Aktuelno iz kulture

Završen konkurs za izbor kompozicija koje će se takmičiti na "Pesmi za Evroviziju"

Komentari

Autor: RTS

13/11/2024

-

16:57

Završen konkurs za izbor kompozicija koje će se takmičiti na "Pesmi za Evroviziju"
Završen konkurs za izbor kompozicija koje će se takmičiti na "Pesmi za Evroviziju" - Copyright Prinstscreen YouTube/RTS Prikazuje

veličina teksta

Aa Aa

Konkurs Radio televizije Srbije za izbor kompozicija koje će se takmičiti na nacionalnom izboru predstavnika Srbije za Eurosong 2025. godine u Švajcarskoj završen je 10. novembra, a sredinom decembra trebalo bi da bude objavljena lista onih koji su se plasirali u "Pesmu za Evroviziju".

Prema pisanju RTS-a, na konkurs se prijavilo 222 takmičara, a urednica festivala Olivera Kovačević i muzički urednik Uroš Marković kažu da sada predstoji težak posao da od tog broja odaberu 28 takmičara koji će nastupiti u polufinalima.

"'Pesma za Evroviziju' iz godine u godinu je sve popularnija. Prošlogodišnje finale pratilo je 1.750.000 ljudi preko televizije i još 450.000 preko YouTube-a. Sve zajedno to je više od dva miliona ljudi. Ove godine smo u pregovorima sa 'Pesmom Evrovizije' da finale izbora za srpskog predstavnika se prenosi i na njihovom zvaničnom kanalu", kaže Marković za javni servis.

Prema njegovim rečima, "Pesma za Evroviziju" (PZE) daje takmičarima veliku šansu za promociju, jer je medijski ispraćeno i veoma gledano.

"Karijere mnogih sada poznatih izvođača počele su na PZE, a to što je takmičenje sve gledanije govori da smo pronašli trasu kojom treba da idemo i da svake godine pravimo iskorak i u vizuelnom i u sadržinskom smislu", navela je Olivera Kovačević.

Otkriva i da za predstojeće takmičenje ima jako dobrih prijava i mnogo poznatih izvođača, ali da ne može da ih imenuje jer će ih selekciona komisija početkom decembra ocenjivati i onda će biti napravljena lista onih koji su prošli dalje.

"Najbolje je kada ponudite lepezu žanrova, od etna, preko roka i popa, pa do metala. Tako je i na 'Evrosongu', svake godine pokušavaju da nađu recept. Jedne godine osvoji 'Maneskin', pa naredne svi sviraju nešto slično. Ove godine je pobedio Nemo, verovatno će naredne neki pokušavati u tom fazonu nešto", dodaje urednica takmičenja.

Ovogodišnji slogan takmičenja je "Lepota će spasiti svet", a za produkcij, vizuelni identitet i binu odgovoran je "Sky Music".

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak