje, i mislim da je došlo vreme za tako nešto. E sad, pitanje je kada će doći trenutak da ti možeš da zarađuješ od te muzike.
Promo/Petar Stanić
Kako vidiš poziciju repa uopšte u našoj kulturi?
NADYA: Ja bih volela da ljudi malo više vole rep, da ga malo više kapiraju. Mislim da ovde ljudi vezuju rep za osobe, a ne za žanr. Ja sam dobijala komentare da kopiram Mimi Mercedez. Naravno da sam slušala Mimi, i naravno da tu ima uticaja, i tada sam shvatila da ljudi smatraju da ne može postojati više reperki, već samo jedna može biti prepoznata. Ja se nadam da će ljudi shvatiti da je rep žanr i da postoje i drugi izvođači. Kod nas u Srbiji ljudi mnogo vole taj, uslovno rečeno, humoristički rep, nešto poput Ajs Nigrutina, ili svežiji primer su Fujčinela Bojsi. Imam utisak da moraš da budeš muškarac i zabavan. Mislim da ne bi prošlo da devojka repuje kao Ajs Nigrutin, nego da mora da bude muškarac koji baca fore.
U kojoj meri je popularnost Mimi Mercedez uticala na to da i druge žene koje se bave repom budu vidljivije?
NADYA: Kada je Mimi Mercedez postala popularna, ja sam mislila da će to otvoriti put i drugim ženama. Međutim, to se nije desilo. Njen put je sigurno bio jako težak, jer ona je uradila nešto potpuno novo na našoj sceni, i uspela je da se probije. Ali mislim da je javnost u tom momentu bila u fazonu - prihvatamo Mimi, ali to je to, ne može ništa drugo. Ali stvari se menjaju, verovatno će se promeniti i rep.
Komentari (0)