Evropa

Prva evropska rafinerija litijum hidroksida: Nemačka pionir u preradi metala budućnosti

Komentari

Autor: Euronews Srbija

29/09/2024

-

14:00

Prva evropska rafinerija litijum hidroksida: Nemačka pionir u preradi metala budućnosti
Prva evropska rafinerija litijum hidroksida: Nemačka pionir u preradi metala budućnosti - Copyright profimedia

veličina teksta

Aa Aa

Nemačka kompanija "AMG Lithium" otvorila je prvu rafineriju litijuma u Evropi u Biterfeld-Volfenu, savezna država Saksonija-Anhalt.

Očekuje se da će fabrika proizvoditi 20.000 tona litijum hidroksida godišnje, što je dovoljno za pogon 500.000 električnih vozila.

Trenutno, većina hibridnih i električnih vozila koristi litijum-jonske baterije. Generalni direktor "AMG Lithium" Stefan Šerer izjavio je da "ako želite i određene performanse i domet tokom vožnje, onda je litijum-jonska baterija jednostavno nenadmašna".

Međutim, većina litijuma, tj. sirovine, će za potrebe prerade stizati iz Brazila, gde "AMG Lithium" ima svoju podružnicu. U bliskoj budućnosti, otvaranjem rudnika "Cinvald", te pokretanjem rudnika u Portugalu, prva nemačka rafinerija litijuma će imati pristup i evropskoj sirovini, piše "Euronews".

Rafinerija u Biterfeld-Volfenu će proširiti proizvodnju na 100.000 tona godišnje do 2030. godine

U pomenutoj rafineriji, piše sajt "Mining Technology", otvoren je tek prvi od pet planiranih pogona za preradu litijum.

Godišnji kapacitet jednog pogona je 20.000 tona, što je dovoljno za oko 500.000 baterija za električna vozila. Kapacitet AMG-ovog prvog pogona je rasprodat i kompanija planira da proširi proizvodnju na 100.000 tona litijum hidroksida godišnje za proizvodnju baterija do 2030 godine.

Nedavna predviđanja Benchmark projekta govore da će 700.000 tona litijuma biti potrebno za evropsku proizvodnju baterija do 2030. godine.

U odnosu na ove prognoze, Hajnc Šimelbuš, predsednik upravnog odbora i izvršni direktor AMG NV, kaže da je kompanija AMG pokretanjem prve rafinerije dala odlučujući doprinos lancu snabdevanja kritičnom sirovinom.

"Sa rafinerijom, mi smo prvi pokretač, koji daje odlučujući doprinos obezbeđivanju snabdevanja kritičnom sirovinom litijuma za industriju u Nemačkoj i Evropi. Uspostavljanje našeg sopstvenog kompletnog lanca vrednosti litijuma takođe doprinosi Evropskom zakonu o kritičnim sirovinama i nudi veću nezavisnost za sirovine i kritične materijale", rekao je on.

Litijum hidroksid je, inače, ključni sastojak u proizvodnji katodnih materijala za baterije električnih vozila, koji doprinosi tranziciji ka transportu bez ugljenika. Očekuje se da će nekoliko evropskih projekata za rudarstvo i preradu litijuma početi sa komercijalnim radom sledeće godine, uz podršku Originalnih proizvođača opreme (OEM) koji žele da regionalizuju lance snabdevanja baterijama i smanje oslanjanje na uvoz.

Euronews

 

Dotad, "AMG Lithium" već proizvodi i prodaje koncentrat spodumena iz rudnika u Brazilu, koji se koristi za proizvodnju prekursora za fabriku u Biterfeld-Volfenu.

Šimelbuš navodi da će njegova kompanija ponuditi i rešenja za sledeću generaciju litijum-jonskih baterija.

"Dugoročno, mi ćemo takođe ponuditi sulfidne materijale za sledeću generaciju litijum-jonskih baterija kao i rudarstva, u procesu konverzije ka litijumskim solima i njihovo usavršavanje za viši kvalitet baterija. Za razvoj svih ovih materijala i procesa, već smo uspostavili najsavremeniju laboratoriju i tim iskusnih i kompetentnih litijumskih hemičara u Frankfurt-Hohstu pre tri godine", rekao je on.

Kompanija "AMG Lithium" navodi da njeno prisustvo u Saksoniji-Anhalt predstavlja važan doprinos razvoju industrijske infrastrukture za saveznu vladu.

Predsedavajući ministar Saksonije-Anhalt dr Rajner Haselof je u video poruci povodom pokretanja projekta u njegovoj državi istakao je energetska tranzicija izazov, ali da mu je drago što je kompanija AMG odlučila da za ovakvu investiciju izabere baš njegovu državu.

"Energetska tranzicija i svaka tehnologija budućnosti su ogromni izazovi. Danas smo svedoci kako se kombinuju elektromobilnost, zelena energija i tehnologija baterija visokih performansi. Drago mi je što je AMG Lithium izabrao ovu lokaciju za ovu važnu investiciju", rekao je on.

Potpredsednica Vlade i ministarka za infrastrukturu i digitalne poslove Saksonije-Anhalt, dr Lidija Huskens, koja je bila prisutna na licu mesta, dodala je da ovaj projekat obezbeđuje energetsku nezavisnost Nemačke.

"Ako se ovako važna sirovina za dalji razvoj e-mobilnosti proizvodi ovde na našim vratima u budućnosti ćemo biti mnogo nezavisniji i otporniji na krize. To je u ovom trenutku očigledno važnije nego ikada. Istovremeno, nova proizvodna lokacija širom sveta nosi naziv Saksonija-Anhalt, što ukazuje na dobar imidž naše države za buduće dolaske velikih preduzeća", rekla je ona.

