Biznis vesti

"Zbog razvoja veštačke inteligencije ugasiće se 75 miliona radnih mesta, ali će se otvoriti 133 miliona"

Komentari

Autor: Tanjug

27/02/2024

-

15:17

"Zbog razvoja veštačke inteligencije ugasiće se 75 miliona radnih mesta, ali će se otvoriti 133 miliona"
"Zbog razvoja veštačke inteligencije ugasiće se 75 miliona radnih mesta, ali će se otvoriti 133 miliona" - Copyright Unsplash

veličina teksta

Aa Aa

Čak 75 miliona radnih mesta u svetu nestaće usled brzog razvoja veštačke inteligencije, ali će se zahvaljujući njoj otvoriti 133 miliona novih, rečeno je na panelu "Moć veštačke inteligencije - percepcija i stvarnost" u organizaciji nedeljnika NIN.

Stručnjaci smatraju da je razumevanje jednostavnih i kompleksnih pitanja već na strani veštačke inteligencije (AI) u odnosu na razumevanje prosečne osobe.

Potreba za stručnjacima u oblasti veštačke inteligencije, analitike i informatike raste i veruje se da će veštačka inteligencija izmeniti mnoge aspekte u privredi i svakodnevnom životu, počev od medicine i poljoprivrede do filmske i muzičke industrije.

Profesor Ekelektrotehničkog fakulteta u Beogradu Boško Nikolić rekao je na panelu, u hotelu Hilton, da industrija i obrazovanje mogu doživeti automatizaciju zahvaljujući veštačkoj inteligenciji.

"Čini mi se da najveći pomak, posebno u našem okruženju, možemo da napravimo u oblasti industrije, počev od elektrodistribucije", kazao je Nikolić.

Kako je naveo, veštačka inteligencija može da unapredi obrazovni sistem putem personalizovanog učenja, odnosno prilagođavanja obrazovanja afinitetima i dostignutom nivou znanja učenika.

"Može da pomogne donekle protoku dokumenta i razumevanja dokumenta gde je možda ljudska komunikacija usko grlo i gde dolazi do problema", rekao je Nikolić.

Naglasio je da se to odnosi na racionalne sisteme koji imaju ponavljajuće operacije.

Koji su glavni izazovi?

Kada je reč o tome koliko su ljudi spremni da prihvate veštačku inteligenciju, direktor sektora za podatke, analitiku i inteligentnu automatizaciju poslovnih procesa u Telekomu Srbije Siniša Arsić rekao je da oni koriste interne podatke kako bi napravili rešenja koja omogućavaju automatizaciju određenih procesa. 

"Kada pozovete naš kontakt centar, prvi dodir sa vama je AI. On suštinski sluša šta mu pričate i sa visokim procentom tačnosti pogađa šta vam je zaista potrebno, da li hoćete da aktivirati neku uslugu ili ste nezadovoljni nama kao operaterom", istakao je Arsić.

Kako je naveo, glavni izazov u kreiranju aplikativnih rešenja zasnovanih na veštačkoj inteligenciji odnosi se na obradu podataka korisnika, njihovih interakcija i ponašanja, što je škakljiva tema.

"To je jedan izazov koji će morati da se prevaziđe da bismo bili u stanju da što bolje osluškujemo potrebe korisnika i da im kreiramo nešto što je potpuno zasnovano, odnosno personalizovano, prema njihovim potrebama. To je potrebno ako neko domaćinstvo, recimo, želi sportski sadržaj koji u potpunosti njima odgovara, ako ne žele da ih u toku radnog vremena uznemiravaju ili ukoliko žele da se obraćamo samo glavi porodice", kazao je Arsić na panelu "Moć veštačke inteligencije - percepcija i stvarnost".

Evropska unija je pre dva meseca postigla istorijski sporazum o setu zakona koji regulišu veštačku inteligenciju, a veliki jezički modeli, kao što je čet GPT, danas su njeni simboli.

Četu GPT bilo je potrebno samo pet dana da dostigne milion korisnika. Poređenja radi, Instagramu je trebalo dva i po meseca za ovo dostignuće, Spotifyu pet, Dropboxu sedam, a Fejsbuku deset meseci. 

Tviteru je, s druge strane, trebalo čak dve godine, dok je Netfliksu trebalo tri i po godine da dostigne milion korisnika.

Komentari (0)

Biznis