Lufthanzi odobrenje EU za kupovinu udela u ITA Airways-u: Širenje na jedno od najvećih turističkih tržišta u Evropi
Komentari06/07/2024
-23:20
Nemačka avio-kompanija Lufthanza dobila je odobrenje EU za kupovinu 41 odsto udela u italijanskom državnom ITA Airways-u.
Ugovor vredan 325 miliona evra omogućiće Lufthanzi da proširi svoje usluge u Italiji, jednom od najvećih evropskih turističkih tržišta.
Ako se finansijski učinak ITA poboljša, Lufthansa ima opciju da osigura puno vlasništvo.
Evropska unija navodi da spajanje dve avio-kompanije neće narušiti antimonopolska pravila.
Odluka Komisije da spajanje ne ugrožava fer konkurenciju, stavlja tačku na višemesečnu neizvesnost oko posla.
"U vreme kada se potrošači suočavaju sa sve višim cenama avio putovanja, veoma je važno da se očuva konkurencija u sektoru", rekla je Margrethe Vestager, izvršna potpredsednica EU zadužena za politiku konkurencije.
"Morali smo da sprečimo da putnici na kraju plaćaju više ili da imaju manje kvalitetnih usluga vazdušnog prevoza na određenim rutama u i van Italije. Paket pravnih lekova koji su predložili Lufthanza i MEF za ovaj prekogranični sporazum u potpunosti se odnosi na naše zabrinutosti za konkurenciju", navela je ona.
Kako bi dobili odobrenje EU, Lufthanza i ITA su se složili da ponude neke kratke linije u Italiji rivalima, omogućavajući im da započnu direktne letove između Rima ili Milana i određenih aerodroma u Centralnoj Evropi.
Nemačka avio-kompanija je potvrdila da je u pregovorima sa Easyjet-om i španskom avio-kompanijom Volotea.
Što se tiče dugih letova, Lufthansa i ITA su se takođe dogovorili da rade sa rivalima na poboljšanju veza i povećanju učestalosti direktnih letova.
Kompanije će sarađivati na transferu putnika i prtljaga na povezanim letovima, a takođe će razmenjivati slotove za poletanje i sletanje sa drugim avio-kompanijama.
Nakon brojnih odlaganja, spajanje je pozitivan korak za vladu Đorđe Meloni, koja nastoji da zaštiti državnu kasu privatizacijom jednog broja javnih preduzeća.
Dogovor, međutim, Komisija ne može finalizovati sve dok se rivalske avio-kompanije ne saglase da imaju koristi od mera protiv konkurencije.
Neki analitičari naglašavaju da će ITA biti težak teret za Lufthanzu jer je avio kompanija decenijama bila neprofitabilna.
Lufthanza već ima spisak podružnica uključujući Brussels Airlines, Austrian Airlines i Sviss International Air Lines.
Izvršni direktor Lufthanze Carsten Spohr je priznao da je odobrenje "trajalo duže nego što se očekivalo", ali da je "čekanje bilo vredno toga".
Komentari (0)