Aktuelno iz kulture

Otvoren Paviljon Srbije u Veneciji: Naš "Osmi kilomear" potvrđuje vizionarsku ulogu umetnosti

Komentari

Autor: Tanjug

21/05/2021

-

14:34

Otvoren Paviljon Srbije u Veneciji: Naš "Osmi kilomear" potvrđuje vizionarsku ulogu umetnosti
Otvoren Paviljon Srbije u Veneciji: Naš "Osmi kilomear" potvrđuje vizionarsku ulogu umetnosti - Copyright Ministarstvo kulture i informisanja/Goran Zlatković

veličina teksta

Aa Aa

Potpredsednica Vlade i ministar kulture i informisanja Maja Gojković danas je svečano otvorila Paviljon Srbije na 17. Međunarodnom bijenalu arhitekture u Veneciji ističući da postavka "Osmi kilometar" autorskog tima "Moderni u Beogradu" uverljivo svedoči o tome da je Srbija još jednom pokazala da stvaralaštvom i imaginacijom može da pruži vredan doprinos u suočavanju sa globalnim pitanjima našeg vremena.

"U tom pogledu, pored predstavljanja nacionalne arhitekture na međunarodnoj sceni, `Osmi kilometar` istovremeno potvrđuje vizionarsku ulogu umetnosti. Ta uloga joj daje moć da u teškoćama i izazovima svog vremena pronađe izvor inspiracije i da, čak i u onom što deluje potrošeno, razvije klicu novog", istakla je Gojković.

Ministarka kulture i informisanja je ocenila da izložba tima, koji čini osam mladih i talentovanih arhitekata, na višeslojan način odgovara na ovogodišnji slogan bijenala: "Kako ćemo živeti zajedno".

"Odgovor na to pitanje, kroz umetnički koncept izložbe, predstavlja iskorak u prostor post-industrijskog grada Bora, u kome se metaforično nudi i nagoveštaj budućih rešenja urbanog razvoja", primetila je Gojković.

Ministarka je istakla da se na taj način još jednom potvrđuje suštinski značaj arhitekture za našu budućnost.

"Od samog nastanka gradova, njihova sudbina i razvoj usko su povezani sa sudbinom čovečanstva. Zato ne treba da čudi to što u razvoju gradova tražimo odgovor na pitanje zajedničke budućnosti", podvukla je Gojković.

Ministarstvo kulture i informisanja

Gojković je podsetila da naša zemlja na bijenalu arhitekture samostalno nastupa od 2006. godine i da je ovo je za Srbiju jedan od najvažnijih kulturnih događaja na međunarodnom planu.

"Zahvaljujući viziji kneza Pavla Karađorđevića, danas imamo priliku da se u ime Republike Srbije okupimo u ovom divnom prostoru. Za sve učesnike na izložbi i posetioce ovo nije samo jedna od velikih svetskih kulturnih manifestacija, na kojoj se na visokom nivou razmenjuju ideje i iskustva. Ovo je i prilika da upoznamo neke od odgovora koje arhitektura daje u suočavanju sa savremenim izazovima", podvukla je Gojković.

Komesar izložbe Slobodan Jović rekao je da je tema bijenala "Kako ćemo živeti zajedno?", Hašima Sarkisa, kustosa 17. Međunarodnog bijenala arhitekture od 2019. godine, kada je postavljena, pa sve do danas dobila nova značenja i nova čitanja, a da je ukazala na urgentnu potrebu za novim promišljanjima o građenoj sredini.

"Grad možemo posmatrati kao društveni dogovor, a ubrzanje u promišljanju novog društvenog dogovora mora biti jednako ubrzanju tehnološkog razvoja, sve negativnijeg uticaja čoveka na životnu sredinu i konstantnih društvenih promena", primetio je Jović i dodao da grad definišu i kultura i identitet ljudi koji u njemu žive.

Ministarstvo kulture i informisanja/Goran Zlatković

Projekat "Osmi kilometar" predstavlja budućnost grada Bora na metaforičnom nivou

Ispred osam mladih autora izložbe "Moderni u Beogradu" obratila se Dalia Dukanac koja je istakla da su na temu Bijenala odgovorili na primeru Grada Bora, koji se razvijao u zavisnom odnosu sa njegovom glavnom privrednom delatnošću - rudarstvom i objasnila da stanovnici Bora u svakodnevnom govoru iskazuju pojedinačna mesta grada kroz meru njihove udaljenosti od rudarskog površinskog kopa Bor ka jugu.

Autorski tim "Moderni u Beogradu" čine arhitekte Iva Bekić, Irena Gajić, Dalia Dukanac, Stefan Ðorđević, Snežana Zlatković, Mirjana Ješić, Hristina Stojanović i Petar Cigić.

Komentari (0)

Kultura

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara
Aktuelno iz kulture

Najskuplja voćka u istoriji: Kontroverzna instalacija sa bananom zalepljenom za zid prodata za preko šest miliona dolara

Konceptualno delo Mauricija Katelana kupio je kineski investitor u kriptovalute Džastin San za četiri puta veći iznos od procenjenog.

21/11/2024

10:43

pročitaj celu vest
"Virdžina" u novom ruhu: Digitalno restauriran kultni film Srđana Karanovića o devojčici koja je odrastala kao dečak