I kanadski "Rock Tech" će graditi rafineriju u Brandenburgu

Osim rafinerije litijuma u Saksoniji-Anhalt, u planu su i druge rafinerije na teritoriji Nemačke, a jedna od njih u Brandenburgu će biti izgrađena od strane kanadske kompanije "Rock Tech Lithium", s obzirom na to da je u maju ove godine kompanija dobila sve potrebne dozvole od strane savezne pokrajine.

""Rock Tech" sa zadovoljstvom najavljuje zvaničnu primopredaju svih odobrenja za izgradnju i rad za svoju nemačku rafineriju litijuma", objavila je kompanija, a preneo "Newswire".

Ministar za klimu i životnu sredinu Brandenburga, Aksel Vogel i ministar za ekonomska pitanja Jerg Štajnbah obavestili su kompaniju da im je odobrena dozvola savezne pokrajine za izgradnju rafinerije litijum-hidroksida, te službeno predali dozvolu generalnom direktoru Rock Tech-a Dirku Harbekeu.

Primopredaja je obavljena tokom sastanka u Državnoj kancelariji u Potsdamu, a prisustvovali su i gradonačelnik Gubena Fred Mahro i predstavnici Rock Tech-a.

Sve strane su pozdravile uspešan završetak procesa odobravanja kao progresivan korak u realizaciji regionalnih i istrajnih lanaca snabdevanja baterijama.

Tanjug/AP/Rodrigo Abd

 

Rock Tech planira da izgradi litijumski konvertor sa kapacitetom od 24.000 tona litijum-hidroksida godišnje, a generalni direktor Harbeke se zahvalio državi Brandenburg zbog izdate dozvole.

"Želeo bih da se zahvalim državi Brandenburg, a posebno Državnoj kancelariji za životnu sredinu koja je bila odgovorna za dozvolu. Građevinska i operativna dozvola za našu rafineriju litijuma je snažan signal za Rock Tech i Evropu. Podrška države, grada Gubena i drugih zainteresovanih strana je izuzetno ohrabrujuća. Konvertor u Gubenu će poslužiti kao nacrt za naše druge rafinerijske projekte širom sveta. Očekujemo da ćemo uskoro završiti pregovore o subvencijama i rokovima za vlasnički kapital sa našim bankarskim partnerima i planiramo da konačnu odluku o investiciji donesemo u trećem kvartalu ove godine", rekao je on.

Ministar Štajnbah je rekao da je oduševljen što je dozvola izdata, te što je projekat Rock Tech-a korak bliže realizaciji, kao i time što projekat kanadske kompanije predstavlja bitan korak u stvaranju lanca vrednosti za proizvodnju električnih vozila.

"Oduševljen sam što su odobrenja sada izdata i što je projekat izgradnje Rock Tech-a jedan korak bliže realizaciji. Buduća proizvodnja litijum-hidroksida u Gubenu predstavlja kamen u izgradnji lanca vrednosti za proizvodnju električnih vozila - lanca koji se trenutno uspostavlja u Brandenburgu. Državna vlada podržava Rock Tech Lithium koliko je to moguće i pokrenula je sve neophodne korake", naveo je on.

Luksemburška "Livista" gradi u Donjoj Saksoniji rafineriju kapaciteta 40.000 tona litijuma godišnje

Kompanija "Livista Energy Europe", čije je sedište u Luksemburgu izgradiće svoju prvu rafineriju litijuma sa niskim sadržajem ugljenika u Evropi, u Emdenu, u Donjoj Saksoniji, preneo je "Germany Trade & Invest".

Luksemburška kompanija je prošle godine poslala pismo o namerama za dobijanje zemljišta od 32 hektara sa svojim partnerom "Niedersachsen Ports" nakon procesa nadmetanja.

Na lokaciji u morskoj luci Emden će se proizvoditi litijum za upotrebu na rastućem evropskom tržištu električnih vozila. Operacije na lokaciji od 32 hektara za proizvodnju 40.000 tona litijuma godišnje biće dovoljne za proizvodnju 850.000 električnih vozila godišnje.

Planirano je da projekat krene sa radom 2026. godine, a značaj Emdena je u tome što je on dom treće najveće nemačke luke na Severnom moru, sa dubokom lukom i 100 odsto pristupom obnovljivoj energiji.

profimedia

 

Najavljujući planove kompanije za Emden, izvršni direktor "Livista Energy" Daniel Blur je izdvojio nemačku energetsku politiku i pristup velikom obimu obnovljive energije kao odlučujuće faktore u konačnoj odluci da se lokacija buduće rafinerije nađe baš u Donjoj Saksoniji.

"Lociranjem naše prve lokacije u Nemačkoj – zemlji sa tako jasnom politikom prema elektrifikaciji i proizvodnji baterijskih ćelija – imaćemo pristup pravim partnerima", rekao je on.

Nemalu ulogu u procesu odabira lokacije baš u Istočnoj Friziji, dao je "Germany Trade & Invest" čiji je generalni direktor Robert Herman o projektu rekao da odluka Liviste da svoju prvu rafineriju izgradi u Emdenu govori o okrenutosti nemačke politike budućnosti.

"Livistina najava da locira svoju prvu evropsku rafineriju litijuma u ​​Emdenu svedoči o energetskoj politici Nemačke koja je okrenuta budućnosti i posvećenosti ulaganju u nove tehnologije baterija. Ovo je dalji korak u energetskoj tranziciji regiona i zemlje – onaj koji jača evropski lanac snabdevanja električnim vozilima i baterijama i pruža dobrodošlicu podsticajima privrede u Donjoj Saksoniji", rekao je Herman.

Preporuka za vas

Komentari (0)

Evropa