Aktuelno iz kulture

Ivan Aranđelović: Nagrada za Najbolji bioskopski program Evrope je kruna za Dvoranu Kulturnog centra

Komentari

Autor: Tanjug

18/12/2023

-

10:26

Ivan Aranđelović: Nagrada za Najbolji bioskopski program Evrope je kruna za Dvoranu Kulturnog centra
Tanjug/Jadranka Ilić - Copyright Tanjug/Jadranka Ilić

veličina teksta

Aa Aa

Evropska mreža bioskopa dodelila je nedavno Dvorani Kulturnog centra Beograda (DKC) nagradu za najbolji bioskopski program Evrope. DKC je članica Evropske mreže bioskopa u kojoj su dvorane koje prikazuju uglavnom evropske filmove, uz pravo na puštanje i američkih ostvarenja, ali ne holivudskih i velikih studija. 

Urednik filmskog programa te ustanove Ivan Aranđelović kaže da je mreža analizirala njihov program u prethodnih 12 meseci i utvrđeno je da su se najviše prikazivali evropski filmovi.

"Osam od deset ima veze s Evropom. Ostala dva filma su srpski igrani autorski ili dokumentarni, na što obraćamo pažnju u poslednje vreme, ili američki nezavisni film", naglasio je Aranđelović u razgovoru za Tanjug Reflektor.

DKC se uvek vode time šta bi publika želela da gleda, a Aranđelović je dodao da se program se zasniva i na dobrom odnosu sa gledaocima, koji često imaju priliku i na dijalog sa autorima posle prikazivanja filma.

Aranđelović je naglasio da se uvek trude da biraju "filmove koji postavljaju pitanja, a osnovno je da bude dobra priča". Svojevremeno u DKC-u prikazivan norveški film "Najgora osoba na svetu", koji je tokom mesec dan imao sve više gledalaca, dok je japanski "Drive My Car" ovde imao odličnu ocenu publike, a posle je dobio Oskara, istakao je Aranđelović.

Tanjug/Jadranka Ilić

 

Podsetivši da je svoj filmski ukus formirao studirajući filmsku i televizijsku produkciju na Fakultetu dramskih umentosti, Aranđelović je dodao da je filmsku kritiku učio od Nebojše Popovića (1958-2015), koji je godinama bio urednik filmskog programa DKC.

"Popović je zacrtao put DKC-a, da bude fokusiran na Evropu i nacionalne kinematografije, finsku, špansku, austrijsku i druge, i naravno srpsku. Popović je neko od koga sam zaista učio posao u novinarstvu i kritici", rekao je Aranđelović.

Popovićev posao u DKC-u su nastavili Stefan Arsenijević, Bojan Vuletić, Melina Pota Koljević i Maja Uzelac, a onda je Aranđelović pozvan za urednika tokom sezone 2022/23. godine i ističe da je "kruna ova nagrada".

"Najbolji bioskop u Evropi znači veliku odgovornost, da u narednih godinu, dve treba da budete bolji. Bilo bi super da neke naredne kolege vrate nagradu u DKC", rekao je Aranđelović. Prema njegovim rečima, DKC će uvek biti posvećen srpskom, evropskom, a pre svega kvalitetnom filmu.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Kultura