Istraga pada aviona "Er Indije": Otkrivene reči sumnjivog pilota pred odlazak na posao, tiču su se njegovog oca
Komentari
19/07/2025
-21:24
Prema preliminarnom izveštaju indijskih vlasti i američkih izvora uključenih u istragu, kapetan Sumit Sabharval (56), osumnjičen je da je isključio dotok goriva avionu "Er Indije" svega nekoliko sekundi nakon poletanja. Dva prekidača za gorivo, koja inače ostaju aktivirana tokom celog leta, pronađena su u položaju "cutoff“ (isključeno), što je dovelo do prestanka rada motora.
Avion tipa Boeing 787 drimlajner, koji je 12. juna poleteo iz Ahmedabada ka Londonu u 13:38 časova, bio je u vazduhu samo 30 sekundi pre nego što se srušio u stambenu četvrt. U nesreći je poginula 241 osoba iz aviona i još 19 ljudi na tlu, dok je samo jedan putnik čudom preživeo.
Zvanično još nije potvrđeno koji je od pilota isključio dotok goriva, ali snimci iz „crne kutije“ pokazuju alarmantan dijalog u kokpitu, gde jedan pilot pita: "Zašto se isključilo?“ a drugi odgovara: "Nisam ja.“
Prema informacijama američkih istražitelja i izveštaju Wall Street Journala, komunikacija ukazuje da bi potez mogao da se pripiše kapetanu Sabharvalu, koji je u tom trenutku imao ulogu nadzornog pilota, dok je kopilot Klajv Kunder (28) upravljao avionom tokom poletanja.
Kapetan Sabharval je bio pilot sa više od 8.200 sati leta i uživao je veliki ugled u avijacionoj zajednici. Prijatelji i kolege opisuju ga kao staloženog čoveka, posvećenog profesionalca i "blagu dušu“. Tokom karijere nije imao ozbiljnih incidenata i bio je poznat po uviđavnom ponašanju.
Međutim, nakon tragedije, vlasti istražuju i psihološko stanje kapetana. Izvori bliski istrazi navode da je Sabharval prolazio kroz težak lični period nakon smrti majke 2022. godine, posle čega se razveo i preselio u Mumbaj da brine o svom 90-godišnjem ocu.
Nekoliko drugih pilota iz kompanije "Er Indija" navelo je moguće probleme sa mentalnim zdravljem, iako je aviokompanija Sabharvalu izdala medicinsko odobrenje za letenje nakon rutinskih pregleda i testova na alkohol, koji su bili negativni.
Nekoliko sati pre kobnog leta, Sabharval je rekao čuvaru stambenog kompleksa u kojem je živeo: "Brini o mom ocu. Ubrzo ću se vratiti.“
Još uvek nije jasno da li je isključivanje goriva bila kobna greška, nameran čin ili tehnička greška. Stručnjaci za avijaciju opisali su potez prebacivanja prekidača u položaj "cutoff“ neposredno nakon poletanja kao "apsolutno neobjašnjiv“.
Istraga je u toku, a konačni izveštaj trebalo bi da razjasni da li se radi o ljudskoj grešci, samoubistvu sa masovnim posledicama ili nizu tragičnih događaja koji su doveli do najteže avionske nesreće u Indiji u poslednjim decenijama.
Komentari (0)