Stiven King otkrio koji je najstrašniji horor film koji je ikada gledao: "To je trenutak čistog praiskonskog užasa"
Komentari30/10/2024
-07:53
Stiven King je u novom eseju za "Variety" otkrio koji horor filmovi su mu omiljeni.
Čuveni pisac ocenio je da to šta može da se smatra "strašnim" filmom zavisi od godina.
"Kao klincu od 16 godina, najstrašniji film mi je bio 'Posednuće' (koj je režirao Robert Vajs). Kao odraslom, to je bio ' Projekat: Veštica iz Blera', uz taj narastajući osećaj propasti i istinski užasnih poslednjih 35 sekundi. Ali sve u svemu morao bih da kažem 'Noć živih mutraca', Džordža A. Romera, niskobudžetno remek-delo", kaže King.
On se prisetio scene u kojoj se glavna junakinja Barbara zaključava u auto, dok ka njoj ide "živi mrtvac".
"To je trenutak čistog praiskonskog užasa. Barbara pušta auto u ler (što je verovatno nemoguće bez ključa, ali to je film) i spušta se niz brdo, privremeno mu umičući", navodi pisac.
King zaključuje tekst rečima da je taj film možda s vremenom izgubio svoju moć, ali da se i dalje seća bespomoćnog straha koji je osećao kada ga je prvi put video.
"Kad razmislim, postoji sličnost između njega i 'Veštice iz Blera', jer i jedan i drugi imaju minimalnu ili nepostojeću muziku, kao i nepoznate glumce, koji deluju jedva sposobno za predstavu na letnjem seoskom vašaru u Padukaviliju, uz vrlo jeftine specijalne efekte. Oni funkcionišu uprkos tome, a ne zbog njih", zaključuje pisac.
On je i ranije uvrštavao "Noć živih mrtvaca" na listu njemu omiljenih filmova, a scenu sa Barbarom u automobilu najstrašnijom koju je gledao.
To je bio jedan od najstrašnijih filmova u bioskopima u to vreme i dugo je bio žestoko kritikovan zbog necenzurisanog prikazivanja scena nasilja.
Međutim, danas se taj film smatra klasikom i filmom koji je transformisao horor žanr.
Inače, "Keri", prvi roman Stivena Kinga, koji je dobio filmsku adaptaciju, uskoro će dobiti i svoju seriju i to u režiji Majka Flenagana.
Serija u produkciji "Amazon Prime" imaće osam epizoda, a Flenagan potpisuje i scenario, kao i izvršnu produkciju.
Komentari (0)