Sveštenik iz Gruzije podržava LGBT zajednicu: "Ne verujem u Boga koji bi stvorio čoveka bez prava na ljubav":
Komentari06/11/2021
-12:57
Crkva biskupa Malhaza Songulašvilija u gruzijskoj prestonici Tbilisiju spolje na deluje spektakularno niti posebno, ali jeste specifična u jednom pogledu – nekoliko godina unazad, ona se zalaže za promene u konzervativnoj Gruziji i podržava LGBT zajednicu.
Tako je, kada se LGBT zajednica suočila sa nasilnim demonstrantima, Songulašvilijeva crkva je marširala ulicama u znak solidarnosti, osuđujući napade, a kada transrodne žene nisu mogle da plaćaju kiriju tokom pandemije, crkva im je pružila utočište.
Episkop mitropolit Tbilisija Songulašvili je vođa jedne evangeličko-baptističke crkve Gruzije i profesor teologije i verske etike. Nekada je bio arhiepiskop gruzijske baptističke crkve sve dok ga njegova podrška homoseksualcima i marginalizovanim muslimanskim zajednicama nije primorala da podnese ostavku.
"Odlučili smo da stanemo na stranu LGBT zajednice u njihovoj borbi protiv nepravde, političke, kulturne i verske. Kao i za sve u životu i za tu odluku smo morali da se žrtvujemo, a moja crkva i ja smo to uradili", rekao je Songulašvili (58) za Euronews.
Songulašvili kaže da je i njegova crkva, Katedrala mira, izgubila mnoge donacije zbog otvorenosti prema LGBT zajednici. Ipak, i dalje uspeva da sprovede socijalne projekte, zahvaljujući donacijama iz inostranstva.
Kada je prošle godine došlo do zatvaranja usled pandemije koronavirusa, crkva je pružila podršku LGBT zajednici, a posebno transrodnim ženama koje su izgubile posao.
Napadi na članove LGBT zajednice
Dok su vrata crkve svima otvorena, najveću pažnju je privukla pomoć LGBT društva, budući da su prava te zajednice, ističe Euronews, često ugrožena.
Ove godine kamerman je preminuo od zadobijenih povreda nakon što je napadnut tokom Prajda, a 2013. nekoliko sveštenika napalo je LGBT demonstrante. Upravo je taj napad naterao Songulašvilija da zauzme stav.
"Neki ne žele da nas podrže, ali, da budemo potpuno iskreni, nije nas briga. Ne zavisimo ni od koga. Ne zavisimo od države. Ne zavisimo od evropskih verskih struktura. To nam daje slobodu da podržavamo i pomažemo ljudima koji trpe neki oblik diskriminacije", ističe vođa evangeličko-baptističke crkve.
On sumnja da je crkvu suspendovala Evropska baptistička federacija upravo zbog njegovih stavova o LGBT pravima i međuverskim odnosima.
U nedavnom projektu, crkva je počela da gradi sinagogu i džamiju unutar svoje crkve u saradnji sa muslimanskom i jevrejskom zajednicom.
Ideja je bila da se stvori "škola mira", okupljajući religije i podstičući zajedničko razumevanje.
"Želim da verujem da ovo pruža nadu posle napada u julu. Iako smo ponovo bili svedoci napada kao što smo videli 2013. godine, verujem da stvari idu na bolje", rekao je on u vezi sa ugroženim članovima LGBT zajednice.
Gotovo 80 odsto Gruzijaca se izjašnjavaju kao pravoslavni hrišćani, a samo mala manjina u zemlji pripada Baptističkoj evangelističkoj crkvi.
Sam Songulašvili potiče iz svešteničke porodice, njegov otac je takođe bio biskup i on ga opisuje kao konzervativnog. Upravo zato iznenađuje je što je ovaj sveštenik zauzeo tako oštre stavove protiv homofobije, a on ističe da mu je vidike proširilo učenje o drugim religijama, i posmatranje nepravde u drugim zemljama poput Belorusije.
Veliki problemi u Pravoslavnoj crkvi
Pravoslavna crkva u Gruziji bila je u centru nekoliko skandala poslednjih godina, suočavajući se sa optužbama za pedofiliju i korupciju.
U septembru, dokumenti koji su navodno procurili iz gruzijske Službe državne bezbednosti, (SSG) otkrili su kriminalne veze unutar pravoslavne crkve i bliske veze sa ruskim političkim krugovima.
Tada su takođe otkriveni i pokušaji da se sakrije homoseksualne veze između sveštenika, nešto što Songulašvili vidi kao licemerje s obzirom na javni stav crkve o pravima LGBT osoba.
"Bilo je prilično bolno videti pravoslavnu crkvu da stane na stranu nasilnih demonstranata ovog jula", rekao je Songulašvili.
Iako Songulašvili tvrdi da su monogamni homoseksualni odnosi zasnovani na međusobnoj ljubavi i poštovanju potpuno prihvatljivi sa teološke i biblijske tačke gledišta, nije teško pronaći one koji se ne slažu sa njim.
Međutim, on kaže da čak i ako neki sveštenici drugačije tumače Bibliju, u njoj sigurno nigde nema opravdanja za prebijanje i zlostavljanje homoseksualaca.
"Govorimo o stotinama miliona ljudi na ovoj planeti koji su rođeni kao LGBT, a ja ne mogu da verujem u Boga koji bi stvorio jednu osobu bez prava da voli i bude voljena", zaključio je on.
Komentari (0)