Evropa

Evropska komisija označila društvenu mrežu X kao sredstvo ruske ratne propagande: Mask negirao ali i podelio otkaze

Komentari

Autor: Euronews Srbija, Politiko, DW

03/10/2023

-

18:06

Euronews TV

veličina teksta

Aa Aa

Evropska komisija objavila je studiju koja, kako navode, pokazuje da se na društvenoj mreži X najviše šire ruske dezinformacije u vezi sa ratom u Ukrajini. 

Studija obuhvata šest najvećih platformi društvenih mreža poput Fejsbuka, Instagrama, X-a, Jutjuba i TikToka u Poljskoj, Slovačkoj i Španiji, a potpredsednica Komisije Vera Jurova kaže da je odnos dezinformacija i lažnih vesti najveći na društvenoj mreži X.

Vera Jurova je pozvala vlasnika ove platforme Ilona Maska da poslovanje kompanije uskladi sa zakonima EU. 

"X mora da bude u skladu sa pravilima EU o sadržaju, Zakonom o digitalnim uslugama (DSA), koji od velikih tehnoloških platformi sa preko 45 miliona korisnika u EU zahteva da ublaže rizike od kampanja dezinformacija. Nepoštovanje pravilnika moglo bi dovesti do velikih kazni do šest procenata globalnog godišnjeg prihoda kompanija", poručila je ona, prenosi Politiko.

Ona je istakla i da su društvene mreže od početka rata u Ukrajini postale veoma važno sredstvo masovne manipulacije, odnosno oružje, i da će posebno biti targetirani predstojeći izbori za parlament EU.

Tvrdi i da je na nedavno završenim izborima u Slovačkoj Rusija našla "plodno tlo" da promoviše svoje ratne narative.

"Kremlj se bombama bori u Ukrajini, ali rečima svuda drugde, uključujući i EU", rekla je ona u saopštenju.

Evropska komisija navodi da su neke druge platforme učinile dosta toga u poslednjih nekoliko meseci kako bi suzbio ovakvu praksu. 

Gugl je ukinuo više od 400 Jutjub kanala koji su povezani sa ruskom Agencijom za internet istraživanje. TikTok je uklonio 211 videa koji su "širili rusku propagandu", dok je Majkrosoft preko svog pretraživača smanjio sumnjive informacije u odnosu na skoro 800.000 upita za pretragu u vezi sa ratom.

X otpustio više od pola tima koji suzbija izborne dezinformacije

Sa druge strane iz Kompanije X Ilona Maska tvrde da oni poštuju pomenuti zakon o digitalnim uslugama. Iz istraživanja EU prikazali su podatke koji njima odgovaraju i koji pokazuju da je broj takozvanih prokremljinskih naloga, takozvanih botova, mnogo veći na drugim društvenim mrežama poput Telegrama, TikToka i Jutjuba. Navode da je njihov priliv na Tviter prilično beznačajan, odnosno da je u domenu statističke greške.
 
Ipak, nakon objavljenog izveštaja Evropske komisije ova kompanija je otpustila više od polovine odeljenja koji je bio posvećen ograničavanju dezinformacija i izbornih prevara na platformi, uključujući prvog čoveka te grupe.

To je potvrdio i Ilon Mask koji je, samo dva dana nakon što je njegova onlajn platforma izdvojena kao platforma sa najviše neistina, rekao da je globalni tim koji radi na suzbijanju dezinformacija tokom izbora otpušten.

"Oh, mislite na tim 'izbornog integriteta' koji je podrivao integritet izbora? Da, otpušteni su", rekao je Mask odgovarajući na zahtev da prokomentariše vest o otpuštanju.

Komentari (0)

Evropa